Problemer med selvbyget pc
Fra : SB

Dato : 09-09-09 22:16

Håber i kan hjælpe mig:

Har været ved at samle ny PC, den består af følgende:

Antec Nine Hundred, Midi Tower, No PSU
XFX Radeon HD 4890 XT
Scythe Mugen 2, CPU Cooler
AMD Phenom II X4 955 Black Edition
ASUS M4A79-T/Deluxe
Kingston DDR3-1066, 2048MB, CAS 7
Lite-On IHAS424-32
Western Digital 1000 GB
Coolermaster PTK-002 Thermal Compound
Corsair CMPSU-850TXEU PSU

Kunne ikke bruge Scythe Mugen, synes ikke den passede på bundkortet.
Brugte den køler der fulgte med cpu i stedet for.

Startede for pc og det virkede, begyndet at installere xp og den den var
i gang med at formatere C for at installere xp, gik pc helt ud.

Kunne tænde for den igen og den begyndte at læse cd'en og installere
igen, så døde den igen

Og nu kan jeg ikke tænde for pc, efter jeg har slukket helt for strømmen
og forsøger at starte igen, førsøger pc i et sekundt, kan se den
begynder på at starte fan osv, men så slukker den igen.

Ved ikke hvor jeg skal finde fejlen og aner ikke hvad jeg skal gøre,
håber meget at der er nogle der kan hjælpe mig her.
--
SB

Fra : jk

Dato : 10-09-09 08:19

On Wed, 09 Sep 2009 23:16:10 +0200, SB <jopak@shbjerre.dk> wrote:

> [...]
>
>Ved ikke hvor jeg skal finde fejlen og aner ikke hvad jeg skal gøre,
>håber meget at der er nogle der kan hjælpe mig her.

Gå i bios og ind under 'hardware monitoring' i power-sektion og se,
hvad temperatur cpu'en har. Hvad er multiplier for cpu, og hvor hurtig
vil den komme til at køre. Det er jo en black-edition, med fri
multiplier.

Lav en CD (på en anden PC) med en Live linux:
f.eks. denne:
http://www.ubuntu.com/getubuntu/download
se om det kan køre med grafik. Hvis ikke så prøv med version 8.04
(istedetfor 9.04).

Pil den 1000 Gb harddisk af forinden.

XP kan ikke køre med en 1000 Gb harddisk, med mindre du forinden har
lavet en primær partition på den til XP, helst under 132 Gb, men 40 Gb
er nu mere passende som c-drev. Hvis din XP CD er sp3 indbygget er
sagen dog anderledes (sådan een laver man ved at slipstreame sp3 ind i
den).

Prøv evt. med et andet grafikkort

mvh

John

Fra : Leif Neland

Dato : 10-09-09 10:58

"jk" <johnknuhtsenSP@Mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> hvad temperatur cpu'en har. Hvad er multiplier for cpu, og hvor hurtig
> vil den komme til at køre. Det er jo en black-edition, med fri

Nok lidt svært, hvis maskinen slukker efter et par sekunder...

Leif

Fra : jk

Dato : 10-09-09 12:07

On Thu, 10 Sep 2009 11:58:29 +0200, "Leif Neland" <leif@neland.dk>
wrote:

>"jk" <johnknuhtsenSP@Mail.dk> skrev i en meddelelse

>Nok lidt svært, hvis maskinen slukker efter et par sekunder...

Ja, men hvis ikke den er til at kigge på i bios, så er det jo RMA af
diverse dele.

/John

Fra : SB

Dato : 10-09-09 14:18

Fandt ud af at det var strømforsyningen det var galt med troede jeg, fik
en ny hos SHG.

Kom hjem og startede pc op, og det virkede, begyndente at formatere C,
som er på 50 gb, gik lige ud et øjeblik og nu er den slukket igen, kunne
dog godt starte den, men slukkede igen med det sammen er bange for at
den står af igen.

Kan jo være at det er CPU der bliver for varmt, men hvis den bliver det
lukker pc vel bare ned og strømforsyningen tager vel ikke skade, eller
er cpu stået af.

Ved ikke helt hvad jeg skal gøre lige nu.

Er en slipstream XP jeg bruger.

Har ikke anden grafikkort, da den tidligere var med AGP sokkel

--
SB

Fra : Rado

Dato : 10-09-09 16:15

On Thu, 10 Sep 2009 15:18:14 +0200, SB <jopak@shbjerre.dk> wrote:

>Fandt ud af at det var strømforsyningen det var galt med troede jeg, fik
>en ny hos SHG.

Det kan jo ikke udelukkes at du har fået to dårlige strømforsyninger.
Antec havde også en serie på et tidspunkt med en meget høj
fejlprocent.

Fejlchecker SHG tingene inden de bytter?

--
Rado

"Once you are truly wanting to know, then the answers come to you
from every direction, and your marvelous inner being confirms"
- Abraham

Fra : SB

Dato : 10-09-09 18:25

Rado skrev:

> Det kan jo ikke udelukkes at du har fået to dårlige strømforsyninger.
> Antec havde også en serie på et tidspunkt med en meget høj
> fejlprocent.
>
> Fejlchecker SHG tingene inden de bytter?

Jeg havde kun psu med og den kikkede de på visuel og fik en ny. Har
tænkt på at lade SHG teste hele pc og betale hvad det koster.

Har også spurgt om samme problem hos Tweak, for at sprede mit sprøgsmål.

Se link her

http://www.tweak.dk/forum/thread.php?threadid=117657&sid=cdb58875541e335f02a6a12bbcd8aa4a

--
SB

Fra : SB

Dato : 10-09-09 15:00

> Nok lidt svært, hvis maskinen slukker efter et par sekunder...
>
> Leif

Den slukker inden 1 sekund, kommer lige et kort glimp i blå fan

--
SB

Fra : SB

Dato : 10-09-09 15:37

> Nok lidt svært, hvis maskinen slukker efter et par sekunder...
>
> Leif

Prøvede at starte den igen, og var inde i bios da den igen gik ud, og da
var temp på cpu 33 grader.

Har ikke ændret på bios, der er default, har ikke prøvet at overlocke
eller ligende. Har ikke planer om det.

Kan det være en kortslutning et sted eller?

Har placeret ram i sokkel A1 og B1, regner med at de hører sammen der er
også A2 og B2, men de første er røde og de andre mørke.

Ved i om der er nogen som vil kikke på den mod betaling, tænker også på
butikker, men ved ikke om de bare kassere det hele, men bedre end nu
hvor jeg ikke har noget der dur.

--
SB

Fra : Jens G

Dato : 10-09-09 19:10

On Wed, 09 Sep 2009 23:16:10 +0200, SB <jopak@shbjerre.dk> wrote:

>Kunne ikke bruge Scythe Mugen, synes ikke den passede på bundkortet.
>Brugte den køler der fulgte med cpu i stedet for.

Huskede du at pille beskyttelsesfilmen der sidder over kølepastaen
inden montering af køler?

--
Jens G
Kan anbefale IP telefoni med http://www.everlove.dk.

Fra : SB

Dato : 10-09-09 19:37

Jens G skrev:

> Huskede du at pille beskyttelsesfilmen der sidder over kølepastaen
> inden montering af køler?

Ja det huskede jeg

--
SB