Geninstallation af PC
Fra : Poul Jensen

Dato : 09-10-09 04:10

Jeg skal have udskiftet en defekt harddisk i en PC. Installation med
den originale XP CD blev startet, men ak
der er ingen licensnøgle på omslaget til CD'en. Der er en label, hvor
der står "WINDOWS XPPRO GENUINE ADV DANI SH DIRECT CD NO KEY". Under
installationen bliver man bedt om at indtaste licenskoderne som
sædvanligt, men hvad gør man i den situation? Der er heller ingen
label med licensnøgle på PC'en.
Venlig hilsen
Poul Jensen

Fra : jk

Dato : 09-10-09 12:00

On Fri, 9 Oct 2009 03:10:08 -0700 (PDT), Poul Jensen
<poul.jensen7@gmail.com> wrote:

> [...]
>installationen bliver man bedt om at indtaste licenskoderne som
>sædvanligt, men hvad gør man i den situation? Der er heller ingen

Tja, jeg kender ikke nogen 'på knæ hos microsoft metode'.

Du fortæller vennerne, at du mangler en nøgle til 'XP Pro DK'.

evt. kan du google noget frem, men så er der ingen garanti for, at der
ikke senere kommer problemer med opdateringer (windows genuine check).

mvh

John

Fra : Poul Jensen

Dato : 09-10-09 06:47

On 9 Okt., 12:59, jk <johnknuhtse...@Mail.dk> wrote:

> [...]
>
> evt. kan du google noget frem, men så er der ingen garanti for, at der
> ikke senere kommer problemer med opdateringer (windows genuine check).

Nåh, her er en løsning: Jeg har mulighed for at starte med den
originale disk, selvom den er suspekt. Med programmet "Keyfinder
2.0.1" kan jeg decifrere den originale licensnøgle og bruge den i den
nye installation. Programmet har jeg testet på andre PC'er og
resultatet svarer til original label.
Link til programmet: http://magicaljellybean.com/keyfinder/
Venlig hilsen
Poul Jensen

Fra : jk

Dato : 09-10-09 14:00

On Fri, 9 Oct 2009 05:47:06 -0700 (PDT), Poul Jensen
> [...]

>2.0.1" kan jeg decifrere den originale licensnøgle og bruge den i den
>nye installation. Programmet har jeg testet på andre PC'er og

Yes, aida32 kan også fortælle dig licensnøgler på XP, office, osv.
og det er ikke ulovligt i samme grad som keyfinder. Jeg mener, at
antivirus-programmer sletter keyfinder.
Men jeg var ikke klar over, at din gamle harddisk overhovedet kunne
bruges.

mvh

John

Fra : Poul Jensen

Dato : 09-10-09 07:17

On 9 Okt., 15:00, jk <johnknuhtse...@Mail.dk> wrote:

> [...]
> antivirus-programmer sletter keyfinder.
> Men jeg var ikke klar over, at din gamle harddisk overhovedet kunne

Jo, harddisken kan starte op, men er ikke stabil. Den har adkillige
bad spots.
Aida32 ser ud til at være et rigtig godt program, som kan en masse.
Det giver (heldigvis) samme oplysninger om licensnøgle som Keyfinder.
Keyfinder kan ikke andet end at vise licensnøgler, så det er meget
begrænset.
Vnlig hilsen
Poul Jensen

Fra : Allan Vebel

Dato : 09-10-09 18:51

Poul Jensen skrev:

> Keyfinder kan ikke andet end at vise
> licensnøgler, så det er meget begrænset.

Det er da også det vigtigste for at kunne
komme videre

--
Allan Vebel
http://vebel.dk - http://html-faq.dk