Intet skærmbillede eller lyd!
Fra : JSH [9800]

Dato : 30-10-09 12:25

Hej
Jeg har fået en pc til reparation og nu er mine forslag til reparation
udtømte.

Problemet med pc-en er at den starter op, det vil sige at der kommer strøm
til drev, kølere, harddiske m.m., men der kommer intet skærmbillede -
hverken bios eller windows. Der kommer heller ikke nogen bios "beep".

Jeg har udskiftet grafikkort, taget ram ud og prøvet at tænde, skiftet
harddisk, men intet har hjulpet.

Nogle gode forslag?

Fra : Allan Vebel

Dato : 30-10-09 12:50

JSH [9800] skrev:

> intet skærmbillede - hverken bios eller windows.
> Der kommer heller ikke nogen bios "beep".

Fjern alle løse kort i soklerne, et af dem kan være
defekt.

Prøv at tage bios-batteriet ud et par minutter, og
prøv igen.

Du kan også prøv med en anden psu.

En sidste mulighed er at tage cpu'en ud, og sætte
den i igen, naturligvis med ny kølepasta.

Hjælper ingen af de tiltag, er det sandsynligvis et
defekt bundkort.

--
Allan Vebel
http://vebel.dk | http://html-faq.dk

Fra : Knud Gjøl

Dato : 05-11-09 21:55

"Allan Vebel" <spam@do.not> skrev i meddelelsen

> Du kan også prøv med en anden psu.
>
> En sidste mulighed er at tage cpu'en ud, og sætte
> den i igen, naturligvis med ny kølepasta.

Jeg havde et problem mage til, det viste sig at CPU og bundkort ikke
matchede dvs. at CPU var for stor og man fik ikke muklighed for at komme ind
i BIOS så man kunne regulere bundkortet.

KG

Fra : Allan Vebel

Dato : 06-11-09 01:31

Knud Gjøl skrev:

> Jeg havde et problem mage til, det viste sig
> at CPU og bundkort ikke matchede dvs. at
> CPU var for stor og man fik ikke muklighed for at
> komme ind i BIOS så man kunne regulere bundkortet.

Nu er Johns problem jo en reparation, så jeg formoder
at det har fungeret engang.

Fra : JSH [9800]

Dato : 08-11-09 18:11

Vi har besluttet at købe et andet bundkort med cpu