PC doktor søges!
Fra : RK

Dato : 22-10-09 17:36

Jeg fik postet i en forkert gruppe, men her er den:

Min kammerat har en Fujitsu Siemens Amilo, Scaleo P desktop PC som pludselig
ikke gider starte windows XP. Den går ned før windows er startet. Han har
meget svært ved at undvære den! Kender nogen her en pålidelig PC doktor i
kbh.s området, som, mod betaling, gider kigge på sådan et problem?

Fra : Henning

Dato : 22-10-09 17:46

On Thu, 22 Oct 2009 18:36:25 +0200, "RK" <nogen@mail.tele.dk> wrote:

>Jeg fik postet i en forkert gruppe, men her er den:

Prøv en markeds-gruppe, der foregår ting med betaling

Fra : jk

Dato : 23-10-09 11:08

> [...]

>meget svært ved at undvære den! Kender nogen her en pålidelig PC doktor i
>kbh.s området, som, mod betaling, gider kigge på sådan et problem?
Det er næppe den store opgave. Download (med en anden PC) en live
linux CD, f.eks. denne:
http://www.ubuntu.com/GetUbuntu/download
Brænd den på en CD. Boot på CD med en ramte computer. Se om den vil
det, hvis Ja, så geninstaller XP på computeren. Linux'en kan bruges
til at lave backup af data på et usb-medie.
Geninstallation af XP kræver, at de nødvendige drivere fremskaffes,
enten på CD, eller fra fabrikantens hjemmeside.

Hvis ikke live CD'en vil køre, så KAN det være hardware fejl.
Det kan også skyldes, at grafikkort f.eks. er ATI eller andet ubuntu
ikke kan lide.

mvh

John

Fra : Peter

Dato : 23-10-09 12:34

"RK" <nogen@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> meget svært ved at undvære den! Kender nogen her en pålidelig PC doktor i
> kbh.s området, som, mod betaling, gider kigge på sådan et problem?

Når en sådan fejl opstår er det mange gange ødelagte sektorer på harddisken,
der er problemet.
Jeg har med held klaret den slags fejl med Hdd-Regenerator, som gratis kan
downloades her:
http://www.gold-software.com/download7605.html

Programmet skal brændes ud på en bootable cd.
Smid derefter cd'en i drevet og start computeren.
Programmet vil derefter teste harddisken og reparere defekte sektorer, uden
at ødelægge data.
Lykkedes det at reparer harddisken så meget, at computeren kan starte op,
bør man sikre så mange data som mulig, og derefter udskifte harddisken.
Jeg har ligeledes efter en vellykket test/rep, lavet et image af harddisken
og overført dette til den nye harddisk, hvorefter alt har kørt upåklageligt.

PeterB