USB til Seriel adapter og Win7?
Fra : Thomas

Dato : 14-11-09 17:45

Hej.

Jeg får muligvis brug for en USB til seriel adapter(9-polet D-sub). i nær
fremtid.
Den skal køre under Windows 7, og jeg føler mig ikke helt sikker på denne
kombination.

Har nogen derfor erfaringer med ovenstående, eller måske ligefrem kan hjælpe
med et link til en der påstår at kunne køre under Windows 7?

Thomas.

Fra : Max

Dato : 15-11-09 03:10

Hej Thomas

> Den skal køre under Windows 7, og jeg føler mig ikke helt sikker på
> denne kombination.

Jeg har en ny en liggende du må få, om den kan køre 7 ved keg ikke.

--
Mvh Max

Fra : Thomas

Dato : 15-11-09 16:17

> Jeg har en ny en liggende du må få, om den kan køre 7 ved keg ikke.
>
> --
> Mvh Max

Hej Max.

Til den pris, har jeg selvfølgelig sendt dig en privat mail...

Hører dog stadig meget gerne fra nogen, der har en fungerende kombination af
Win7 og USB til RS232 konverter, hvis ovenstående viser sig ikke at kunne
spille sammen.

Thomas.

Fra : Henrik Ax

Dato : 15-11-09 18:22

Thomas wrote:
> Hører dog stadig meget gerne fra nogen, der har en fungerende
> kombination af Win7 og USB til RS232 konverter.

USB-RS232 konverteren fra Lauritz Knudsen fungerer fint hos mig med Windows
7, nyeste driver og LK's IHC Visual software.
http://www1.lk.dk/servlet/GenereringMainContext?LKnummer=120B1204

mvh Henrik

Fra : Per H. Nielsen

Dato : 15-11-09 21:28

Henrik Ax wrote:
> USB-RS232 konverteren fra Lauritz Knudsen fungerer fint hos mig med
> Windows 7, nyeste driver og LK's IHC Visual software.
> http://www1.lk.dk/servlet/GenereringMainContext?LKnummer=120B1204

Prøvede lige at google efter en pris på den. 668 kroner for en
USB->Seriel adapter. Så er den da også betalt

http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.22407 kan sådan en dims
købes for under 20 kroner og det er oven i købet incl. porto.
Har dog ikke prøvet sidstnævnte under Windows 7.

--
Per H. Nielsen <phn@dkscan.dk>
Phone: +45 51941116 Facebook: http://www.facebook.dk/dkscan

Fra : Thomas

Dato : 20-11-09 16:10

> Jeg har en ny en liggende du må få, om den kan køre 7 ved keg ikke.
>
> --
> Mvh Max

Hej Max.

Jeg har modtaget din pakke med adapteren.
Mange tak for det.

Det ser ud til det er en ægte Kineser model, Tinpec, som der stort set ikke
findes information om på nettet..

Jeg havde ikke held med Plug and Play, men nu vil jeg selvfølgelig prøve at
lege lidt med div. drivere.

Thomas.

Fra : Jesper Lund

Dato : 15-11-09 21:57

Per H. Nielsen wrote:

> Prøvede lige at google efter en pris på den. 668 kroner for en
> USB->Seriel adapter. Så er den da også betalt

Det er LK, havde du ventet andet?

--
Jesper Lund

Fra : Taba

Dato : 17-11-09 00:57

Thomas wrote on 14-11-2009 17:45:
> Har nogen derfor erfaringer med ovenstående, eller måske ligefrem kan
> hjælpe med et link til en der påstår at kunne køre under Windows 7?

Ikke lige med Win 7, men jeg anskaffede mig en adapter fra ebay til
meget små penge (20-30 kr.) og den virker som sådan fint nok ment på den
måde at den installeres fint med drivere og det hele.

Men til det formål jeg skulle bruge den til duede den ikke. Det var til
at koble en infrarød modtager på den som kun har en seriel port p åsig.
Det viser sig vist at ikke alle "signaler" kommer med lige med den model
jeg købte, så nu står den og samler støv på hylden.

Det skal siges at der på mange af adapterne fra ebay stod at de ikke er
Vista kompatible (læs: Duer nok heller ikke i Win 7)

--
/Taba