cd-drev
Fra : Hans Poulsen

Dato : 16-10-09 15:58

For nogle måneder siden købte jeg en cd, som jeg ville lægge i cd-drevet for
at arbejde med den tekst, jeg troede ville komme frem.

Det viste sig, at det var en DVD, jeg havde købt - den allerførste i mit
liv.

For sent opdagede jeg, at det var en DVD og ikke en cd, men jeg fik
indholdet af DVD'en én gang - og siden da har både cd-drevet og DVD-rw-drev
(D:) strejket. Ikke en lyd og ikke et ord kan jeg lokke fra de cd'er, jeg
siden da har prøvet mig frem med.

En af mine svogre, som jeg tillægger megen viden om computere, brugte for
nogen tid siden en halv times tid på at finde ud af fejlen, men måtte
opgive.

Er der en i gruppen, der straks kan gennemskue, hvad der er galt?

Hans Poulsen
1804 Frederiksberg C

Fra : Rado

Dato : 16-10-09 16:23

On Fri, 16 Oct 2009 16:58:27 +0200, "Hans Poulsen"
<hans.poulsen@post.tele.dk> wrote:

> [...]
>(D:) strejket. Ikke en lyd og ikke et ord kan jeg lokke fra de cd'er, jeg

Hvis du har kunnet se indholdet af DVDen er det ikke et CD men et DVD
drev. Jeg kan ikke lige gennemskue hvad det er du skriver om DVD-RW
drev - har du eet eller to drev?

> [...]
>opgive.
>
>Er der en i gruppen, der straks kan gennemskue, hvad der er galt?

Sikkert et defekt drev - hvis din svoger har tjekket alle de ting man
nu normalt tjekker i den situation.

Jeg ville prøve at sætte drevet i en anden maskine på et stik hvor der
i forvejen sidder et drev der fungerer, hvis ikke det fungerer her så
er det sandsynligvis defekt. Hvis det derimod fungerer her, så ville
jeg først prøve at skifte datakablet ud, hvis ikke det hjælper så måle
om der er strøm på strømkablet. Er der det, så er det enten en fejl på
bundkort eller i operativsystemet.

--
Rado

Demokrati: To ulve og et får der stemmer om
hvad de skal have til middag...

Fra : Jørgen E

Dato : 16-10-09 17:14

"Hans Poulsen" <hans.poulsen@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
> For nogle måneder siden købte jeg en cd, som jeg ville lægge i cd-drevet for at
> arbejde med den tekst, jeg troede ville komme frem.

Jamen kom der ikke netop tekst frem ? (på din skærm formoder jeg).

> [...]
> DVD'en én gang - og siden da har både cd-drevet og DVD-rw-drev (D:) strejket.

Når du siger "fik" hvad betyder det så, og må man spørge hvad det er for
en DVD du købte - er den med tekstfiler eller også video/lyd ? Som du skriver
lyder det som om der kun ligger en eller flere tekstfiler på den.

Er det begge dine drev der ikke virker og hvad mener du med "for sent" ?
Det er ikke nogen skade til at putte en DVD i et drev mig bekendt.

> En af mine svogre, som jeg tillægger megen viden om computere, brugte for nogen tid
> siden en halv times tid på at finde ud af fejlen, men måtte opgive.
>
> Er der en i gruppen, der straks kan gennemskue, hvad der er galt?

Figurerer de rigtig i enhedshåndtering som hhv. CD og DVD drev ?
Du kan uden problemer prøve at højreklikke på dem der og så vælge
"fjern", hvorefter windows vil finde dem igen ved næste genstart.
Læg også mærke til, om de er registreret i windows som det de er.

Fra : J

Dato : 16-10-09 22:47

"Jørgen E" <ikke@god.aa> skrev i en meddelelse

> [...]
> "fjern", hvorefter windows vil finde dem igen ved næste genstart.
> Læg også mærke til, om de er registreret i windows som det de er.

Selvom noget er faktuelt umuligt, er der altid venlige mennesker, der vil
gøre sig kloge...

Fra : Kim2000

Dato : 17-10-09 17:46

"Hans Poulsen" <hans.poulsen@post.tele.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> DVD-rw-drev (D:) strejket. Ikke en lyd og ikke et ord kan jeg lokke fra de
> cd'er, jeg siden da har prøvet mig frem med.

Det er ganske enkelt ikke muligt at få et cddrev til at læse en dvd.

> [...]
> opgive.
>
> Er der en i gruppen, der straks kan gennemskue, hvad der er galt?

Putte dine dvder og cder i et andet drev (en anden computer), hvis skiverne
virker der så er der to muligheder tilbage. Geninstallere drevet eller købe
et nyt. Det koster ikke meget og tager vel 10 minutter at skifte.