Clon af disk
Fra : et

Dato : 09-10-09 14:18

Hej
Er der nogen der kan anvise mig et godt værktøj til at lave en kloning af
min disk med styresystemet (c) xp pro. Det gør ikke noget at det er nemt at
gå til
hilsen erik thorsen

Fra : jk

Dato : 09-10-09 14:45

On Fri, 9 Oct 2009 15:17:30 +0200, "et" <etxx@xxweb.dk> wrote:

> [...]
>min disk med styresystemet (c) xp pro. Det gør ikke noget at det er nemt at

Der er ikke nogen helt gratis. Men Acronis True image kan lave et
såkaldt backup-image af dit c-drev (eller hvor meget du vælger) til en
komprimeret fil, og endda indefra windows af, medens windows kører.
Andre programmer som Ghost 12 består af en bootable CD, der gør det
samme. Ghost 12 kan også klare vista og windows 7. Jeg mener, at Ghost
8 kan klare xp også. Så er der også Drive Image, ligeledes en bootable
CD. Samt der findes noget lignende fra Paragon.

mvh

John

Fra : et

Dato : 09-10-09 17:17

"jk" <johnknuhtsenSP@Mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> 8 kan klare xp også. Så er der også Drive Image, ligeledes en bootable
> CD. Samt der findes noget lignende fra Paragon.

Tak for svaret. Jeg tror du misforstår mig. Det er ikke et imange af en disk
jeg skal bruge, men en klon. Det vil sige, at jeg får en kopi af mit c drev
på en ny disk. Den skal naturligvis kunne bootes fra.
hilsen erik thorsen

Fra : Allan Vebel

Dato : 09-10-09 18:55

et skrev:

> [...]
> klon. Det vil sige, at jeg får en kopi af mit c drev
> på en ny disk. Den skal naturligvis kunne bootes

Det kan Ghost også klare - det gør jeg flere gange
om dagen.

--
Allan Vebel
http://vebel.dk - http://html-faq.dk

Fra : J

Dato : 09-10-09 19:47

"Allan Vebel" <spam@do.not> skrev i en meddelelse

> Det kan Ghost også klare - det gør jeg flere gange
> om dagen.

Det er utroligt, hvad du overkommer. Du har jo bl.a. mange Medion-computere
til reparation (når du selv skal sige det).

Fra : Allan Vebel

Dato : 09-10-09 23:30

J skrev:

> Det er utroligt, hvad du overkommer.

Ja, det er det jeg lever af

> Du har jo bl.a. mange Medion-computere til
> reparation (når du selv skal sige det).

Aldi-kunder gider ikke at vente 4-6 uger på at
få deres pc tilbage fra reparation - derfor kommer
de til mig - selv når der er garanti på varen.

Fra : Mads

Dato : 09-10-09 19:29

On Fri, 9 Oct 2009 18:16:59 +0200, "et" <etxx@xxweb.dk> wrote:

> [...]
>jeg skal bruge, men en klon. Det vil sige, at jeg får en kopi af mit c drev
>på en ny disk. Den skal naturligvis kunne bootes fra.

MaxBlast fra Seagate er nemt at bruge. Det er gratis og virker også
med andre fabrikater harddiske.
Det ligger på deres website.

mvh Mads

Fra : Rado

Dato : 09-10-09 23:58

> [...]

>jeg skal bruge, men en klon. Det vil sige, at jeg får en kopi af mit c drev
>på en ny disk. Den skal naturligvis kunne bootes fra.

En mulighed blandt de mange andre:

http://www.terabyteunlimited.com/copywipe.php

--
Rado

Demokrati: To ulve og et får der stemmer om
hvad de skal have til middag...

Fra : jk

Dato : 09-10-09 23:58

> [...]

>jeg skal bruge, men en klon. Det vil sige, at jeg får en kopi af mit c drev
>på en ny disk. Den skal naturligvis kunne bootes fra.

Du misforstår mig. Et image restored på en anden disk er en klon !

JK

Fra : "Dadyw

Dato : 10-10-09 07:31

> [...]
> jeg skal bruge, men en klon. Det vil sige, at jeg får en kopi af mit c drev
> på en ny disk. Den skal naturligvis kunne bootes fra.

Acronis True Image kan også lave en klon.
Jeg har ikke prøvet det, men der er et menupunkt, der hedder: Clone Disk
Til gengæld har jeg et par gange lagt et image af C. tilbage på en pc,
der havde fået problemer. Det foregår med opstart fra en Cd, der er
lavet i Acronis. (På min langsomme bærbare tog det godt nok 8 timer. Men
den er også gammel)

Hilsen
Leif

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 09-10-09 18:45

jk skrev:

> Der er ikke nogen helt gratis. Men Acronis True image kan lave et
> såkaldt backup-image af dit c-drev (eller hvor meget du vælger) til en
> komprimeret fil, og endda indefra windows af, medens windows kører.

Det kan også flytte en Windows til en ny og større disk (men man skal
følge vejledningen slavisk for det virker korrekt).

Det er faktisk ret smart.

Fra : Max

Dato : 09-10-09 15:31

Hej

> Er der nogen der kan anvise mig et godt værktøj til at lave en
> kloning af min disk med styresystemet (c) xp pro. Det gør ikke noget

http://www.pcinspector.de/Sites/clone_maxx/info.htm?Language=1

Gratis og nemt.

