Hvor kraftig PSU til dette system?
Fra : Ukendt

Dato : 21-10-09 00:35

Hej alle,

Er ved at bygge et system med følgende komponenter:

Intel i5-750
MSI GD65 motherboard
ATI Radeon HD 5850
8 GB DDR1333 RAM
Samsung Spinpoint F3 harddisk

Derudover kommer der en Seagate 160 GB harddisk i fra min gamle maskine samt
et DVD-drev.

Hvor kraftig en strømforsyning mener I dette system vil kræve? Jeg havde
tænkt mig, at købe i omegnen af 500W, formentlig en Antec eller lignende.
Lyder det rimeligt?

På forhånd tak

Fra : Optimus Prime

Dato : 21-10-09 07:21

KG skrev:
> Hvor kraftig en strømforsyning mener I dette system vil kræve? Jeg havde
> tænkt mig, at købe i omegnen af 500W, formentlig en Antec eller lignende.
> Lyder det rimeligt?

Prøv at taste dit system ind her:
http://extreme.outervision.com/psucalculatorlite.jsp

Fra : Brian Lund

Dato : 21-10-09 11:58

> Prøv at taste dit system ind her:
> http://extreme.outervision.com/psucalculatorlite.jsp

Smart! Kan se at den 650W PSU jeg valgte til en kammerats netop bestilte
system ihvertfald ikke er underdimensioneret, han får et behov på lige under
500W!

Brian

Fra : Ukendt

Dato : 21-10-09 12:40

> Prøv at taste dit system ind her:
> http://extreme.outervision.com/psucalculatorlite.jsp

Fikst lille værktøj. Jeg kommer ikke meget over 300W med mit nye system, så
måske jeg skulle kigge efter en højtydende 400-450W PSU i stedet.

Skulle der være konkrete forslag hører jeg dem meget gerne :)

Fra : Brian Lund

Dato : 21-10-09 15:16

> Fikst lille værktøj. Jeg kommer ikke meget over 300W med mit nye system,
> så måske jeg skulle kigge efter en højtydende 400-450W PSU i stedet.
>
> Skulle der være konkrete forslag hører jeg dem meget gerne :)

Lidt det samme her, må sige min 600W PSU er lige i overkanten til mit system
som efter den side kun kræver 330W! :)

Jeg kunne nok have klaret mig med min gamle 400W fra northQ hvis det ikke
var fordi stikkene ikke passede (SATA osv)

Brian

Fra : Jørgen E

Dato : 21-10-09 23:16

"Brian Lund" <brian@-FJERN-lundfoto.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg kunne nok have klaret mig med min gamle 400W fra northQ hvis det ikke var fordi
> stikkene ikke passede (SATA osv)

En strømforsyning er ikke så energi-effektiv ved max belastning som
ved. f.eks. halv belastning normalt.

Desuden er gode nye strømforsyninger også typisk mere energi-
effektive end ældre. Altså de genererer mindre "spildstrøm".

Fra : Brian Lund

Dato : 22-10-09 07:05

> [...]
>
> Desuden er gode nye strømforsyninger også typisk mere energi-
> effektive end ældre. Altså de genererer mindre "spildstrøm".

Helt sikkert, men på alle de strømforsyninger jeg har set specifikationer på
har de xxxW været opgivet for udgangssiden! Således bør det altså ikke være
så vigtigt hvor effektiv den er så længe den leverer den power man skal
bruge.

Brian

Fra : Optimus Prime

Dato : 22-10-09 07:33

KG skrev:

> Fikst lille værktøj. Jeg kommer ikke meget over 300W med mit nye system, så
> måske jeg skulle kigge efter en højtydende 400-450W PSU i stedet.

Mit valg faldt på en Corsair HX450 - den skulle ikke være helt tosset
ifølge det jeg har fundet på nettet...
Har dog ikke fået monteret den endnu...

Fra : Bjarne K.

Dato : 22-10-09 21:21

"KG" <NOSPAM> wrote in message

> Skulle der være konkrete forslag hører jeg dem meget gerne :)

Efter at have læst diverse tests af psu'er stod valget hos mig imellem
Corsair eller Enermax (på omkring 600-650w)

Fandt dog Enermax'erne (pro82 og Modu82) var lige dyre nok, så jeg valgte en
Corsair TX650. Kunne dog godt, være jeg istedet skulle have givet lidt mere
og fået en med aftagelige kabler f.eks Corsair HXEU 620 el 650. Der er godt
nok fyldt op kabel mæssigt, i mit bette kabinet.

Se bl.a. Tests her: http://xbitlabs.com/articles/coolers/ Jo, der er også
reviews af PSU'er bl.a.næsten alle corsairs et par sider tilbage.

Bjarne K.