Det er lidt noget skidt
Fra : Kim2000

Dato : 02-11-09 19:22

For omkring 2 år siden fik jeg foræret en HP 4600 med parallelport og
(ifølge firmaet defekt netværksdel), det fik jeg sammen med 3 pakker af hver
forbrugsstof.

Nu har jeg købt en ny computer og den har ikke parallelport, det havde jeg
ikke skænket en tanke at tjekke og da tiden er over de 30 dage (Aldi) kan
jeg ikke bare fortryde købet. Så kan man putte en parallelport i en computer
uden at skifte bundkortet og hvad skal jeg være opmærksom på.

Fra : Max

Dato : 02-11-09 19:34

Hej Kim2000

> dage (Aldi) kan jeg ikke bare fortryde købet. Så kan man putte en
> parallelport i en computer uden at skifte bundkortet og hvad skal jeg
> være opmærksom på.

Jeg tror det ville være en bedre løsnig at købe en printserver og
smide den på dit netværk.

--
Mvh Max

Fra : Lovmand

Dato : 02-11-09 11:35

On 2 Nov., 19:21, "Kim2000" <kim2...@mail.dk> wrote:
> [...]
> jeg ikke bare fortryde købet. Så kan man putte en parallelport i en computer
> uden at skifte bundkortet og hvad skal jeg være opmærksom på.

Du kan købe en USB til parallel konverter

f.eks. http://www.sandberg.dk/product.aspx?id=133-00

Fra : Kim2000

Dato : 02-11-09 19:42

"Lovmand" <junk@damsgaard-lovmand.dk> skrev i meddelelsen

> Du kan købe en USB til parallel konverter
>
> f.eks. http://www.sandberg.dk/product.aspx?id=133-00

Det er vist langt det nemmeste så den køber jeg.

Fra : Hans-Jørgen

Dato : 02-11-09 20:27

"Kim2000" <kim2000@mail.dk> skrev i meddelelsen

> Det er vist langt det nemmeste så den køber jeg.

Ja, og jeg kan kun anbefale. Vi har her i huset en HP LaserJet 4L fra tiden
omkring
1994-95. Den er netop via et sådant kabel koblet til en ny Windows Vista
baseret
maskine uden parallel-port.
Installation af driver gik af sig selv - ingen problemer af nogen art, og
livet for den
gamle laser-printer kan fortsætte.

Hans-Jørgen
www.sarastro.dk

Fra : Kim2000

Dato : 21-11-09 08:15

"Hans-Jørgen" <sindholt@*paradis.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> maskine uden parallel-port.
> Installation af driver gik af sig selv - ingen problemer af nogen art, og

Æv.

Det havde jeg ikke været opmærksom på, HP har lavet et smalt stik, og
tilsynladende vises der ikke sådan et parallel usb stik til dem. Æv.

Fra : Jesper Hartoft

Dato : 21-11-09 21:31

Kim2000 wrote:

> [...]
>
> Det havde jeg ikke været opmærksom på, HP har lavet et smalt stik, og
> tilsynladende vises der ikke sådan et parallel usb stik til dem. Æv.

Så skal du igang med noget puslespil med noget i denne stil:
http://www.av-connection.dk/?PGr=2433&ML=1034
og så nogle flere adaptere/konvertere.....

Jesper \
København

Fjern UD fra min mail ved direkte svar

Fra : Kim2000

Dato : 21-11-09 22:20

"Jesper Hartoft" <news1@hartoftUD.net> skrev i meddelelsen

> Så skal du igang med noget puslespil med noget i denne stil:
> http://www.av-connection.dk/?PGr=2433&ML=1034
> og så nogle flere adaptere/konvertere.....

Jeg tror nu bare jeg køber en parallelport.

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 02-11-09 20:15

Kim2000 skrev:

> [...]
> (Aldi) kan jeg ikke bare fortryde købet. Så kan man putte en
> parallelport i en computer uden at skifte bundkortet og hvad skal jeg

Man kan købe parallelportskort til stationære til en lille formue og til
bærbare til en større, men spørgsmålet er om du vil have den tilkoblet
din maskine direkte eller ej?