Hvad skal jeg vælge, hardware til spil PC
Fra : Jens

Dato : 21-09-09 10:20

Min nevø skal have opgraderet sin spil PC, da den er blevet lidt sløv.
Han skal bruge nyt bundkort, m/processor og RAM (4 Gb).

Hvad kan man få til omkring kr. 1.700,- excl. moms, som kan anbefales.
De spil han helst vil spille, kører fint på hans nuværende, så det skal bare
være det hurtigst mulige grej for pengene.

Skal man vælge AMD eller Intel processor ?

Jens

Fra : Jens Jensen

Dato : 21-09-09 20:10

Jens skrev, Den 21-09-2009 11:19:
> [...]
> De spil han helst vil spille, kører fint på hans nuværende, så det skal
> bare være det hurtigst mulige grej for pengene.

Hvis han har et PCI Express grafikkort, som er hurtigt nok, og kan nøjes
med et enkelt IDE-stik, er her et forslag - priserne er fra Proshop:

http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=637929 ASUS
M4A785TD-V EVO, 624 kr
http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=495895 AMD Phenom II
X3 720, 814 kr
http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=447681 2 x Kingston
PC3-10600CL9, 2 x 278 kr
I alt 1994 kr + ca. 100 kr i fragt.

> Skal man vælge AMD eller Intel processor ?
AMD Phenom II eller måske AMD Athlon II.

Fra : Jens

Dato : 21-09-09 21:23

"Jens Jensen" <a@a.invalid> skrev i meddelelsen
> [...]
> PC3-10600CL9, 2 x 278 kr
> I alt 1994 kr + ca. 100 kr i fragt.

> AMD Phenom II eller måske AMD Athlon II.

Tak for svaret, jeg kigger på dine forslag...

Jens