Bitte lille maskine søges til linux.
Fra : Leif Neland

Dato : 07-09-09 20:41

Skal kun bruges til at køre linux og upsmon/nut, med net og usb.

Hvad kan anbefales.

Leif

Fra : Jesper Lund

Dato : 07-09-09 21:03

Leif Neland wrote:

> Skal kun bruges til at køre linux og upsmon/nut, med net og usb.

Måske noget Alix med AMD Geode (meget lav strømforbrug, omkring 5W)
<http://linitx.com/viewcategory.php?catid=180&pp=176,180>

Fit-PC ligger også på det niveau mht strømforbrug
<http://www.linuxshoppen.dk/products.php?showgroup_id=9>

Fit-PC er AMD Geode, Fit-PC2 er Intel Atom.

En router med OpenWrt eller en NSLU2 kunne måske også bruges? (det er i
hvert fald lille-bitte maskiner, hvis ovennævnte er overkill til opgaven).

En HP Thin Client T5700, hvis du kan finde den billigt brugt, er endnu en
mulighed (kun USB1.1 men det gør vel ikke noget?).

--
Jesper Lund

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 08-09-09 06:27

Jesper Lund <usenet@jesperlund.com> wrote in

> En router med OpenWrt eller en NSLU2 kunne måske også bruges?

Man kan faktisk kombinere de 2 og installere OpenWrt på en Slug.

--
Fordi folk læser oppefra og ned.
Hvorfor er topposting irriterende?

Fra : Ove Ilsoee

Dato : 08-09-09 15:56

On Mon, 07 Sep 2009 21:40:34 +0200, Leif Neland <leif@neland.dk>
wrote:

>Skal kun bruges til at køre linux og upsmon/nut, med net og usb.
>
>Hvad kan anbefales.
>
>Leif

Hej.
Jeg kører Ubuntu og XBMC på Asrock - ION 330.
Har kun adderet remote og trådløst net (der er fastfortrådet net):

http://www.shg.dk/p/2152994

Mvh
Ove

--

Landskabsbilleder, mest fra Sønderjylland:
www.ilsoee.dk

Fra : Lovmand

Dato : 03-11-09 16:06

On 7 Sep., 20:40, Leif Neland <l...@neland.dk> wrote:
> Skal kun bruges til at køre linux og upsmon/nut, med net og usb.
>
> Hvad kan anbefales.
>
> Leif

Hvis du stadig skal bruge en mindre pc har jeg en stående du kan få
for en kasse øl

Det er vist en AMD Duron 900mhz

Bor i holstebro

Fang mig på skummelfuss........snabelaaa......forum.dk