--
Mvh Max

Fra : nyheder

Dato : 13-10-09 18:19

> Hej

> http://www.pcinspector.de/Sites/clone_maxx/info.htm?Language=1

Tak for svaret. Jeg hentede også clonmax, der lød som det bedste bud.
Programmet gik også i gang, men så kom en meddelelse- ingen ide diske er
fundet. Det ser ud til at sata diske ikke er komme på hitlisten endnu. Det
samme problem fik jeg også Ghost, der heller ikke dur på sata diske. Noget
bud på, hvad gør jeg så.
hilsen erik thorsen

Fra : Rado

Dato : 14-10-09 07:12

On Tue, 13 Oct 2009 19:18:58 +0200, "nyheder" <et@xxx.dk> wrote:

>Tak for svaret. Jeg hentede også clonmax, der lød som det bedste bud.
>Programmet gik også i gang, men så kom en meddelelse- ingen ide diske er
>fundet.

Muligvis fordi den kun kan bruges til Msxtor diske. Fabrikanterne vil
som regel helst kun understøtte egne diske med deres værktøjer.

>Det ser ud til at sata diske ikke er komme på hitlisten endnu. Det
>samme problem fik jeg også Ghost, der heller ikke dur på sata diske. Noget
>bud på, hvad gør jeg så.

Prøv evt. den her:

Fra : ET

Dato : 14-10-09 14:16

"Rado" <rado@fjernpost1.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Prøv evt. den her:
>
> http://www.terabyteunlimited.com/copywipe.php

Hej
Jeg hentede programmet og har nu brugt det. Jeg må sige - helt fantastisk,
nemt sikker og hurtig. Jeg har nu lavet en ekstra disk med mit styresystem.
Det kræver en lille forklaring.

I min ny maskine har jeg sat skuffer i. Også til styresystemet, så kan jeg
lave en ny disk med Windows 7, - 64 bit når tid kommer. Desværre er der ikke
alle mine programmer der kan kører på 64 bit. Datadiske køre jeg som esata.
Man kan nu få diske med 2 terabyte, sat i raid 1 er der rimelig sikkerhed.
Jeg bruger jævnlig flere maskiner (jeg lever af at lave film) og nogle
renderingsopgaver kan godt tage et par timer. Så nu kan jeg flytte rundt med
datadiskene som jeg lyster. Nu er der nok nogen der spørger, hvorfor ikke
bruge netværksdiske. Svaret er ligetil, det er stadig for langsom. det er
lige akkurat at esata kan følge med. Så netværk duer ikke til mig.

Og så lige en lille sløjfe på historien. I min nye maskine har jeg sat en
10000 omdrejnings disk i, Det er noget der sparker r.. Opstart under 1 min
og alle programmer loader op på nul tid (nærmest)

Tak til gruppen for en masse gode svar.
hilsen erik thorsen

Fra : Petersen Michael

Dato : 09-10-09 15:55

et <etxx@xxweb.dk> wrote:
> [...]
> Er der nogen der kan anvise mig et godt værktøj til at lave en
> kloning af min disk med styresystemet (c) xp pro. Det gør ikke noget

Jeg er glad for Norton Ghost

Michael Petersen

Omme i Nyborg

Fra : et

Dato : 12-10-09 07:15

"Petersen Michael" <petersen_michael@den gyldne måge mail.tele.dk> skrev i
en meddelelse news:4acf4ea8$0$56786$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> et <etxx@xxweb.dk> wrote:
>
> Jeg er glad for Norton Ghost

Det har jeg også været. Indtil jeg gik over til sata diske, så lavede den
ballade. Den oprettede ganske enkelt en ny partion på c drevet og så kunne
maskinen ikke starte.
hilsen erik thorsen

Fra : Henning

Dato : 12-10-09 18:20

>Det har jeg også været. Indtil jeg gik over til sata diske, så lavede den
>ballade. Den oprettede ganske enkelt en ny partion på c drevet og så kunne
>maskinen ikke starte.

"så lavede den ballade" - mon ikke snarere det var en fejl40?

Fra : Allan Vebel

Dato : 12-10-09 21:56

et skrev:

> Det har jeg også været. Indtil jeg gik over til sata diske, så lavede den
> ballade.

Det er noget vrøvl, den klarer fint fra Sata til
Sata, fra Sata til IDE og omvendt.

Jeg bruger Ghost 11 hver eneste dag

> Den oprettede ganske enkelt en ny partion på c drevet og så kunne maskinen
> ikke starte.

Du skal naturligvis vælge source og destination,
det er nok det der er gået galt for dig

Fra : Petersen Michael

Dato : 13-10-09 18:11

et <et@xxx.dk> wrote:

> Det har jeg også været. Indtil jeg gik over til sata diske, så lavede
> den ballade. Den oprettede ganske enkelt en ny partion på c drevet og
> så kunne maskinen ikke starte.
> hilsen erik thorsen

Det der, det er en brugerfejl..
Jeg bruger Ghost 14, den klarer også både Ide og Sata, også mokket på USB
interfdace..

Michael Petersen

Omme i Nyborg

Fra : Erik Helmer Nielsen

Dato : 09-10-09 21:04

> [...]
>min disk med styresystemet (c) xp pro. Det gør ikke noget at det er nemt at

På siden http://www.partition-tool.com/
kan du hente det gratis program 'EASEUS Partition Master'
Det laver let en fuldstændig kopi af en disk og det er iøvrigt en
udmærket partition manager, som du sikkert kan bruge med fordel.

Du kan også bruge et andet gratis program, nemlig
http://www.terabyteunlimited.com/copywipe.php
Det fås i både Windows og DOS version.

Fjern den gamle disk fra maskinen før prøver at starte op på den nye.
Hvis det er IDE diske så husk master/slave indstillingen.

Erik Helmer Nielsen