HP Color LaserJet CM1312 MFP
Fra : Thomas Jensen, Horse~

Dato : 10-11-09 12:28

Jeg overvejer at købe en farvelaser-multifunktionsmaskine. Jeg kigger
lidt i retning af HP's Color LaserJet CM1312 MFP - mest fordi den
emulerer PCL6, PCL5c og PostScript3. Jeg kører GNU/Linux, og jeg gider
være bundet til en producents vejvilje til at vedligeholde egne mystiske
drivere.

Men det jeg egentlig vil spørge om, er, om der er nogen her der har
førstehånds-erfaringer med lige netop denne maskine.

Jeg har en s/h laserprinter, og den larmer altså lidt for meget, når den
starter op og når den arbejder. Og selv i standby står den et par
minutter med blæseren kørende, inden den går i dvale, og det er
simpelthen ikke til at holde ud at høre på. Det gør faktisk, at jeg ikke
altid lige printer et eller andet ud, fordi jeg ikke gider tænde den og
høre på den starter op.

Derfor, hvordan er det med denne multifunktionsmaskine? Hvor lang tid er
den om at starte op (fra power-on til den er klar)?

Og hvordan er støjniveauet under opstart? Meget stille? Diskret? Giver
lyd fra sig? Larmer?

Og hvordan er den generelle scanne- og printkvalitet? Jeg er lidt i tvivl
om opløsningen på 600x600 er lige i underkanten. Jeg ved godt en
farvelaser aldrig bliver nogen fotoprinter, men det kan også blive for
grimt. Er 600x600 i praksis ok til almindelige farveprint (udskrift af
sider fra nettet, breve, invitationer, ...) på almindeligt kopipapir?
Eller ser det noget sølle ud?

--
Thomas Jensen, Horsens