Grafikkort på PC med MSI MS7267 bundkort
Fra : Ukendt

Dato : 13-10-09 21:01

Jeg har en PC med et MSI MS-7267 bundkort med onboard grafikkort.

Jeg har googlet lidt for at undersøge, om det er muligt at installere et
andet og bedre grafikkort på dette bundkort, men synes ikke, at jeg har nået
til en konklusion.

Er det noget, som I har kendskab til?

Fra : Kai Harrekilde-Peter~

Dato : 13-10-09 22:14

"Michael Sørensen" <.> writes:

> [...]
> andet og bedre grafikkort på dette bundkort, men synes ikke, at jeg har nået

Bundkortet har et PCIe x16 slot, så det er vel blot at smide et sådant
grafikkort i det?

Kai

Fra : Allan Vebel

Dato : 13-10-09 22:23

Michael Sørensen skrev:

> Jeg har googlet lidt for at undersøge, om det
> er muligt at installere et andet og bedre
> grafikkort på dette bundkort

Jeg har endnu ikke set et bundkort med onboard
grafikkort, hvor der ikke også er en sokkel til et
ekstra.

--
Allan Vebel
http://vebel.dk - http://html-faq.dk

Fra : Ukendt

Dato : 14-10-09 13:58

> Jeg har endnu ikke set et bundkort med onboard
> grafikkort, hvor der ikke også er en sokkel til et
> ekstra.

Jeg har et 'gammelt' bundkort, hvor grafikkortsokkel IKKE er iloddet! - Så
kik om soklen er på bundkortet, inden du inversterer i grafikkort.

Check osse:
http://answers.yahoo.com/question/index?qid=20080512221455AAuAwTa

Check osse: Er der (store?) strømforsyningskrav, til det grafikkort, du har
kik på?

Mvh Villy
(Ik' mer' http://home21.inet.tele.dk/villy/)

Fra : Jørgen E

Dato : 16-10-09 17:16

"Allan Vebel" <spam@do.not> skrev i en meddelelse

> Jeg har endnu ikke set et bundkort med onboard
> grafikkort, hvor der ikke også er en sokkel til et
> ekstra.

De findes skam, men det har ikke noget med tråden at gøre.

Fra : Poul Erik Lindaa

Dato : 14-10-09 09:15

On Tue, 13 Oct 2009 22:00:47 +0200, "Michael Sørensen" <.> wrote:

> [...]
>andet og bedre grafikkort på dette bundkort, men synes ikke, at jeg har nået

Det er absolut muligt. Det har en PCIe slot til dette formål (det
lange hvide stik på bundkortet. Du køber blot det kort, som du ønsker,
og sætter det i.

--
Slet transportmidlet før eu
__o

Fra : jk

Dato : 14-10-09 15:09

> [...]

>andet og bedre grafikkort på dette bundkort, men synes ikke, at jeg har nået

Det er et MSI 945GZM3 bundkort:
http://eu.msi.com/index.php?func=proddesc&maincat_no=1&prod_no=269

Det har en pci express lite grafik slot (som der står på linket).

http://eu.msi.com/html/popup/MB/pcie/7267pcie.pdf

Det er faktisk begrænset til max geforce 6600GT

eller radeon x700. Sidstnævnte opfylder minimumskrav for Vista, da jeg
går ud fra at 128 Mb er for lidt for Aero.

mvh

John

Fra : J

Dato : 15-10-09 00:17

"jk" <johnknuhtsenSP@Mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> eller radeon x700. Sidstnævnte opfylder minimumskrav for Vista, da jeg
> går ud fra at 128 Mb er for lidt for Aero.

128 MB er ikke for lidt til Aero. Heller ikke med en skærmopløsning på 2
megapixels.