mpeg4 TV-kort til MediaPortal?
Fra : Martin Nielsen

Dato : 09-10-09 20:23

Hej

Findes der allerede nu et godt mpeg4 tv-kort til mediaportal?
Er det noget med at det helst skal være med 2 tuner, hvis man kan kunne
modtage begge mux?

på forhånd tak.

Mvh
Martin

Fra : Jesper Lund

Dato : 09-10-09 23:29

Martin Nielsen wrote:

> Findes der allerede nu et godt mpeg4 tv-kort til mediaportal? Er det
> noget med at det helst skal være med 2 tuner, hvis man kan kunne modtage
> begge mux?

Mpeg4 er et software spørgsmål, ikke hardware. Så med den rette software
kan dit nuværende kort bruges

--
Jesper Lund

Fra : George

Dato : 11-10-09 18:38

Jesper Lund skrev:
> Mpeg4 er et software spørgsmål, ikke hardware. Så med den rette software
> kan dit nuværende kort bruges

Hvilken software kan man bruge ?

George

Fra : Thomas Jensen

Dato : 11-10-09 09:03

Den Fri, 09 Oct 2009 22:29:03 +0000 skrev Jesper Lund:

> Mpeg4 er et software spørgsmål, ikke hardware. Så med den rette software
> kan dit nuværende kort bruges

Den skal jeg lige have igen; siger du, at jeg kan modtage mpeg4-kodet tv
med min "gamle" (mpeg2) usb-dvb-t tuner? Handler det kun om at softwaren
på computeren skal kunne decode mpeg4-strømmen?

--
Thomas Jensen, Horsens

Fra : Thomas Jensen

Dato : 11-10-09 09:25

Den Sun, 11 Oct 2009 10:09:52 +0200 skrev Hauge:

> Ja.
> Selve modtageren er den samme, om det er mpeg2 eller 4, det er
> udpakningen (dekodningen som nogen kalder det) af billeddata der er
> forskel på, og det er så det din software klarer.
> Så hvis softwaren kan klare mpeg4-streamen, så behøver du ikke skifte
> din USB-dims ud.

Super! Tak for svaret!

--
Thomas Jensen, Horsens

Fra : Jesper Lund

Dato : 11-10-09 21:24

George wrote:

> Hvilken software kan man bruge ?

Jeg bruger VLC og Me-TV på Linux, men der er mange andre muligheder.

--
Jesper Lund