Anbefaling af bt-dongle?
Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 20-10-09 10:22

Jeg skal bruge en bt-dongle der - uden at miste forbindelsen ved
genstart - kan sidde i et usbstik hvor strømmen forsvinder når pcen
slukkes.

I øjeblikket har jeg én hvorpå står:

"Vivanco BTA-3130EDR" som er perfekt (XP accepterer den uden videre
m.m.) men dén kan jeg ikke lige finde i dk.

Kan nogen anbefale noget der lever op til ovennævnte kriterier?

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Kim

Dato : 20-10-09 10:36

"Hans Paulin (6310)" <me@privacy.net> skrev i meddelelsen
> [...]
> men dén kan jeg ikke lige finde i dk.
>
> Kan nogen anbefale noget der lever op til ovennævnte kriterier?

Disse f.eks:

http://cgi.ebay.co.uk/Atomic-Pico-Bluetooth-Dongle-3-Mbit-s-Class-2_W0QQitemZ200396230964QQcmdZViewItemQQptZUK_Computing_LaptopAccess_RL?hash=item2ea88bd134

http://cgi.ebay.co.uk/Tiny-nano-USB-Bluetooth-2-0-dongle-adapter-Laptop-vista_W0QQitemZ270468759301QQcmdZViewItemQQptZUK_Mobile_Home_Phones_Bluetooth_Acc_ET?hash=item3ef931bf05

Mvh, Kim

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 20-10-09 10:48

Kim formulerede spørgsmålet:
> "Hans Paulin (6310)" <me@privacy.net> skrev i meddelelsen

> [...]

Helst i dk

Ligner noget sådant:

http://www.batterizonen.dk/catalog/product_info.php?cPath=cPath=31&products_id=321&gclid=CIHw8MCry50CFQk13godfXJpsQ

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Kim

Dato : 20-10-09 14:31

> Helst i dk
>
> Ligner noget sådant:
>
> http://www.batterizonen.dk/catalog/product_info.php?cPath=cPath=31&products_id=321&gclid=CIHw8MCry50CFQk13godfXJpsQ

Hvorfor ?
Det er nøjagtig den samme vare som det nederste link jeg gav dig.
De skal bare ha' 3 gange så meget. Selv forsendelsen er oven i købet
billigere fra UK.

Mvh, Kim

Fra : Per H. Nielsen

Dato : 20-10-09 15:00

Kim wrote:
> Det er nøjagtig den samme vare som det nederste link jeg gav dig.
> De skal bare ha' 3 gange så meget. Selv forsendelsen er oven i købet
> billigere fra UK.

Det kan gøres endnu billigere:
http://dealextreme.com/details.dx/sku.11866

$2.41 incl. forsendelse.

--
Per H. Nielsen <phn@dkscan.dk>
Phone: +45 51941116 Facebook: http://www.facebook.dk/dkscan

Fra : Kim

Dato : 20-10-09 15:49

"Per H. Nielsen" <phn@dkscan.dkx> skrev i meddelelsen

> Det kan gøres endnu billigere:
> http://dealextreme.com/details.dx/sku.11866
>
> $2.41 incl. forsendelse.

Det er nok tvivlsomt... Nogen steder her i landet,
opererer man med noget der kaldes told & Moms når
der købes varer udenfor EU ;)

Mvh, Kim

Fra : Per H. Nielsen

Dato : 20-10-09 16:25

Kim wrote:
> Det er nok tvivlsomt... Nogen steder her i landet,
> opererer man med noget der kaldes told & Moms når
> der købes varer udenfor EU ;)

Ja men der er vist en bundgrænse, som man næppe kommer over
hvis man køber sådan en dongle hos Dealextreme.

Jeg har i øvrigt endnu til gode at blive opkrævet told og
moms på en pakke fra Dealextreme.

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 20-10-09 19:19

Hej!

Per H. Nielsen wrote:

> Ja men der er vist en bundgrænse, som man næppe kommer over
> hvis man køber sådan en dongle hos Dealextreme.

Nej da, grænsen er omkring de 80,-

Så der kan bestilles løs fra DealExtreme - er selv en tilfreds handlende! :)

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 20-10-09 23:16

Kim har bragt dette til verden:
> [...]
> Det er nøjagtig den samme vare som det nederste link jeg gav dig.
> De skal bare ha' 3 gange så meget. Selv forsendelsen er oven i købet

Jeg har endnu tilgode at købe i netbutikker i udlandet

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Jens Jensen

Dato : 21-10-09 00:18

Hans Paulin (6310) skrev, Den 21-10-2009 00:15:

> Jeg har endnu tilgode at købe i netbutikker i udlandet

Det er nu ikke så farligt. Man skal bare have et Visa/Dankort og nogle
gange være villig til at læse udenlandsk. Her er et forslag til nogle
onlinebutikker:
http://www.business.dk/article/20091020/large/91020053/&pic=0.

