Bærbar
Fra : Mogens

Dato : 19-09-09 08:38

Skal ha anskaffet en bærbar, aldrig haft en bærbar før, prioriterer skærmen
højt, er der forskel hvor gode de forskellige skærme er ?

Den skal ikke bruges til spil, kun alm net-surfing, så ram og alt det har
ikke ret meget at sige.
Ellers skal det være en 17 tommer skærm
og helst så lydsvag som muligt.

et bud på hvad jeg skal gå efter vil være dejligt.

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 19-09-09 08:57

"Mogens" skrev i en meddelelse
> Skal ha anskaffet en bærbar,

Så var news:dk.edb.hardware.baerbar måske et godt sted at spørge

Jan

Fra : Peter Knutsen

Dato : 23-09-09 05:30

Mogens wrote:
> Skal ha anskaffet en bærbar, aldrig haft en bærbar før, prioriterer
> skærmen højt, er der forskel hvor gode de forskellige skærme er ?

Ingen anelse. Min bærbare fra Lenovo lader dog til at være uden
pixelfejl, hvilket jeg er glad for; det er den første flade skærm jeg
har købt, og jeg var ret bekymret for alle mulige nye skavanker, som jeg
aldrig har måtte lide under i forhold til min gode gamle CRT (som dog
også nu synger på allersidste vers. Den skal skiftes ud *meget* snart,
efter 8 1/2 gode og stort set problemfrie år).

> [...]
> Ellers skal det være en 17 tommer skærm
> og helst så lydsvag som muligt.
>
> et bud på hvad jeg skal gå efter vil være dejligt.

Ud over hvad Jens har skrevet, så vil jeg også påpege at med en 17"
skærm, så får du måske ikke en egentlig bær-bar, men snarere end slæb-bar.

Og når du så oven i hatten *kun* skal netsurfe og intet andet, så vælg
dog en mindre skærm!

Min bærbare har en 14", men det var primært fordi jeg insisterer på at
have fullsize-tastatur til min blindskrift (det funker også, men kræver
dog tilvænning). Jeg gad da godt have en art netbook til netsurfing
*også*, da de er meget mere handy, men nu har jeg altså prioriteret at
investere i en "rigtig" bærbar, og så kan det være det også bliver til
en netbook næste år som tertiær computer. Medmindre der kommer en
fornuftig ebogslæsedims i stedet, som bedre kan gøre det jeg ellers
ville have brugt en netbook til.

--
Peter Knutsen
sagatafl.org