Problem med ny Aldi computer
Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 10-10-09 20:17

Er der nogen, som har købt den sidste nye stationære fra Aldi, som var på
tilbud i forrige uge.
En bekendt købte den, men efter ca. 1 døgns brug standsede den under boot,
når den var ved at læse skrivebordsbilledet ind. Proceslinje og ikoner
dukkede aldrig op.
Jeg troede først at problemet skyldtes nogle spil, som han havde
installeret, men selv om de blev fjernet og der blev systemgendannet til før
spil blev installeret, hjalp det intet.
Jeg lavede så en recovery på den. Så kørte den tilsyneladende, men efter
afinstallation af bullguard og officeprøveversion, lavede den samme nummer.
Man kan komme på skrivebordet i fejlsikret, men intet hjælper.
Han lavede så selv en recovery og uden at installere noget, fik han samme
problem igen.
Han byttede den så og fik en ny, og nu har han lige meddelt, at den laver
nøjagtig det samme nummer, hvilket jeg synes tyder på, at der er en fejl i
den recovery, som ligger på den.
Jeg overvejer nu at få den hjem og lave en ren installation uden brug af
recoveryfunktion, for at se om det hjælper, men ville gerne høre, om andre
har oplevet samme problem.
Al diskussion for eller imod computere fra Aldi bedes ført i
dk.snak.mudderkastning.

Kurt

Fra : Jens Jensen

Dato : 10-10-09 21:42

Kurt B. Andersen skrev, Den 10-10-2009 21:17:
> Er der nogen, som har købt den sidste nye stationære fra Aldi, som var på
> tilbud i forrige uge.

Min bror købte en maskine, så jeg er ikke glad for at høre om problemer.

> Jeg overvejer nu at få den hjem og lave en ren installation uden brug af
> recoveryfunktion, for at se om det hjælper, men ville gerne høre, om andre
> har oplevet samme problem.

Min brors maskine kører, ellers ville jeg have fået det at vide. Den
blev opdateret over internettet før der blev installeret programmer på
den. Bullguard og Office blev ikke afinstalleret men heller ikke
aktiveret de første dage.

Hvis der er et problem med recovery bliver det forhåbentligt løst med
Windows 7.

Fra : J

Dato : 10-10-09 22:10

> [...]
> har oplevet samme problem.
> Al diskussion for eller imod computere fra Aldi bedes ført i

Forslag: Medion leverer jo både rene 32- og 64-bit skiver med: Brug de 20
minutter, det tager at installere en ren 32'er eller 64'er.

Fra : Jens Jensen

Dato : 10-10-09 22:34

J skrev, Den 10-10-2009 23:09:
> Forslag: Medion leverer jo både rene 32- og 64-bit skiver med: Brug de 20
> minutter, det tager at installere en ren 32'er eller 64'er.

Hvordan ved du, at de er rene?

Fra : Kurt und

Dato : 10-10-09 23:05

"Jens Jensen" <a@a.invalid> skrev i meddelelsen

> Hvordan ved du, at de er rene?

Fordi de er nyvasket ;)
Nok fordi det er en original Vista dvd der følger med deres computer, det er
det man kalder en "ren" install.
Så nu lærte du også noget idag

Fra : Jens Jensen

Dato : 10-10-09 23:18

Kurt und skrev, Den 11-10-2009 00:05:
> Nok fordi det er en original Vista dvd der følger med deres computer,

Jeg tvivler. Der står recovery på dem.

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 11-10-09 00:41

> Jeg tvivler. Der står recovery på dem.

Der plejer at følge en original dvd med også. Da jeg lavede recovery på den
brugte jeg applikationdisken, som så automatisk hentede recovery fra hd. Jeg
så ikke hvilke andre diske der fulgte med, men i følge specifikationerne hos
aldi, skulle der ligge en original oem i home version, samt en 64 bit i
recovery version.
Så mon ikke det skulle være muligt at bruge den pgl. oem disk og derefter
installere drivere og programmer fra recovery partitionen, hvor jeg nåede at
se, at de ligger - som de plejer.

Kurt

Fra : J

Dato : 11-10-09 00:46

> [...]
> installere drivere og programmer fra recovery partitionen, hvor jeg nåede

Uanset hvad der står på diskene, så er både 32- og 64-bit-versionerne rene -
kan installeres på alle maskiner, men naturligvis ikke aktiveres på
"forkerte" maskiner.

Fra : Kurt und

Dato : 11-10-09 12:12

"Jens Jensen" <a@a.invalid> skrev i meddelelsen

> Jeg tvivler. Der står recovery på dem.

Om der så stod Jordbæris er fuldstændig ligegyldig, for det er en Windows
DVD som den du køber normalt.
OG der er både 32 og 64 bit på den , og så er den ikke længere....

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 11-10-09 18:36

Jeg takker for alle svarene. Ingen har åbenbart haft samme problem, så han
har bare været dobbelt uheldig.
Men nu får jeg det hele over og så prøver jeg en alm. installation i stedet
for recovery.

Kurt

Fra : Kim

Dato : 11-10-09 21:12

"Kurt B. Andersen" <kurtanospam@privat.dk> skrev i meddelelsen
> Jeg takker for alle svarene. Ingen har åbenbart haft samme problem, så han
> har bare været dobbelt uheldig.
> Men nu får jeg det hele over og så prøver jeg en alm. installation i
> stedet for recovery.

Ja, prøv det.
Kør evt. en burnin test på den straks efter.
F. eks.: http://www.burnintest.com/

Mvh, Kim

Fra : N Dude

Dato : 30-10-09 01:13

> Jeg takker for alle svarene. Ingen har åbenbart haft samme problem,
> så han har bare været dobbelt uheldig.
> Men nu får jeg det hele over og så prøver jeg en alm. installation i
> stedet for recovery.

