Clon program der native understøtter SATA
Fra : Sophus Vørsing \(267~

Dato : 18-10-09 11:35

Jeg har læst tråden "Clon af disk" fra 09.10.2009 og skal lige spørge om der
er nogen af de omtalte programmer der ud af boxen understøtter SATA diske
uden at man bliver nød til at sætte disken til "compatibility mode" i BIOS
eller loade SATA drivere under opstart?

Er der eksempelvis et Clon program hvor man kan indlejre (nye) SATA drivere
efterhånden som de udvikles.

I må meget gerne give eksempler på hvordan i håndterer ovennævnte.

Mvh Sophus

Fra : Per Jørgensen

Dato : 18-10-09 11:54

Sophus Vørsing (2670) skrev:
> [...]
> efterhånden som de udvikles.
>
> I må meget gerne give eksempler på hvordan i håndterer ovennævnte.

Ja det er der.
det program jeg kender - hedder udp-cast
http://udpcast.linux.lu/

og understøtter sata. Boot direkte på skiven på begge maskiner - og viola

Fra : Allan

Dato : 20-10-09 19:43

> [...]
> efterhånden som de udvikles.
>
> I må meget gerne give eksempler på hvordan i håndterer ovennævnte.

Hej
Personligt har jeg prøvet en del af slagsen gennem årerne.
men efter jeg har lært Acronis - og deres clone disk af kende, så er
det min foretrukne måde at clone en vilkårlig HDD, og acronis anvender
native drivere - så man behøver ikke tilføje den slags.
hvis man køber en licens, så er der også adgang til opdateringer, så
den vej har jeg altid det nyeste.
Hvis man kigger på Western Digitals site - der vil man finde en
tilpasset version af acronis - netop med cloning af HHD's som eneste
funktion.
Man kan også fra en windows maskine når acronis er startet, lave en
acronis boot cd, - den er ganske universal inden for chipsæt
familier'ne
og endda til/fra externe usb hdd.
og som eks - så alle windows formaterede, samt linux mv med ext3 som
max pt. - men mon ikke ext4 kommer med inden for kort tid - fra en og
samme boot cd.
ok - det tager sin tid hvis det er via en usb1 port.. men det virker..

men prøv www.acronis.eu - hent et gratis kopi, som virker i 14 dage..
og der er udmærkede manualer med også..
og Sophus ellers kommer jeg da gerne forbi dig og laver en demo..

Fra : Sophus Vørsing \(267~

Dato : 20-10-09 22:29

"Allan" <OZ1DIS@******GMAIL.COM> skrev i en meddelelse

> [...]
> og der er udmærkede manualer med også..
> og Sophus ellers kommer jeg da gerne forbi dig og laver en demo..

Havde ellers fat i Acronis for lidt over et år siden og der kunne jeg ikke
få det til at fungere i prøve versionen med en SATA disk, men prøver lige at
kigge på det igen.

Kigger også lige på forslaget i første svar.

Tak!

Mvh Sophus