Konfiguration til min nye PC
Fra : Ukendt

Dato : 15-09-09 20:41

Hej.

Hvad vil en god optimal konfiguration værefor mig ud fra følgende?

PC'en er tændt fra jeg kommer hjem fra arbejde til jeg går i seng.

Jeg bruger primært PC'en til
- kontorprogrammer, office-pakken, bogføring C5 mv.
- internet
- Kommunikation, MSN, mail mv.
- udvikling af hjemmesider Visual Studio
- udvikling af software med Delphi fra CodeGear og VB.Net med Visual Studio
- Aspilning af musik
- Se TV via TV-kort

mvh
Michael Sørensen

Fra : jk

Dato : 16-09-09 11:35

On Tue, 15 Sep 2009 21:40:39 +0200, "Michael Sørensen" <.> wrote:

> [...]
>- udvikling af hjemmesider Visual Studio
>- udvikling af software med Delphi fra CodeGear og VB.Net med Visual Studio

Spørgsmålet er meget bredt ! suk.

Men ved nærmere eftersyn ser jeg dog en oplagt løsning, der
begunstiger et lavt strømforbrug. Du spiller øjensynligt ikke.

Hvad med en AMD Quad med 65 watt TDP ? og onboard grafik og lyd ? samt
8 Gb DDR2 ram ? Gforce 8300 grafik og Windows 7.

Jeg har dette kørende i et lille Antec Minuet kabinet med kun 300 watt
psu.
Bundkort: asus M3N78-EM micro-atx, 4 x 2 Gb pc2 6400 ram, AMD X4
Phenom ll 905E 2,5 GHz 6 Mb cache.

http://www.prcdata.dk/produkt/amd-phenom-ii-x4-905e-25-ghz-processor/109359476/udvidet/

Jeg kører windows 7 rtm (32 bits ultimate) på dyret, samt også 64 bits
ubuntu 9.04. Er mest begejstret for sidstnævnte, da den kan se alle
ram. Førstnævnte kun 3,2 Gb.

TV-kort ? hvorfor det. Man ser da TV via zattoo.com
Koster 280 kr/år for 14 kanaler. Kan dog ikke HD.

mvh

John

Fra : jk

Dato : 17-09-09 11:43

Klonk !
Det kører som flaskepost i en e-tid det her.
/John

Fra : Ukendt

Dato : 19-09-09 11:41

"jk" <johnknuhtsenSP@Mail.dk> skrev i en meddelelse

> Klonk !
> Det kører som flaskepost i en e-tid det her.

Hej John,

sjov kommentar. Hvad menes med klonk og sætningen i det hele taget (for at
hjælpe en, der ikke har lært SMS og net-sproget (endnu))

Med venlig hilsen
Michael Sørensen

Fra : Ukendt

Dato : 17-09-09 20:24

> [...]
> ram. Førstnævnte kun 3,2 Gb.
>
> TV-kort ? hvorfor det. Man ser da TV via zattoo.com
> Koster 280 kr/år for 14 kanaler. Kan dog ikke HD.

Hej John

Tak for dit svar.

Jeg kigger lidt på tilbud på lignende maskine og kan meget vel være, at jeg
ender ud med denne konfiguration.

Vedr. TV på PC' så ser jeg pt. TV på min nuværende PC til 0 kr. pr. måned
med over over 30 kanaler.

Fra : George

Dato : 20-09-09 18:25

Michael Sørensen skrev:
> Vedr. TV på PC' så ser jeg pt. TV på min nuværende PC til 0 kr. pr. måned
> med over over 30 kanaler.

Hvo'n gør man det ?

George

Fra : Ukendt

Dato : 20-09-09 18:31

"George" <georgeoftheseas@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Hvo'n gør man det ?

Man kobler et antennekabel i PC'ens TV-kort. Og da vores bidrag til
antenneforeningen er betalt over huslejen i forvejen, så er det "gratis" at
se det på PC'en, da vi har kabelTV uanset hvad (det ses jo både af kone og
børnene andre steder i huset).

Så sammenlignet med Johns eksempel er det gratis.

Fra : Ukendt

Dato : 20-09-09 18:43

> [...]
>
> Jeg kører windows 7 rtm (32 bits ultimate) på dyret, samt også 64 bits
> ubuntu 9.04. Er mest begejstret for sidstnævnte, da den kan se alle

Hej igen John.

Er Windows 7 udgivet? Ved du i givet fald, hvilken Windows 7 udgave man skal
vælge for at kunne køre IIS eller tilsvarende til udvikling af websider
lokalt. I Windows XP følger denne funktion kun med XP Pro og ikke i Home
udgaven.

Fra : Martin [6000]

Dato : 20-09-09 18:52

> skal vælge for at kunne køre IIS eller tilsvarende til udvikling af
> websider lokalt. I Windows XP følger denne funktion kun med XP Pro og
> ikke i Home udgaven.

Er det ikke bare at installere Apache? Og skide hul i IIS ... ?

SÃ¥dan gjorde jeg i min Windowstid - fandt ingen grund til at rode med
andet end "defacto-standarden" inden for webservere.

Fra : Martin [6000]

Dato : 20-09-09 19:24

> Har aldrig arbejdet med andet end IIS og kender kun Apache af navn, men
> kan da være en mulighed.

Overvej det om ikke andet ;)