hold kæft en mother-fucker!
Fra : N Dude

Dato : 30-10-09 15:22

http://www.medion.com/ms/aldi/md8859/dk/

15 kilo, så er den vist også betalt et par gange - eller hva'?
Jeg følger ikke med i specs længere....

Fra : jk

Dato : 30-10-09 15:40

On Fri, 30 Oct 2009 15:21:50 +0100, "N Dude" <invalid@invalid.invalid>
wrote:

>http://www.medion.com/ms/aldi/md8859/dk/
>
>15 kilo, så er den vist også betalt et par gange - eller hva'?
>Jeg følger ikke med i specs længere....

Dens energiforbrug er næppe under 1000 watt, så på et lille
drengeværelse behøver man ikke anden opvarmning til vinter !

15000 koster den. Jeg er såmænd ikke sikker på, at man kan sammentælle
komponenterne fra edbpriser.dk til mindre.

mvh

John

Fra : N Dude

Dato : 30-10-09 16:06

> 15000 koster den. Jeg er såmænd ikke sikker på, at man kan sammentælle
> komponenterne fra edbpriser.dk til mindre.

Jeg aner ikke, hvad stumperne koster, men jeg er helt enig, det kan næppe
gøres billigere med præcis de samme komponenter og software samt de tre års
gananti. Det er bare første gang, jeg har set så dyr en maskine i Aldi. Men
ok, den er godt nok lækker. Bare det at der er diskskuffer, som er hotswap
er rart. Og så har cpu'en HT, det er et gevaldigt plus, navnlig hvis man
gerne vil arbejde med video.

Det eneste underlige er, at der tilsyneladende ikke er nogle HDMI, men kun
dvi. Det er da lidt besynderligt.

Fra : Brian Lund

Dato : 30-10-09 17:11

> Dens energiforbrug er næppe under 1000 watt, så på et lille
> drengeværelse behøver man ikke anden opvarmning til vinter !

Medmindre i960'eren bruger _væsentligt_ mere strøm end i920 så er dens
forbrug næppe OVER 500W! :)

> 15000 koster den. Jeg er såmænd ikke sikker på, at man kan sammentælle
> komponenterne fra edbpriser.dk til mindre.

Næh det bliver knebent omend jeg tror det kan lade sig gøre!

Jeg har lige samlet et næsten identisk system til en kammerat, dog med i920
CPU, 1 TB HD, 64 GB SSD og vandkøling (også med Win7), samlet pris omkring
13k!
(Beregnet forbrug lige under 400W ved 85% belastning)

Brian

Fra : J

Dato : 30-10-09 20:41

"Brian Lund" <brian@-FJERN-lundfoto.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> omkring 13k!
> (Beregnet forbrug lige under 400W ved 85% belastning)

"næsten". Ha.

Fra : Brian Lund

Dato : 31-10-09 00:53

> "næsten". Ha.

Nåh ja, alt er relativt! :)

Brian

Fra : N Dude

Dato : 31-10-09 06:17

> Nåh ja, alt er relativt! :)

Relativt i forhold til hvad?!

Sammenligninger er ikke relative i forhold til hvadsomhelst. Det giver kun
mening at sammenligne, hvis alle komponenter og præmisser er med. Ellers
snyder man sig selv..

Fra : Per H. Nielsen

Dato : 30-10-09 16:19

N Dude wrote:
> http://www.medion.com/ms/aldi/md8859/dk/
>
> 15 kilo, så er den vist også betalt et par gange - eller hva'?
> Jeg følger ikke med i specs længere....

Heller ikke her. Bemærker at den kører raid0 på to af diskene. Så
sandelig for folk, der lever livet farligt i overhalingsbanen

--
Per H. Nielsen <phn@dkscan.dk>
Phone: +45 51941116 Facebook: http://www.facebook.dk/dkscan

Fra : Allan Vebel

Dato : 31-10-09 01:07

N Dude skrev:

> http://www.medion.com/ms/aldi/md8859/dk/

Nå, ja - det er en Medion - dem ser jeg mange
af på værkstedet - endelig sker der noget nyt
hos Aldi.

Det er altid godt når de indroducerer en ny
model, så får jeg også noget at lave

--
Allan Vebel
http://vebel.dk | http://html-faq.dk

Fra : N Dude

Dato : 31-10-09 06:27

> Nå, ja - det er en Medion - dem ser jeg mange
> af på værkstedet - endelig sker der noget nyt
> hos Aldi.
> Det er altid godt når de indroducerer en ny
> model, så får jeg også noget at lave

Haha!