Et rigtigt godt eksempel til besparelser er blanke DVD'er:
http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?q=dvd&sp=all&pid=139983.
De butikker, som er mærket med DE ligger i Tyskland og har langt lavere
priser end de danske netbutikker og de danske supermarkeder. Selvom
portoen er 60 kr er det stadigt langt billigere ar købe 25 blanke DVD'er
over nettet i Tyskland. De viste tyske butikker har netsider på dansk.

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 21-10-09 00:27

Jens Jensen kom med denne ide:

> Det er nu ikke så farligt. Man skal bare have et Visa/Dankort og nogle gange
> være villig til at læse udenlandsk. Her er et forslag til nogle
> [...]

Jeg køber (som sagt ) ikke så meget over nettet i udlandet og
skulle i givet fald give 150 kr. årligt for at ha et Visa så dét...

Men kan da låne konens

> [...]
> er 60 kr er det stadigt langt billigere ar købe 25 blanke DVD'er over nettet
> i Tyskland. De viste tyske butikker har netsider på dansk.

Jeg plejer at købe stort set *alt* i Flensborg når vi aligevel er
dernede hver 2. - 3. uge

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Jens Jensen

Dato : 21-10-09 00:42

Hans Paulin (6310) skrev, Den 21-10-2009 01:26:

> Jeg plejer at købe stort set *alt* i Flensborg når vi aligevel er
> dernede hver 2. - 3. uge

Aha! Det forklarer det jo.

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 21-10-09 00:43

Jens Jensen skrev:

> Aha! Det forklarer det jo.

Hæ hæ

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Martin [6000]

Dato : 20-10-09 23:46

> Jeg har endnu tilgode at købe i netbutikker i udlandet

Seriøst? Kan du så komme igang Hans! Der er bunker af penge at spare

Jeg handler mere i udlandet end herhjemme nu.

--
Martin

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 20-10-09 23:49

Martin [6000] udtrykte præcist:

> Seriøst? Kan du så komme igang Hans! Der er bunker af penge at spare
>
> Jeg handler mere i udlandet end herhjemme nu.

Det er da pænt af dig at du vil lære mig det!

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Rado

Dato : 23-10-09 20:29

On 20 Oct 2009 22:46:26 GMT, "Martin [6000]" <martinlj@tiscali.dk>
wrote:

>Seriøst? Kan du så komme igang Hans! Der er bunker af penge at spare
>
>Jeg handler mere i udlandet end herhjemme nu.

Jeg tror også 90% af mine indkøb foregår i udlandet.

--
Rado

Demokrati: To ulve og et får der stemmer om
hvad de skal have til middag...

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 23-10-09 21:38

Rado kom med denne ide:

> Jeg tror også 90% af mine indkøb foregår i udlandet.

Prøvede at oprette mig på ebay men dét var åbenbart ikke meningen...

Den ville ikke acceptere de brugernavne den selv foreslog

Har nu bestilt 2 stk 403606 * Sandberg Mini Bluetooth Dongle a 106,00(
excl. moms 84,80) DKK = 212,00 DKK + fragt hos BJ Trading

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Per H. Nielsen

Dato : 23-10-09 22:17

Hans Paulin (6310) wrote:
> Har nu bestilt 2 stk 403606 * Sandberg Mini Bluetooth Dongle a 106,00(
> excl. moms 84,80) DKK = 212,00 DKK + fragt hos BJ Trading

Jamen det er da glædeligt, at du så er med til at holde
hjulene i gang hos danske erhvervsdrivende
Hos eksempelvis DealExtreme så vil 2 Bluetooth dongles, som tidligere
nævnt, omregnet til danske kroner koste 24,- incl. porto.

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 23-10-09 22:40

Per H. Nielsen kom med følgende:

> Jamen det er da glædeligt, at du så er med til at holde
> hjulene i gang hos danske erhvervsdrivende

Dét der var væsentligt for mig ved détte køb var at de minimum var lige
så gode som den éne rigtig gode bt-dongle jeg har i forvejen - og ikke
så skodagtige som den Blue Soleil jeg derudover har (og som jeg er
villig til at forære væk)

Havde osse en Billington som jeg allerede har foræret væk - var osse
bøvlet.

(Bob bob...kan forresten se den ligger i skuffen endnu, så dét var en
anden af etellerandet fabrikat jeg gav væk )

> Hos eksempelvis DealExtreme så vil 2 Bluetooth dongles, som tidligere
> nævnt, omregnet til danske kroner koste 24,- incl. porto.

