? til Hardware og 64 bit
Fra : Michael Jensen

Dato : 06-11-09 17:34

Hej Herinde

Håber på lidt hjælp. Jeg vil gerne kunne køre en ny Windows7 64bit på min
computer, da vi via mit arbejde kan få en sådan ret billigt (det er en oem,
så der er IKKE både 32 og 64 bit med, selv om det er en ultimate).

Så jeg overvejer at opgradere, men bliver pludselig i tvivl om mit nuværende
hardware egentlig vil kunne køre 64bit? Tror i det kan? Her er hvad jeg har:

Motherboard:
ASUS P5W DH Deluxe, i975X

Processor:
Core 2 Duo E6600

Ram:
G.Skill 2GB DDRII (2x1GB) / 667 MHz / Extreme

ALternativt skal jeg have erstattet de 3 dele, inden for et prisleje på ca.
2500-3000 kroner. Nogen gode bud? Det er IKKE en spillemaskine, men alt
andet. Der surfes, mailes, komprimeres film, suges torrents osv, så den må
gerne være god på "multitasking" fronten...

På forhånd tak for hjælpen!

\Michael

Fra : Jens Jensen

Dato : 06-11-09 18:19

Michael Jensen skrev, Den 06-11-2009 17:34:
> SÃ¥ jeg overvejer at opgradere, men bliver pludselig i tvivl om mit
> nuværende hardware egentlig vil kunne køre 64bit? Tror i det kan?

Prøv at køre Windows 7 Upgrade Advisor:
http://www.microsoft.com/windows/windows-7/get/upgrade-advisor.aspx

Fra : Michael Jensen

Dato : 06-11-09 19:43

"Jens Jensen" <a@a.invalid> skrev i meddelelsen
> Prøv at køre Windows 7 Upgrade Advisor:
> http://www.microsoft.com/windows/windows-7/get/upgrade-advisor.aspx

Hej Jens

Tak, det vil jeg prøve, for lige at se hvad den siger

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 06-11-09 18:20

Hej!

Michael Jensen wrote:

> Så jeg overvejer at opgradere, men bliver pludselig i tvivl om mit
> nuværende hardware egentlig vil kunne køre 64bit? Tror i det kan? Her er
> [...]

Ingen problemer så vidt jeg kan se. Din hw (mobo+cpu) er 64-bit.

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Michael Jensen

Dato : 06-11-09 19:42

"Kim Voss Schrader" <usenet1@mumbojumbo.dk> skrev i meddelelsen

> Ingen problemer så vidt jeg kan se. Din hw (mobo+cpu) er 64-bit.
>
> --
> Mvh, Kim Voss Schrader

Hej Kim

Tak for info. Jeg fandt et program der hedder CPU-Z, og iflg det
understøtter min CPU faktisk også 64 bit, så det bør der jo ikke være
problemer i.

Fra : Mads

Dato : 06-11-09 22:21

On Fri, 6 Nov 2009 19:42:08 +0100, "Michael Jensen"
<ugyldig@ugyldig.invalid> wrote:

>Tak for info. Jeg fandt et program der hedder CPU-Z, og iflg det
>understøtter min CPU faktisk også 64 bit, så det bør der jo ikke være
>problemer i.

Jeg kører Windows 7 64 bit på min E6600, så det er ikke noget problem.

Du skal bare have hente 64 bit drivere til bundkortet ( chipset, net
osv ) og dem finder du på Asus website.

mvh Mads

Fra : Kurt Lund

Dato : 07-11-09 08:29

"Michael Jensen" <ugyldig@ugyldig.invalid> skrev i meddelelsen
> [...]
> alt andet. Der surfes, mailes, komprimeres film, suges torrents osv, så
> den må gerne være god på "multitasking" fronten...

Hej Michael

Det kan du sagtens men hvorfor 64 og 32 bits hvis du tror du får noget ud af
at kører 64 bits tror jeg du
bliver meget skuffet, nu kan heg sew du "kun" har 2 gb ram der skal du ud og
have mere for 64bits er forslugen den bruger cas 1,1-1,3 gb i tomgang.
Hvis du ikke har nogle programmer der kører 64 bits vil jeg anbefale dig at
få 32 bits udgaven, jeg har eks Adobe CS4 den kan kører 64 bits jeg har
prøvet
begge dele, forskelen var ens der var NADA i hastighed.
Og med en del lidt ældre programmer kan det godt give probs at bruge 64 bits
Windows.
Bare mit rå jeg har prøvet begge dele jeg kører 32 bits selv om jeg har
programmer der kan kører 64 bits.

Mvh
Kurt

Fra : jk

Dato : 07-11-09 12:43

On Fri, 6 Nov 2009 17:34:20 +0100, "Michael Jensen"
> [...]

>andet. Der surfes, mailes, komprimeres film, suges torrents osv, så den må
>gerne være god på "multitasking" fronten...

Som andre skriver: det kan du godt.

Hvis du har XP nu, så kan du ikke opgradere din XP til win7 alligevel.
Du kan heller ikke senere opgradere fra 32 bits til 64 bits win7. Så
jeg ville tage springet til 64 bit nu. Men 2 Gb er alt for lidt. Jeg
bruger selv 8 Gb til 64 bits computere. Men du kan også ramme 6 Gb ved
addere 2 x 2 Gb.
Jeg har nu hørt, at 64 bits Lightrome 2 (Adobe) er noget der sparker
røv.
Men en 64 bits win7 kører udmærket 32 bits programmer. Om 16 bits
programmer også kan ? jeg har ikke prøvet.

mvh

John

Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 09-11-09 19:42

"jk" <johnknuhtsenSP@Mmail.dk> wrote in message

> Men en 64 bits win7 kører udmærket 32 bits programmer. Om 16 bits
> programmer også kan ?

Nej, 16-bit du´r ikke på 64-bit windows.

Fra : Ukendt

Dato : 07-11-09 17:26

Tak til alle for de fornemme svar!

Jeg har installeret en 64 bit for at prøve, og ja det kører da, men er nok
ikke optimalt med kun 2GB ram som i skriver.

Jeg vil overveje at smide ekstra ram i, eller skifte hvad der alligevel så
småt er ved at være aldrende hardware.

Med venlig hilsen

Michael Jensen

Fra : Kurt Lund

Dato : 09-11-09 15:04

> [...]
> alt andet. Der surfes, mailes, komprimeres film, suges torrents osv, så
> den må gerne være god på "multitasking" fronten...

<Læs lidt her

http://www.pcworld.dk/art/11233?a=newsletter&i=1045

Kurt

Fra : Jesper Lund

Dato : 14-11-09 17:39

Kurt Lund wrote:

> http://www.pcworld.dk/art/11233?a=newsletter&i=1045

Old news: den eneste fordel ved 64-bit er muligheden for at have mere end
3-4 GB RAM, men det kan så sandelig også være en væsentlig fordel/forskel.

--
Jesper Lund

Fra : Martin [6000]

Dato : 15-11-09 23:47

> Old news: den eneste fordel ved 64-bit er muligheden for at have mere
> end 3-4 GB RAM, men det kan så sandelig også være en væsentlig
> fordel/forskel.

Eneste fordel? Ahhh...

http://www.bit-tech.net/bits/2007/10/16/64-bit_more_than_just_the_ram/1

--