Composite video capture
Fra : Martin [6000]

Dato : 09-09-09 00:20

Hej gruppe,

Jeg er måske forkert på den, i så fald henvises jeg gerne til rette
gruppe

Men jeg søger en hardwaredims som jeg kan sætte til USB og via den rippe/
optage/capture composite video og mono lyd fra mit tudsegamle aldrende
videokamera med VHS-C bånd.

Kvaliteten på de slidte bånd er ikke for god, hvorfor jeg heller ikke
gider ofre en stor sum penge, kort sagt en discountløsning der fungerer
som den skal uden problemer.

Hvad kan anbefales? Jeg kører Linux, men Windows Vista kan anvendes i en
snæver vending

På forhånd tak,

Mvh
Martin

Fra : Jesper Lund

Dato : 09-09-09 01:05

Martin [6000] wrote:

> Hvad kan anbefales? Jeg kører Linux, men Windows Vista kan anvendes i en
> snæver vending

Hvis det skal køre under Linux, bør du checke her inden du køber
<http://www.linuxtv.org/wiki/index.php/Category:Analog_USB_Devices>

Det er ikke nødvendigvis hardware som stadig kan købes (ny).

Der er flere muligheder hvis du kører Windows <something>.

--
Jesper Lund

Fra : Ukendt

Dato : 09-09-09 13:40

On 08 Sep 2009 23:20:23 GMT, "Martin [6000]" <martinlj@tiscali.dk>
wrote:

> [...]
>videokamera med VHS-C bånd.

>Hvad kan anbefales? Jeg kører Linux, men Windows Vista kan anvendes i en

Her er nogle muligheder :

http://www.edbpriser.dk/Search/Products.aspx?q=&qt=All&nf=specifictaxonomy%3a%5e%22Foto+%26+video%7c20%2fAV+capture%7c2%22%24&sp=all

men om der er nogle, som virker under Linux, er jeg ikke klar over.

--
Kim

Fra : Lasse Jensen

Dato : 09-09-09 06:26

On Tue, 08 Sep 2009 23:20:23 +0000, Martin [6000] wrote:

> [...]
> som den skal uden problemer.
>
> Hvad kan anbefales? Jeg kører Linux, men Windows Vista kan anvendes i en

Brugte TV kort med analog tuner (og composit indgang) kan fås for en
slik. Jeg vil bare ikke af med mit, for jeg bruger det til det samme som
dig. Spørg i dk.marked.privat.edb.intern

--
Lasse Jensen

Fra : Lasse Jensen

Dato : 09-09-09 06:29

On Wed, 09 Sep 2009 05:25:35 +0000, Lasse Jensen wrote:

> [...]

Sorry, det så jeg ikke lige. Men de findes også.

--
Lasse Jensen

Fra : Martin [6000]

Dato : 09-09-09 10:11

> På forhånd tak,

Tak for jeres indlæg - jeg er kommet nærmere det jeg skal bruge - var
ikke helt klar over hvad jeg skulle søge efter i starten nemlig

Umiddelbart tror jeg den her kan gøre tricket:
http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?sp=all&pid=398574

eller noget lign. ihvertfald.

Fra : Martin [6000]

Dato : 09-09-09 11:14

> Der er flere muligheder hvis du kører Windows <something>.

Løsningen bliver en Windows-løsning. Det er ca. 1 times optagelse der
skal overføres og så skal jeg ikke bruge det mere, så jeg gider ikke
bøvle for meget med det under Linux - et eller andet skal min dualboot
også bruges til

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 09-09-09 15:42

Martin [6000] skrev:
> [...]
> som den skal uden problemer.
>
> Hvad kan anbefales? Jeg kører Linux, men Windows Vista kan anvendes i en

Hvis det ikke er kopibeskyttet, så en gammel,brugt dvd-optager? (dem
uden harddisk)

Fra : Martin [6000]

Dato : 09-09-09 21:45

> Hvis det ikke er kopibeskyttet, så en gammel,brugt dvd-optager? (dem
> uden harddisk)

Med fare for at spørge dumt, hvordan ville det løses i praksis? Jeg kunne
godt få adgang til sådan en så gratis løsninger er altid at foretrække

Fra : Martin [6000]

Dato : 10-09-09 00:22

> Du optager udsendelsen på DVD-optageren med en DVD-skive i, og når den
> er færdig har du en DVD med dit program på?

Do'h! Selvfølgelig.. tak!

Jeg sad her og tænkte hvad en optager skulle hjælpe når jeg stadig
manglede et interface på computeren...