Billige dongler har jeg købt 3 af - lige til brokkassen

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 25-10-09 11:00

Hans Paulin (6310) formulerede fredag:
> [...]
> af etellerandet fabrikat jeg gav væk )

> Billige dongler har jeg købt 3 af - lige til brokkassen

En krølle på halen:

Afbestilte de to bestilte dongler og sad i nat og rodede med to gamle
Blue Soleil-enheder og fik dem til at køre perfekt

Der er forskel på om de sidder på forsiden af maskinerne (Dell Optiplex
GX620 samt en FujitsuSiemens) eller på bagsiden; kun foran kører det!?

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 25-10-09 11:38

Hans Paulin (6310) tastede følgende:
> Hans Paulin (6310) formulerede fredag:

> En krølle på halen:

På "historien", selvfølgelig

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 25-10-09 12:31

Hans Paulin (6310) skrev:

> Der er forskel på om de sidder på forsiden af maskinerne (Dell Optiplex
> GX620 samt en FujitsuSiemens) eller på bagsiden; kun foran kører det!?

Er det et signalproblem (metal skærmer jo) eller et driverproblem (fordi
der evt er flere forskellige slags USB-controllere i maskinerne)?

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 25-10-09 13:17

Følgende er skrevet af Thorbjørn Ravn Andersen:

> Er det et signalproblem (metal skærmer jo) eller et driverproblem (fordi der
> evt er flere forskellige slags USB-controllere i maskinerne)?

Signalproblem er det ikke.

Nu er jeg ikke så meget fagmand, men min opfattelse er at usb-stikkene
på for- og bagside er "bygget op" på hver sin måde (strøm på/ikke strøm
på når maskinen er slukket eller måske noget helt andet) - forskellen
virker i hvert fald statistisk signifikant

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Martin [6000]

Dato : 20-10-09 23:52

Den Wed, 21 Oct 2009 00:49:25 +0200 skrev Hans Paulin (6310):

> Martin [6000] udtrykte præcist:

> Det er da pænt af dig at du vil lære mig det!

Hmm det er da ikke anderledes end på en dansk netshop, blot sproget til
forskel

Jeg er ikke særlig pædagogisk, bare spørg fruen i huset

--
Martin

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 21-10-09 00:09

Martin [6000] har bragt dette til os:

> Hmm det er da ikke anderledes end på en dansk netshop, blot sproget til
> forskel

Jeg har kun dankort

> Jeg er ikke særlig pædagogisk, bare spørg fruen i huset

Jeg stoler på dig!

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Jesper Lund

Dato : 21-10-09 00:46

Hans Paulin (6310) wrote:

> Jeg køber (som sagt ) ikke så meget over nettet i udlandet og skulle
> i givet fald give 150 kr. årligt for at ha et Visa så dét...

De fleste banker har afskaffet det gebyr.

--
Jesper Lund

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 21-10-09 00:48

Jesper Lund tastede følgende:

> De fleste banker har afskaffet det gebyr.

Hep!

Må se om Eik er med på dén!?

Tak for info!

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 30-10-09 08:21

Hans Paulin (6310) har bragt dette til verden:

....og dét er de faktisk

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Martin [6000]

Dato : 23-10-09 22:19

> [...]
> hos danske erhvervsdrivende Hos eksempelvis DealExtreme så vil 2
> Bluetooth dongles, som tidligere nævnt, omregnet til danske kroner koste

Er der ikke en der kan forklare mig hvordan det er så billigt? Er der
tale om "falske" produkter?

Fra min tid i edb-detail mindes jeg aldrig så lave priser på den slags -
det er jo langt langt langt under en alm. dansk butiks nettopris.

--
Martin

Fra : Martin [6000]

Dato : 23-10-09 22:45

> Man kommer nok ikke udenom, at kineserne har et langt lavere
> omkostningsniveau - min kone rynker da også på næsen og mumler noget om
> børnearbejde. På den anden side, så er de produkter, som de danske
> forhandlere sælger, jo i stor stil fremstillet i Kina.

Lige præcis.. meget af det "danske" er også lavet derovre..

> Jeg handler selv meget gerne med danske forhandlere, men jeg nægter at
> give over 100 kroner for en Bluetooth Dongle, som jeg kan få for 12
> kroner i udlandet.

Jeg forstår dig godt. Jeg har hørt Dealextreme nævnt tit.. jeg tror jeg
skal til at se nærmere på dem - så længe det er under 80,- så er der
ingen ko på isen mht moms og told jo

--
Martin