Ny allround maskine
Fra : Søren Bøgh Nielsen

Dato : 01-10-09 13:45

Hej

Hvis man nu skal have en ny allround maskine, kunne det så være et godt bud
på en samlet og ikke mindst lydsvag løsning:
http://kundeservice.tdc.dk/privat/butik/publish.php?id=21871 ?

Lagerplads, RAM og hurtig CPU vægtes højt og grafikkort er sekundært.

Søren

Fra : Kim

Dato : 01-10-09 14:40

"Søren Bøgh Nielsen" <kampfordeler_gbFJERNDETTE@hotmail.com> skrev i
meddelelsen news:4ac4a453$0$36574$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> [...]
> http://kundeservice.tdc.dk/privat/butik/publish.php?id=21871 ?
>
> Lagerplads, RAM og hurtig CPU vægtes højt og grafikkort er sekundært.

Denne er osse et godt bud. Har købt den til min søster:
http://aldi.dk/OFFER_DK_COMP/OFFER_40/OFF01.SHTML

Mvh, Kim

Fra : Allan Vebel

Dato : 01-10-09 22:49

Kim skrev:

> Denne er osse et godt bud. Har købt den til min søster:
> http://aldi.dk/OFFER_DK_COMP/OFFER_40/OFF01.SHTML

Jamen, hvad med service?

Jeg har masser af Aldi-kunder der ikke gider at
vente i 4-6 uger på at få deres pc igen efter en
reparation.

De betaler gladeligt reparationsprisen, også selv
om der fortsat er garanti på varen.

I første omgang drejer det sig om prisen på maskinen,
men det går hurtigt over i irritation.

--
Allan Vebel
http://vebel.dk - http://html-faq.dk

Fra : J

Dato : 01-10-09 23:32

"Allan Vebel" <spam@do.not> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> De betaler gladeligt reparationsprisen, også selv
> om der fortsat er garanti på varen.
>
> I første omgang drejer det sig om prisen på maskinen,

Løgn.

Fra : Allan Vebel

Dato : 02-10-09 00:12

Løjn skrev:

> Løgn.

Jamen, du kan jo ikke gøre for det, jeg føler
virkelig med dig.

Det er en sandhed at en løgn er en løgn, når
det er en løgn, men en sandhed er sand når
den er sand, det er ikke løgn

Fra : Kim

Dato : 02-10-09 19:23

"Allan Vebel" <spam@do.not> skrev i meddelelsen

> Jamen, hvad med service?
>
> Jeg har masser af Aldi-kunder der ikke gider at
> vente i 4-6 uger på at få deres pc igen efter en
> reparation.

Well... Tror ikke rigtig på det.
Jeg havde en bærbar Medion som gik død. Kørte
ud og afleverede den ved middagstid, og samme aften kl 20
blev der ringet at bundkortet var skiftet, og den var klar til
afhentning... Stik lige den..

Mvh, Kim

Fra : Allan Vebel

Dato : 02-10-09 22:23

Kim skrev:

> [...]
> aften kl 20 blev der ringet at bundkortet var skiftet,
> og den var klar til afhentning... Stik lige den..

Det er bare den melding jeg ofte får - det kan jo være
at der er forskel landsdele imellem - jeg bor i Faaborg.

Generelt er der lang ventetid på pc-reparation, når de
er købt i et supermarked, det er der mange eksempler
på - jeg hører dem dagligt.

Kunden vil hellere aflevere pc'en på det lokale pc-
værksted, der kun er nogle få dage om det, også selv
om der fortsat er garanti på varen i supermarkedet.

Fra : Martin [6000]

Dato : 02-10-09 22:43

> Generelt er der lang ventetid på pc-reparation, når de er købt i et
> supermarked, det er der mange eksempler på - jeg hører dem dagligt.

Det er vel også forventeligt omend uønskeligt.

> Kunden vil hellere aflevere pc'en på det lokale pc- værksted, der kun er
> nogle få dage om det, også selv om der fortsat er garanti på varen i
> supermarkedet.

Jeg har godt nok svært ved at sætte mig ind i den situation skal ikke
have andre end mig selv til at rode i min computer :P

Fra : Martin [6000]

Dato : 02-10-09 23:22

> Hvad gør du så hvis din pc står af i garantiperioden?

Piller delen ud og sender den ind, alternativt smider delen ud og sætter
en ny og opgraderet en i. Det er sådan lidt som vinden og humøret blæser.

> Du skal levere det tilbage som du har modtaget den, du kan ikke gøre
> noget som helst, ellers bortfalder garantien

Det kan jeg da ihvertfald.. har selv samlet lortet så kan jeg vel også
selv skille det ad igen ;)

Det jeg mente med mit, måske overflødige indlæg, var at jeg ikke kan
forestille mig at være afhængige af en butik på den måde at slår
computere en forkert skid så er de ens livline. Jeg fejlsøger og udbedrer
selv - kunne ikke drømme om at betale den lokale 800,- for en fejlsøgning
og derefter overpris for en ny del.

Jeg ved godt mange er nødt til dette, men igen: Jeg har svært ved at
sætte mig ind i det - en computer er lige så naturlig for mig som at
betjene et par sokker, hvor en computer for mine forældre er lige så
naturlig som at svømme til månen... jeg kan bare ikke sætte mig ind
det Lige på det punkt mangler jeg empati.