Pc kan ikke genkende extern HD...
Fra : uh

Dato : 30-10-09 01:04

Det drejer sig om en: HD Maxtor Basics Desktop Storage 1000 GB, PN:
9NZ2D8-500, SN: 2HBFOZO5 som er købt for nogle mdr. siden. Da ejeren ville
tage den i brug for et par dage siden kunne den PC hvortil den skal benyttes
ikke genkende den? hvorfor mon? En anden PC fandt den, men til ingen nytte
da den SKAL benyttes til den der ikke vil finde den.
Har googlet på PN.nummeret og fundet en del indlæg, af personer som har
problemer med enheden. Kan det være en fejlproduktion?
Hvad gør man?
På forhånd tak for evt. gode råd.
Mvh uh

Fra : J

Dato : 30-10-09 02:08

"uh" <uh@forum.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Har googlet på PN.nummeret og fundet en del indlæg, af personer som har
> problemer med enheden. Kan det være en fejlproduktion?

Hvorfor skulle det være en fejlproduktion?

Fra : Per Jørgensen

Dato : 30-10-09 09:25

J skrev:
> "uh" <uh@forum.dk> skrev i en meddelelse
>
> Hvorfor skulle det være en fejlproduktion?

Er harddisken initialiseret??
Er der oprettet en partition??

Normalt skal man dette først ved brug af en spritny harddisk.
Højreklik på denne Computer - Vælg Administrer
Derefter gå til Diskhåndtering

Der skulle du gerne kunne se din harddisk - hvorefter du kan
initialisere den og oprette en partition

Per

Fra : uh

Dato : 30-10-09 14:19

"Per Jørgensen" <archlinux@address.invalid> skrev i en meddelelse

[...]

Hej Per. Tak for dit indlæg, som jeg har ladet gå videre til ejeren af
HD'en.
mvh uh

Fra : uh

Dato : 06-11-09 22:21

J skrev:
> [...]

Derefter gå til Diskhåndtering

Der skulle du gerne kunne se din harddisk - hvorefter du kan
initialisere den og oprette en partition

Skulle hilse og sige tak for god hjælp til at komme videre Per!
Mvh uh

Fra : uh

Dato : 30-10-09 14:16

"J" <j@nospam.xy> skrev i en meddelelse

> Hvorfor skulle det være en fejlproduktion?

Hvorfor skulle det IKKE kunne være det? Da jeg googlede på PN-nummeret, var
der en halv snes indlæg af andre, som havde problemer med samme HD (så vidt
jeg forstod det). Af den årsag udleder jeg, at der kan være en del
"mandagsmodeller" .
mvh uh

Fra : J

Dato : 30-10-09 17:06

> [...]
> vidt jeg forstod det). Af den årsag udleder jeg, at der kan være en del

Du gætter.

Fra : uh

Dato : 30-10-09 17:38

> "uh" <uh@forum.dk> skrev i en meddelelse

> Du gætter.

Jeg spurgte. Slut!

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 30-10-09 09:38

"uh" <uh@forum.dk> crashed Echelon writing

> [...]
> den. Har googlet på PN.nummeret og fundet en del indlæg, af personer
> som har problemer med enheden. Kan det være en fejlproduktion?

Du skriver intet om hvad det skal bruges på/med (USB, Firewire, hvilken
controller, hvilket OS).

Der kan være flere fejlmuligheder, som nogen allerede har været inde på. Og
jeg tror næppe der er tale om fejlproduktion hvis den virker på andre
maskiner end den, som den skal anvendes ved.

Der kan være tale om USB mismatch. Fx. computer kun har det som normalt
betegner som USB1.1 medens harddisk kræver USB2.0.

Det kan være OS der ikke understøtter 48bit LBA.

Det kan være driver issue med OS.

Defekt port på PC

--
Bjarke Andersen

Fra : uh

Dato : 30-10-09 14:23

"Bjarke Andersen" <bjarke.andersen@gmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> betegner som USB1.1 medens harddisk kræver USB2.0.
>
> Det kan være OS der ikke understøtter 48bit LBA.

Hej Bjarke. Tak for dit indlæg. Den nye eksterne HD har USB2 tilslutning.
OS på den PC som fandt hardwaren er Vista, den som ikke kan genkende den
kører med XP.
Jeg har sendt dit indlæg videre til ejeren af omtalte.
mvh uh

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 30-10-09 17:14

uh skrev:
> [...]
> ikke genkende den? hvorfor mon? En anden PC fandt den, men til ingen nytte

Virker den USB-port som man forsøger at sætte disken til?

Dukker den op i Enhedshåndtering?

Fra : uh

Dato : 30-10-09 17:40

"Thorbjørn Ravn Andersen" <nospam0002@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Virker den USB-port som man forsøger at sætte disken til?
>
> Dukker den op i Enhedshåndtering?
>
> --
> Thorbjørn Ravn Andersen "...plus... Tubular Bells!"

Jeg ved det ikke, han har ikke prøvet noget af endnu, sender dit indlæg
videre til ham.
mvh uh

Fra : uh

Dato : 03-11-09 19:26

> [...]
>
> Dukker den op i Enhedshåndtering?
>
> --
> Thorbjørn Ravn Andersen "...plus... Tubular Bells!"

Så er de nye eksterne HD'er fundet og accepteret. Det viste sig at de ikke
kunne arbejde samtidig med en ældre (3-4 år gl.) ekstern HD. Når den ældre
blev unplugged, kunne de nye ses og arbejder fint med det de er beregnet
til. Hvorfor det forholder sig således vides ikke, USB-portene virker jo,
bare ikke samtidig med den gamle HD.

Tak for hjælpen til Per Jørgensen, Bjarke Andersen og Thorbjørn Ravn
Andersen som alle havde gode forslag!
Mvh uh