Størrelse af USB disk koblet til NA
Fra : Anders

Dato : 13-11-09 11:15

Jeg har en Maxtor Shared Storage II 500GB NAS. Jeg har koblet en 500GB
USB disk på den, så jeg kan tage backup af mine data (NAS --> USB).

For at udvide kapaciteten på netværket, så har jeg tænkt mig at købe
endnu en USB disk og sætte den på min NAS, således at jeg kan bruge USB
disken som ekstra lager plads.

Men hvor stor en disk kan jeg mon koble på? Kan jeg uden problemer koble
en 1TB USB disk på min NAS og udnytte alle 1000GB?

Anders

Fra : Taba

Dato : 13-11-09 16:24

Anders wrote on 13-11-2009 11:14:
> Men hvor stor en disk kan jeg mon koble på? Kan jeg uden problemer koble
> en 1TB USB disk på min NAS og udnytte alle 1000GB?

Hvad siger dokumentationen til den? 2 min på google og svaret er fundet
på s. 52 i manualen:
http://www.seagate.com/staticfiles/maxtor/en_us/documentation/installation_guides/mss_ii_installation_guide_en.pdf

Så nu skal du bare finde ud af hvor store diske/partitioner FAT32
understøtter - kan google mon hjælpe dig igen?

--
/Taba

Fra : Anders

Dato : 13-11-09 19:31

Taba skrev:
> Hvad siger dokumentationen til den? 2 min på google og svaret er fundet
> [...]

Egentlig står det jo ikke direkte, at den understøtter op til maksimal
FAT32 disk størrelse

> Så nu skal du bare finde ud af hvor store diske/partitioner FAT32
> understøtter - kan google mon hjælpe dig igen?

8TB.

Takker