Den slags tåbelige udtalelser er et godt eksempel på, at din "virksomhed"
mere er opblæst varm luft end professionel og saglig kundeservice! Du må jo
åbenbart være voldsomt naiv, hvis du virkelig tror, at den slags gavner din
troværdighed, og at folk ikke er i stand til at gennemskue den slags
hånlige vildledning.

Fra : Fietsenmaker

Dato : 31-10-09 10:03

N Dude skrev:

> [...]
> åbenbart være voldsomt naiv, hvis du virkelig tror, at den slags gavner din
> troværdighed, og at folk ikke er i stand til at gennemskue den slags

Helt enig,
De udtalelser kommer kun fra amatør reparatører.

Fra : J

Dato : 31-10-09 11:04

"N Dude" <invalid@invalid.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
> din troværdighed, og at folk ikke er i stand til at gennemskue den slags

Hørt. Herren Vebel reagerer pr. automatik med sådanne påstande, hver gang
Medion nævnes.

Fra : Allan Vebel

Dato : 01-11-09 00:34

N Dude skrev:

> Den slags tåbelige udtalelser er et godt eksempel

Se mit svar til Kurt!

Fra : Kurt und

Dato : 31-10-09 16:29

"Allan Vebel" <spam@do.not> skrev i meddelelsen

> Nå, ja - det er en Medion - dem ser jeg mange
> af på værkstedet - endelig sker der noget nyt
> hos Aldi.
>
> Det er altid godt når de indroducerer en ny
> model, så får jeg også noget at lave

Tjae så kan man da kun sige at du ikke har meget at lave, alle dem jeg
kender der har en Medion PC og har haft flere af dem har aldrig haft
problemer med dem og det inkl mig selv.
Men det kunne være man fik det hvis man sendte den ned til dit værksted, "
hvis du har et"

Kurt

Fra : Allan Vebel

Dato : 01-11-09 00:32

Kurt und skrev:

> Tjae så kan man da kun sige at du ikke har
> meget at lave

Jo, jeg har rigeligt at se til.

> alle dem jeg kender der har en Medion PC og
> har haft flere af dem har aldrig haft problemer

Problemet er service hos Aldi. Folk fortæller at
de må undvære deres pc i 4-6 uger når den skal
repareres.

Det er derfor de kommer til mig, jeg klarer det på
få dage.

Ja, det kan da godt være at jeg lyder lidt hånlig,
jeg mener det jo ikke så slemt - jeg fortæller blot
hvad folk oplever.

Fra : J

Dato : 01-11-09 01:19

"Allan Vebel" <spam@do.not> skrev i en meddelelse

> [...]
> få dage.
>
> Ja, det kan da godt være at jeg lyder lidt hånlig,
> jeg mener det jo ikke så slemt - jeg fortæller blot

Så kan jeg fortælle herren Vebel, at jeg netop har haft en Medion en tur i
Tyskland. Det tog 10 arbejdsdage - 9 hvis jeg havde været hjemme, da DPD
ville aflevere den første gang.

Fra : Kurt und

Dato : 01-11-09 04:10

> [...]
> få dage.
>
> Ja, det kan da godt være at jeg lyder lidt hånlig,
> jeg mener det jo ikke så slemt - jeg fortæller blot

Og hvis nu folk kunne finde ud af at Aldi er til rugbrød og ikke til
computer, og ringe til Medion så vil de finde ud af at de har en fin
service.
Det kan godt være at det er Aldi der sælger computeren, men resten aner de
intet om, så derfor ring til Medion som der stå i papirene, det er sku da
det samme som at købe en BMW ved slagteren i Kvickly det aner han ikke en
kæft om Men BMW gør!!!!!!.
Det er det samme med Expert køb et Pioneer tv ved dem og det gør i stykker
det tager dem 3 uger at få det sendt af sted, nej du ring til Pioneer og de
henter det max 2 dage efter.
SÅDAN

Mvh
Kurt

Fra : Allan Vebel

Dato : 02-11-09 00:46

Kurt und skrev:

> Og hvis nu folk kunne finde ud af at Aldi er
> til rugbrød og ikke til computer, og ringe til
> Medion så vil de finde ud af at de har en fin
> service.

Vi er helt enige, men folk afleverer altid varen
hvor de har købt den - det tager åbenbart
ekstra tid.

> ring til Medion som der stå i papirene

Det er bare de færreste der kan finde disse
papirer i dyngen af materiale der følger med en
ny pc

Nyhedsinteressen for den nye maskine er større
end at gemme den slags, og alt (driver-cd'er og
det hele) ryger som regel ud med emballagen, det
har jeg oplevet mange gange.

