1TB ekstern harddisk giver problemer, Win ~
Fra : CanonKnud

Dato : 03-10-09 16:41

En ny Seagate 1TB harddisk til USB, driller. Hvis jeg starter
pc'en, enten fra Dvale eller fra Slukket, med disken tilsluttet,
kommer følgende frem ret hurtigt, og inden Windows (XP Home Ed.
Media Center, med masser af Ram og proceskraft) starter:

Verifying DMI Pool Data....
........i._ (stregen er curseren der blinker)

Jeg kan genstarte med "Ctrl+Alt+Del", men maskinen starter først
når jeg fjerner harddisken.
Da jeg tilsluttede disken i går, installerede den hurtigt sig
selv og bekræftede at alt virkede perfekt, og jeg har organiseret
drevene på 2 gamle eksterne diske + den nye, uden problemer, og
flyttet mapper med op til 400 billeder a 14MB frem og tilbage
mellem dem, uden de mindste problemer. Og maskinen starter fint
med de to små (300 og 500GB) tilsluttet. (Begge også USB)

Er der nogen der kan se hvad jeg fejler ?
mvh Knud Bonke

Fra : Allan

Dato : 03-10-09 20:48

> [...]
> med de to små (300 og 500GB) tilsluttet. (Begge også USB)
>
> Er der nogen der kan se hvad jeg fejler ?

Din maskine forsøger at starte på din nye USB tilsluttede harddisk.
Eftersom dit styresystem ikke ligger på den - så lykkedes det
naturligvis ikke.
Slå "Boot fra USBdevice " fra i din bios - og problemet bør være løst.

Allan

Fra : CanonKnud

Dato : 04-10-09 04:48

> [...]
| naturligvis ikke.
| Slå "Boot fra USBdevice " fra i din bios - og problemet bør

Mange tak, nu virker det som altid.
mvh Knud