En maskine til 3 personer
Fra : JK

Dato : 15-09-09 14:42

Hej

Jeg må desværre af med mit kontor da der er en lille ny på vej.
Så nu skal jeg have en ny computer som skal bruges af:

Teenagedatter :

Internet
chat
SIM 3 spil
musik
video

Far :

Internet
officepakke
hjemmesider (joomla)
NAS server (synology)
musik
film

Mor :
Internet
musik

Hvad skal sådan en computer kunne. Går udfra det skal være noget der kan
trække en hel masse programmer køre meget
Nogle råd.

J.K.

Fra : Ole C

Dato : 15-09-09 15:40

JK skrev blandt andet:

> [...]
>
> Hvad skal sådan en computer kunne. Går udfra det skal være noget der
> kan trække en hel masse programmer køre meget

Der bør ikke være problemer med noget af det nævnte på en hvilken som helst
moderne computer.
Et godt grafikkort til Sim 3 er en god idé - du kan læse om systemkravene
her:
http://railgun.newz.dk/systemkrav-til-the-sims-3-frigivet

--
vh
Ole C

Fra : Morten

Dato : 15-09-09 21:26

> Jeg må desværre af med mit kontor da der er en lille ny på vej.
> Så nu skal jeg have en ny computer som skal bruges af:
>
> Teenagedatter :

Blot en kommentar, følg den hvis du vil eller lad være ;)

Men var det ikke en idé med en bærbar til teenagedatteren? Hvis det er en af
de lidt ældre teeneagere kunne de måske ligefrem selv spæde lidt til
maskinen - de har godt af at lære, at man ikke får alt gratis her i livet,
men må arbejde for det.
Sådanne teenagere har det med at chatte i timevis (andre kan ikke komme til)
og har en stor tendens til at få "installeret" snavs på deres maskiner -
spy/mallware, som crawler med ind i alle de "pop" vennerne får dem til at
installere eller de selv finder uden at være kritiske over for
programmerne/leverandørerne samt opmærksom på at spy/malware findes og
hvorfor det kan være et meget stort problem.
Måske ikke den heldigste kombination når maskinerne skal bruges til andet og
især data, man er ømme over for/måske ligefrem fortrolige.

Mvh
Morten

Fra : Allan Vebel

Dato : 15-09-09 22:58

Morten skrev:

> Men var det ikke en idé med en bærbar til
> teenagedatteren?

Eller en bærbar til hver person i familien.

I vores familie får ungerne deres egen pc når
de fylder 4 år

> og har en stor tendens til at få "installeret"
> snavs på deres maskiner

Netop derfor!

--
Allan Vebel
http://vebel.dk - http://html-faq.dk

Fra : Morten

Dato : 16-09-09 09:27

"Allan Vebel" <spam@do.not> wrote in message

> Eller en bærbar til hver person i familien.

Hvis mor og fars behov ikke er så stort og de ikke sider og surfer i timevis
kan det være de synes én maskine er fin.
Men det er absolut et problem hvis teenagedatteren også skal bruge den af de
netop nævnte årsager - og især hvis man også bruger netbank på samme
maskine, vpn til arbejdet, tjekke arbejdsmail, handler med dankort/visa kort
på nettet og fortsæt selv. Så kan man hurtigt på lænset sin konto fordi
teenagedatten lige skal bruge et popsmart program hun lige har fået fortalt
af vennerne og slår hjernen fra og bare drøner det ind.

> I vores familie får ungerne deres egen pc når
> de fylder 4 år

Ganske fornuftigt

Mvh
Morten

Fra : Finn 3200

Dato : 17-09-09 19:02

... er helt enig med Jer begge Allan og Morten -
JK - få jer en bærbar hver - alt andet kan give anledning til
besvær og skænd uanset behovet lige nu (det skal nok komme
senere)

mvh
Finn

Fra : Allan Vebel

Dato : 18-09-09 00:21

Finn 3200 skrev:

> .. er helt enig med Jer begge Allan og Morten -
> JK - få jer en bærbar hver - alt andet kan give
> anledning til besvær og skænd

Tak for opbakningen!

Uh, hvor ser jeg alt for ofte det på værkstedet:

Mor har en virksomhed, og har regnskabet på
pc'en.

Far lægger alle feriebilleder ind, og har dem ikke
andre steder.

Teeangedatteren henter spil, spiller, og pludselig
går noget galt.

Red vores feriebilleder og regnskab, lyder
meldingen, når utallige popup-vinduer vælter ind
over dem, er det virus, spyware eller andet, det
ved ingen, før det er undersøgt.

Dn slags meldinger får jeg flere gange om dagen.