Hvilken ink printer
Fra : Klaus Linnert

Dato : 12-09-09 19:48

Jeg tænker på at udskifte min gamle printer. Det jeg har i tankerne er
en blæk printer, som bare skal kunne printe, ikke noget med scanner og
fax.
Hvad er der på markedet og hvor godt er det?

Mvh Klaus

Fra : Kurt Pedersen

Dato : 13-09-09 20:17

Hej Klaus
Køb dig en Canon. F. eks. Canon IP4600.
Hvad du får?
En printer der kan skrive mere end 25 sider i minuttet. Den kan selv vende
papiret hvis du ønsker at skrive på begge sider. Du kan proppe en CD/DVD i
den og få den til at skrive på skiven så den kommer til at ligne en du har
købt. Hver gang du bruger eller kikker på den, tænker du " godt jeg købte en
Canon"
Du vil ikke fortryde det.
mvh
Kurt

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 13-09-09 20:38

Hej!

Kurt Pedersen wrote:
> En printer der kan skrive mere end 25 sider i minuttet.

Forstår ikke disse opgivelser om sider/minut. Kan den spytte 25 sider ud
i minuttet fyldt med f.eks. tekst eller grafik?

Og hvis ikke, hvad kan man så bruge det tal til? Det er immervæk næsten
en side hvert andet sekund(!).

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Jesper Lund

Dato : 13-09-09 21:05

Kim Voss Schrader wrote:

> Forstår ikke disse opgivelser om sider/minut. Kan den spytte 25 sider ud
> i minuttet fyldt med f.eks. tekst eller grafik?

Noget helt andet er at hvis man virkelig har et printbehov på 25 sider i
minuttet, så er det nok klogt at købe en laserprinter

--
Jesper Lund

Fra : Kim Bach Petersen

Dato : 13-09-09 21:08

Klaus Linnert skrev:

> printer, som bare skal kunne printe

Nu skriver du godt nok "ink", men hvis jeg skulle vælge en printer, "som
bare skal kunne printe" - det vil sige hver gang, uden problemer og
dikkedarer, ville jeg uden tøven vælge en lille laserprinter.

Det kunne fx være Brother HL 2035, som du kan få til ~600kr og som vil
køre problemfrit det næste årti til en sidepris, hvor ingen inkjet kan
være med.

Kim

Fra : Klaus Linnert

Dato : 15-09-09 20:35

Kim Bach Petersen formulerede søndag:

> [...]
> problemfrit det næste årti til en sidepris, hvor ingen inkjet kan være med.

Hej Kim

Jeg udtrykte mig ikke tydeligt nok, det skal være en farveprinter, så
derfor en ink.

Klaus

Fra : Martin [6000]

Dato : 15-09-09 20:52

> Jeg udtrykte mig ikke tydeligt nok, det skal være en farveprinter, så
> derfor en ink.

Hvad så med en farvelaser? Samme fordele som mono-laser, blot dyrere.

Fra : Allan Vebel

Dato : 15-09-09 22:51

Martin [6000] skrev:

> Hvad så med en farvelaser? Samme fordele som
> mono-laser, blot dyrere.

Ja, men prisen er hurtigt tjent hjem igen ved meget
billigere udskrivning.

--
Allan Vebel
http://vebel.dk - http://html-faq.dk

Fra : Martin [6000]

Dato : 16-09-09 06:15

> Ja, men prisen er hurtigt tjent hjem igen ved meget billigere
> udskrivning.

Enig + man slipper for indtørrede patroner.

Jeg er ikke i tvivl om hvad jeg ville vælge, men med det store salg af
inkjetprintere, så er andre givetvis ikke af samme mening

Fra : Klaus Linnert

Dato : 16-09-09 06:40

Martin [6000] udtrykte præcist:

> Enig + man slipper for indtørrede patroner.
>
> Jeg er ikke i tvivl om hvad jeg ville vælge, men med det store salg af
> inkjetprintere, så er andre givetvis ikke af samme mening

Godt så. Men hvilken printer :D

Mvh Klaus

Fra : Paul Østerby Sørense~

Dato : 16-09-09 07:14

> Martin [6000] udtrykte præcist:

> Godt så. Men hvilken printer :D
>
> Mvh Klaus

Farvelasere findes fra ca 1000Kr og op men et godt bud kunne være denne
http://www.computercity.dk/Products/Product.aspx?id=2422160 eller evt
denne http://www.computercity.dk/Products/Product.aspx?id=1528283 jeg
selv kører med en HP CLJ1600 og den trådte istedet for en PhotoSmart
6100 Inkjet, det eneste jeg så ikke kan er at udprinte fotos i den vante
høje kvalitet men så findes der firmaer der med glæde påtager sig denne
opgave og totalt set er det billigere.
--
Med Venlig Hilsen
paul at sorensen.as