DDR2 eller DDR3
Fra : Ivar Madsen

Dato : 26-10-09 23:57

Jeg skal til at have mig en ny PC, og denne gang skal det være en supper
maskine.

Så derfor tænker jeg på, hvad er forskællen på DDR2 og DDR3 RAM?

Ivar

Fra : MAT

Dato : 27-10-09 14:32

> Så derfor tænker jeg på, hvad er forskællen på DDR2 og DDR3 RAM?

Se http://en.wikipedia.org/wiki/DDR3_SDRAM vedr. DDR3 SDRAM
og http://en.wikipedia.org/wiki/GDDR3 vedr. GDDR3

I korthed er fordele ved DDR3 SDRAM at der kan overføres den dobbelte mængde
data i forhold til DDR2, og dermed kan der anvendes højere bus hastigheder.
Endvidere kan hukommelsesmoduler gå op til 16 GB og strømforbrug er
reduceret med 30% i forhold til DDR2.

I korthed er fordele ved GDDR3 versus GDDR2 at GDDR3 er unidirectional og
der kan derfor skrives og læses separat hvilket giver hurtigere skrive- og
læsehastigheder.

Fra : Kim

Dato : 27-10-09 17:29

"Ivar Madsen" <news-@milli.dk> skrev i meddelelsen
> Jeg skal til at have mig en ny PC, og denne gang skal det være en supper
> maskine.
>
> Så derfor tænker jeg på, hvad er forskællen på DDR2 og DDR3 RAM?

Du kan vist ikke få DDR2 til en "supermaskine"..

Mvh, Kim

Fra : Ivar Madsen

Dato : 27-10-09 23:43

Kim skrev:

> Du kan vist ikke få DDR2 til en "supermaskine"..

Har du et godt bud på sådan en maskine?

Der skal være kortlæser til div. gængse småhumommelsskort. Ligger inde med
et 4GB SD-HC kort, der skal bruges til BACKUP forstiller jeg mig.

HDMI udgang.

4 kerne CPU.

> 2.5 GHz

Pris, tja, omkring de 6.000,00 forstiller jeg mig, men er ikke bleg for at
smide op til omkring de 8.000,00 efter den, hvis bare jeg får valuta for de
ekstra penge,,, Den skal jo holde i mange år frem i tiden,,,

Ivar

Fra : Brian Lund

Dato : 28-10-09 08:15

> [...]
>
> Der skal være kortlæser til div. gængse småhumommelsskort. Ligger inde med
> et 4GB SD-HC kort, der skal bruges til BACKUP forstiller jeg mig.

DIY så får du den præcis som du vil have den? :)

Brian

Fra : Ivar Madsen

Dato : 28-10-09 14:01

Brian Lund skrev:

> DIY s� f�r du den pr�cis som du vil have den? :)

Nej, det gør jeg netop IKKE, jeg erkender gerne, at jeg har ikke forstand på
hvad der passer sammen.

Og så selve det at montere det, det er der høj risiko for vil give mig
problemer som JEG ikke kan klare at stå overfor.

Ivar

Fra : Kim

Dato : 28-10-09 11:16

> [...]
> de
> ekstra penge,,, Den skal jo holde i mange år frem i tiden,,,

Færdig maskine eller DIY ?
4GB rækker altså ikke langt til backup, med mindre det kun er lidt
dokumenter m.m....

Mvh, Kim

Fra : Ivar Madsen

Dato : 28-10-09 14:09

Kim skrev:

> Færdig maskine eller DIY ?

Færdig maskine, jeg har ikke forstand på at sætte noget fornuftigt sammen,
og ikke evner til at montere det heller,,,

> 4GB rækker altså ikke langt til backup, med mindre det kun er lidt
> dokumenter m.m....

Hvad man skal tage backup af, og hvad man skal geninstallere, det er der
mange holdninger til. MIN er at man tager backup af dokumenter, digital
signatur, og sådan noget som er "*ikke* *gen* *producer* *bare* *data*". Har
jeg lavet nævnværdige ændringer til standartopsætning af et program, så kan
jeg også godt finde på at tage backup af det.
Men MIN holdning er at programmer har bedere af at bliver installeret, end
at blive ført tilbage fra en backup, og at det typisk er letter at sætte det
op igen, end det er at føre konfig filerne tilbage fra en backup.

Foto har jeg på 2 maskiner på to fysiske lokationer.

SÃ¥ 4 GB er mere end riligt til mine backups.

Ivar

Fra : Kim

Dato : 28-10-09 14:29

> Færdig maskine, jeg har ikke forstand på at sætte noget fornuftigt sammen,
> og ikke evner til at montere det heller,,,

Jeg ville kigge efter noget HP, eller Medion fra Aldi.
Aldi's maskiner kører faktisk ok...
Men du nævner ikke noget om hvad maskinen skal bruges til ?

Mvh, Kim

Fra : Ivar Madsen

Dato : 29-10-09 13:37

Kim skrev:

> Jeg ville kigge efter noget HP, eller Medion fra Aldi.
> Aldi's maskiner kører faktisk ok...
> Men du nævner ikke noget om hvad maskinen skal bruges til ?

d.d. så er det mest surf, mail, og lidt news.
Men det er meningen at den med tiden skal have monteret et TV kort, og så
fungere som videomaskine.t
Den skal køre LINUX, og så have windows. kørende i VirtualBox, det kræver jo
så RAM, og CPU krafter til 2 OS'er.

Ivar