Det kan man så, som reparatør, undre sig over,
jeg skal nok finde drivere alligevel, det tager bare
lidt længere tid.

Fra : J

Dato : 02-11-09 01:56

> [...]
> har jeg oplevet mange gange.
>
> Det kan man så, som reparatør, undre sig over,
> jeg skal nok finde drivere alligevel, det tager bare

Utroligt, som herren Vebel fortsætter med at fremture.

Fra : Peter Larsen

Dato : 02-11-09 06:51

J wrote:

> Utroligt, som herren Vebel fortsætter med at fremture.

Umiddelbart virker det som om det han skriver er gevaldig sandsynligt, og
han har da ikke modsagt dig i, at man skal gå direkte til Medion DK.

Med venlig hilsen

Peter Larsen

Fra : Allan Vebel

Dato : 03-11-09 01:13

Peter Larsen skrev:

> Umiddelbart virker det som om det han
> skriver er gevaldig sandsynligt, og han har
> da ikke modsagt dig i, at man skal gå direkte
> til Medion DK.

Jeg ved heller ikke hvad der skal blive at J,
hun er ikke så populær i disse grupper, hun er
nærmest betragtet som en troll.

Fra : J

Dato : 03-11-09 01:51

> Jeg ved heller ikke hvad der skal blive at J,
> hun er ikke så populær i disse grupper, hun er
> nærmest betragtet som en troll.

Det er ikke populært at skrive noget, der er korrekt. Og oftest uden
stavefejl.
At kunne stave og skrive korrekt er et kors, jeg må bære.

Fra : Kim2000

Dato : 02-11-09 07:17

> [...]
> har jeg oplevet mange gange.
>
> Det kan man så, som reparatør, undre sig over,
> jeg skal nok finde drivere alligevel, det tager bare

Det burde ikke ske med en Medion computer for der er det hele samlet i een
kasse, som man faktisk slet ikke behøver åbne, så man skal bare undlade at
smide den ud. Men nogle gange tænker folk med r*ven. Iøvrigt er det således
ved Medion at man kan gå på deres hjemmeside, indskrive sit seriemodel
nummer og vupti så opdateres samtlige drivers til ens maskine. Det er endnu
en god grund til at vælge Medion. Efter hvad jeg har hørt om Acer, IBM, Dell
og lignede så er Medion i hvert fald fuldt ud på højde med dem.

Fra : Jesper Lund

Dato : 31-10-09 14:05

Per H. Nielsen wrote:

> Heller ikke her. Bemærker at den kører raid0 på to af diskene. Så
> sandelig for folk, der lever livet farligt i overhalingsbanen

Need for speed & space, og det må ikke koste en skid. Det er det folk vil
have

--
Jesper Lund

Fra : Kim2000

Dato : 31-10-09 23:51

"N Dude" <invalid@invalid.invalid> skrev i meddelelsen
> http://www.medion.com/ms/aldi/md8859/dk/
>
> 15 kilo, så er den vist også betalt et par gange - eller hva'?
> Jeg følger ikke med i specs længere....

Fed reklame

Uanset hvor god den er, så gider jeg dog ikke give 15.000 kroner for en
computer.

Fra : J

Dato : 01-11-09 00:33

"Kim2000" <kim2000@mail.dk> skrev i en meddelelse

> "N Dude" <invalid@invalid.invalid> skrev i meddelelsen

> Fed reklame
>
> Uanset hvor god den er, så gider jeg dog ikke give 15.000 kroner for en
> computer.

Så lader du blot være med at købe den.

Fra : Lyhn

Dato : 01-11-09 07:55
Fra : Lyhn

Dato : 01-11-09 07:58
Fra : Thorbjørn Ravn Ande~

Dato : 01-11-09 08:20

Lyhn skrev:

> Jeg gad godt at give 15.000 kroner for den denne computer:
>
> http://en.wikipedia.org/wiki/Los_Alamos_National_Laboratory

Det er kun indtil du finder ud af hvad den koster i strøm :)

Fra : Lyhn

Dato : 01-11-09 08:27

Thorbjørn Ravn Andersen wrote:

> Det er kun indtil du finder ud af hvad den koster i strøm :)

Pokkers, du siger noget, jeg gad godt at give 15.000 kroner for et
atomkraftværk

Fra : Rado

Dato : 01-11-09 10:37

Er den da billigere der?

--
Rado

Demokrati: To ulve og et får der stemmer om
hvad de skal have til middag...