Jeg har oplevet det samme på flere andre maskiner fra Aldi og en enkelt fra
Netto. Det er helt sikkert Bullshit, den er gal med. Fjern det lort og din
maskine kører som en drøm. Supporten ved det godt, men jeg ved ikke, hvad de
er endt med som løsning. Der er en slem konflikt med Bullguard og Vista.

Jeg fjernede Bullguard helt fra systemet og alle tre maskiner kører perfekt
i dag.

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 30-10-09 18:54

"N Dude" <invalid@invalid.invalid> skrev i meddelelsen

> Jeg har oplevet det samme på flere andre maskiner fra Aldi og en enkelt
> fra Netto. Det er helt sikkert Bullshit, den er gal med.

Som jeg skrev i mit seneste indlæg var det ikke Bullshit men fejl 40 med 2
skærmkabler tilsluttet samtidig.
At jeg så altid afinstallerer de medfølgende prøveversioner af antivirus
m.m. er en helt anden sag. Det gør jeg også med Norton osv.

Kurt

Fra : Kim2000

Dato : 12-10-09 13:44

"J" <j@nospam.xy> skrev i meddelelsen

> "Kurt B. Andersen" <kurtanospam@privat.dk> skrev i en meddelelse

> Forslag: Medion leverer jo både rene 32- og 64-bit skiver med: Brug de 20
> minutter, det tager at installere en ren 32'er eller 64'er.

Med min (stadionnær) medfulgte ind "ren" vista.

Fra : J

Dato : 12-10-09 13:52

"Kim2000" <kim2000@mail.dk> skrev i en meddelelse

> "J" <j@nospam.xy> skrev i meddelelsen

> Med min (stadionnær) medfulgte ind "ren" vista.

Er du ædru?

Fra : Mogens Nielsen

Dato : 12-10-09 13:55

"J" <j@nospam.xy> wrote in message

> "Kim2000" <kim2000@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Er du ædru?

Du er fuld

Fra : Paul Østerby Sørense~

Dato : 12-10-09 14:52

"Mogens Nielsen" <willemoesgadeFJERN@gmail.com> skrev i en meddelelse

> "J" <j@nospam.xy> wrote in message

> Du er fuld
Tror ikke den undskyldning kan bruges
--
Med Venlig Hilsen
paul at sorensen.as

Fra : J

Dato : 12-10-09 15:28

"Mogens Nielsen" <willemoesgadeFJERN@gmail.com> skrev i en meddelelse

> "J" <j@nospam.xy> wrote in message

> Du er fuld

Nej. Det er måske derfor, jeg ikke kan forstå babysproget.

Fra : Kim

Dato : 11-10-09 08:23

"Kurt B. Andersen" <kurtanospam@privat.dk> skrev i meddelelsen
> Er der nogen, som har købt den sidste nye stationære fra Aldi, som var på
> tilbud i forrige uge.

Købte en til en kammerat. Gjorde som Jens, afinstallerede
den Bullgard og den medfølgende offive prøveversion, og
installerede en fuld Office samt antivirus. Den har kørt
upåklageligt.
Købte en til min søster sidst de havde tilbud, og den kører
osse fint.

Mvh, Kim

Fra : Jens Jensen

Dato : 11-10-09 09:24

Kim skrev, Den 11-10-2009 09:22:
> Købte en til en kammerat. Gjorde som Jens, afinstallerede
> den Bullgard og den medfølgende offive prøveversion, og
> installerede en fuld Office samt antivirus.

Nu skriver du godt nok, at du gjorde som jeg, men vi afinstallerede ikke
Bullguard, og den blev senere aktiveret. Office blev heller ikke
afinstalleret og jeg tror, at den er taget i brug (gratis 60-dages
prøveperiode).

Det lader så ikke til, at det gør nogen forskel, om Bullguard
afinstalleres eller ej.

Fra : Fietsenmaker

Dato : 11-10-09 09:47

Jeg vil anbefale at ringe til medion service, de har hjulpet mig de 2
gang hvor jeg havde problemer.
Medion Multimedia:
Telefon: +45 70 21 20 24

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 14-10-09 18:22

Så fik jeg den hjem, og det var en fejl 40. Jeg satte den til min egen
skærm, og den virkede upåklageligt. Så fik jeg ham til at komme med hans
skærm, og der bemærkede jeg, at jeg fik både analog og dvi kabel med. Det
viste sig, at han havde sat dem begge i, så jeg går ud fra, at det var
problemet. Jeg har testet den kun med det ene kabel og kunne ikke
fremprovokere fejlen.

Kurt

Fra : Jens Jensen

Dato : 14-10-09 21:33

Kurt B. Andersen skrev, Den 14-10-2009 19:21:
> Jeg har testet den kun med det ene kabel og kunne ikke
> fremprovokere fejlen.

Tak for den information. Jeg synes nu, at det burde virke med samtidig
analog og digital tilslutning, men det er til at leve med.

Fra : J

Dato : 15-10-09 00:22

"Jens Jensen" <a@a.invalid> skrev i en meddelelse

> Tak for den information. Jeg synes nu, at det burde virke med samtidig
> analog og digital tilslutning, men det er til at leve med.

Som jeg læste svaret, var det den samme skærm, der var tilsluttet to
gange...

Fra : Jens Jensen

Dato : 15-10-09 01:15

J skrev, Den 15-10-2009 01:22:
> Som jeg læste svaret, var det den samme skærm, der var tilsluttet to
> gange...

Ja, samme skærm var tilsluttet både analogt og digitalt, og jeg kan ikke
se, at det skulle kunne medføre fejl afhængigt af, om Bullguard og
Office-pakken er installeret eller ikke.