Et par spm til valg af nyt bundkort og cpu
Fra : JS

Dato : 04-10-09 16:47

Jeg har en aldrende PC med et Asus P4PE- bundkort og 2,4 ghz processor som
skal have et boost. Den har 512 mb ram.

Har I foreslag til hvad jeg kan købe, hvis den skal gøres et godt stykke
hurtigere og blive i stand til at køre Vista, office 2007, adobe CS3 osv.
Skal ikke bruges til spil de næste mange år, men altså kontor,
billedredigering m.m.

Jeg regner med at skulle have nyt bundkort men hvad vil være en fornuftig
løsning i ovenstående tilfælde?
Kabinettet er et kæmpe Noise control magen til det her:
http://asp.webconsult.dk/privat/SingleProd.asp?p=372

På forhånd mange tak for hjælpen.

Fra : jk

Dato : 04-10-09 18:48

On Sun, 4 Oct 2009 17:47:16 +0200, "JS" <js_539@hotmail.com> wrote:

> [...]
>løsning i ovenstående tilfælde?
>Kabinettet er et kæmpe Noise control magen til det her:

Jamen, så du må overveje, om du skal have core i7 på socket 1366,
eller core2 eller core2 quad på socket 775.
Sidstnævnte kan du bestykke med DDR2 ram, som er billigst, og du kan
få bundkortet for 800 kr. Socket 1366 kører med DDR3 ram, og
bundkortet koster nok mere end 1500 kr. Så skal du jo også overveje
styresystem, for det skal være 64 bits (windows 7), hvis du skal ret
meget længere op end 4 Gb (3,2 Gb).

Vista er forældet om mindre end 1 måned, og kan ikke anbefales. Der
findes en 64 bits adobe lightroom, som kører fremragende på 64 bits
windows 7, har jeg lige hørt. Styresystemet er ude allerede blandt
visse testere af RC1.

Jeg synes selv, at en core2 E8400 ( 3 GHz) m. 4 Gb DDR2 ram er ganske
udmærket. CPU'en trækker kun 65 watt. Så har jeg også en computer med
en 2,5 GHz amd quad, også 65 watt, med 8 Gb ram. Den er ofte lidt
langsommere end E8400, som ellers er core2. Men det afhænger vel af
opgaven.

mvh

John

Fra : Jørgen E

Dato : 10-10-09 12:52

"jk" <johnknuhtsenSP@Mmail.dk> skrev i en meddelelse

> Jamen, så du må overveje, om du skal have core i7 på socket 1366,

Hvorfor skriver du det ? En 1156 med f.eks. en i7-750 er da et bedre
valg ud fra behovet. Eneste sted hvor de gamle CPU-er kommer til
deres ret i dag er ved spil.

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 04-10-09 19:15

JS skrev:
> [...]
> hurtigere og blive i stand til at køre Vista, office 2007, adobe CS3 osv.
> Skal ikke bruges til spil de næste mange år, men altså kontor,

Giv den så meget RAM som bundkortet overhovedet kan trække. Smid gerne
den eksisterende RAM-klods ud for at erstatte den med en større.

Mht Vista så overvej et nyere grafikkort. Det vil give en del.

Hvor mange penge har du så til overs nu? :)