Kan det bruges?
Fra : Kim2000

Dato : 12-10-09 13:48

En veninde jeg skal besøge torsdag har ifølge hende selv brændt grafikkortet
af. Hvis og såfremt resten af maskinen er okay, kan jeg så indsætte mit
gamle Aopen PG-80 kort (http://www.dealtime.co.uk/xPO-AOpen-PG-80), det vil
ligne lort, være langsomt og hun kan næppe køre spil, men vil det ikke kunne
bruges indtil hun får købt et nyt (=læs hendes forældre giver hende et nyt i
fødselsdagsgave i december)? Hun studerer så 8 uger uden computer er faktisk
ret træls.
mvh
Kim

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 12-10-09 13:52

Kim2000 skrev:
> [...]
> indtil hun får købt et nyt (=læs hendes forældre giver hende et nyt i
> fødselsdagsgave i december)? Hun studerer så 8 uger uden computer er

Afhænger af om der er det rigtige stik i bundkortet på maskinen til dit
grafikkort.

Endnu værre er det hvis hendes grafikkort sidder på bundkortet.

Fra : Allan Vebel

Dato : 12-10-09 22:09

Thorbjørn Ravn Andersen skrev:

> Endnu værre er det hvis hendes grafikkort
> sidder på bundkortet.

Der er som regel altid en sokkel til et ekstra
grafikkort - jeg har reddet mange maskiner,
hvor omboard-kortet er stået af.

--
Allan Vebel
http://vebel.dk - http://html-faq.dk

Fra : Kent Oldhoj

Dato : 12-10-09 14:47

Kim2000 wrote:

> En veninde jeg skal besøge torsdag har ifølge hende selv brændt
> grafikkortet af. Hvis og såfremt resten af maskinen er okay, kan jeg så
> indsætte mit gamle Aopen PG-80 kort

Det afhænger af om venindens computer har det nødvendige AGP slot. AGP er en
ældre standard (første Windows med AGP understøttelse var Win95), så hvis
det er en nyere computer (2004 og frem) er det tvivlsomt.

Og skulle det endelig vise sig at venindens computer har et AGP slot, så
skal du have styr på om AGP slot og AGP grafikkort passer sammen volt
mæssigt. AGP interfacet udviklede sig nemlig over tid, og ikke alle er
kompatible med hinanden.

--
Oldhoj

Fra : Henning

Dato : 12-10-09 18:23

On Mon, 12 Oct 2009 14:47:47 +0200, "Kim2000" <kim2000@mail.dk> wrote:

>En veninde jeg skal besøge torsdag har ifølge hende selv brændt grafikkortet
>af. Hvis og såfremt resten af maskinen er okay, kan jeg så indsætte mit

Hvor får hun den idé fra? Er det ud fra "der kommer ikke noget billede
på skærmen, det er nok grafikkortet der er brændt af"-metoden, eller
ligger der noget mere sagligt til grund?

Fra : Kim2000

Dato : 12-10-09 18:46

"Henning" <no.mail@all.invalid> skrev i meddelelsen

> Hvor får hun den idé fra? Er det ud fra "der kommer ikke noget billede
> på skærmen, det er nok grafikkortet der er brændt af"-metoden, eller
> ligger der noget mere sagligt til grund?

Mjah, det lyder det til. Hun har taget grafikkortet ud og det er "brunt og
brændt" ved processoren, når hun tænder computeren lyder det til at harddisk
tænder og køleren starter ved cpu´en. Så helt uklog til computeren er nu
heller ikke .-)

Udfra billedet siger hun at det formentlig vil passe i et af slottene, men
om det voltmæssigt hænger sammen aner jeg ikke´. Det er iøvrigt en
hjemmebygget af hendes ekskæreste, der havde beskeden til hende da hun
ringede til ham og spurgte "at det kan du selv finde ud af og x-tal ord i
stil med smatso", så helt gode venner er de ikke længere