Power-on Password
Fra : oz3jbp

Dato : 07-09-09 03:15

Jeg har klundset en computer, Compaq kan ikke starten den op der skal
indtaste et Power-on Password, er der nogen mulighed for at bryden
den ?
nederst til højer står der bla. Compaq Deskpro 2000.

Jørgen P

Fra : Erik Jakobsen

Dato : 07-09-09 10:37

oz3jbp wrote:
> [...]
> den ?
> nederst til højer står der bla. Compaq Deskpro 2000.

Jeg har før gjort det ved at sætte en anden BIOS kreds i midlertidigt.
Så vil computeren starte op, og vise fejl.
Herefter sættes den originale BIOS kreds i igen, og problemet var løst.

/Erik

Fra : Per Jørgensen

Dato : 07-09-09 10:55

Erik Jakobsen skrev:

> [...]
> Så vil computeren starte op, og vise fejl.
> Herefter sættes den originale BIOS kreds i igen, og problemet var løst.

Vil man ikke kunne over dette - hvis man nulstiller BIOS totalt?

Fra : oz3jbp

Dato : 07-09-09 06:17

On 7 Sep., 11:55, Per Jørgensen <archli...@address.invalid> wrote:

> Vil man ikke kunne over dette - hvis man nulstiller BIOS totalt?

tak

Jeg har fundet ud af det ved at flytte 2 jum eller hvad de nu heder.
nu skal jeg bare køre en Fdisk, og installere win xp

ps. håber at jeg kan finde ud af det

Jørgen

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 07-09-09 13:22

oz3jbp <oz3jbp@hotmail.com> crashed Echelon writing news:8a3469fb-bb1c-
4b16-8be7-123ab9d17111@g19g2000yqo.googlegroups.com:

> Jeg har fundet ud af det ved at flytte 2 jum eller hvad de nu heder.
> nu skal jeg bare køre en Fdisk, og installere win xp

XP kræver ikke fdisk

--
Bjarke Andersen

Fra : oz3jbp

Dato : 07-09-09 06:52

On 7 Sep., 14:21, Bjarke Andersen <bjarke.ander...@gmail.com> wrote:
> oz3jbp <oz3...@hotmail.com> crashed Echelon writing news:8a3469fb-bb1c-
> 4b16-8be7-123ab9d17...@g19g2000yqo.googlegroups.com:

> XP kræver ikke fdisk
>
> --
> Bjarke Andersen

jo for der var 4 Partitioner og vil kun have 1 ( C )

Jørgen

Fra : J

Dato : 07-09-09 14:10

"oz3jbp" <oz3jbp@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> --
> Bjarke Andersen

jo for der var 4 Partitioner og vil kun have 1 ( C )

Det kræver ikke Fdisk.

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 07-09-09 14:15

oz3jbp <oz3jbp@hotmail.com> crashed Echelon writing news:17c96aa5-b485-
4e02-95d6-b5cfced1b61d@t2g2000yqn.googlegroups.com:

> jo for der var 4 Partitioner og vil kun have 1 ( C )

Det kræver stadig ikke fdisk.

XP installationen har en guide som fint kan oprette og slette partitioner.

--
Bjarke Andersen

Fra : oz3jbp

Dato : 07-09-09 12:13

On 7 Sep., 15:14, Bjarke Andersen <bjarke.ander...@gmail.com> wrote:
> oz3jbp <oz3...@hotmail.com> crashed Echelon writing news:17c96aa5-b485-
> 4e02-95d6-b5cfced1b...@t2g2000yqn.googlegroups.com:

> Det kræver stadig ikke fdisk.
>
> XP installationen har en guide som fint kan oprette og slette partitioner..
>
> --
> Bjarke Andersen

tak, det var jeg ikke klar over.

Jeg har installeret xp, den bliver ved med at stå, Windows startes

når jeg tænder for pc viker F10 ikke mere for at komme til bios

hvad kan jeg gøre.?

Jorgen P

Fra : Henning

Dato : 07-09-09 20:25

On Mon, 7 Sep 2009 11:12:51 -0700 (PDT), oz3jbp <oz3jbp@hotmail.com>

>Jeg har installeret xp, den bliver ved med at stå, Windows startes
Maskinen er alt alt for gammel til XP. Den er formodentlig født med
Windows 2000 - står der ikke en licensnøgle på kassen.

>når jeg tænder for pc viker F10 ikke mere for at komme til bios

Bad luck - en af partitionerne du havde travlt med at slette var bios.
Du kan (måske) stadig hente setup-disketter hos HP.

Fra : Ukendt

Dato : 07-09-09 22:15

tak, det var jeg ikke klar over.

Jeg har installeret xp, den bliver ved med at stå, Windows startes

når jeg tænder for pc viker F10 ikke mere for at komme til bios

hvad kan jeg gøre.?

Du har husket at flytte jumperne tilbage hvor de sad.

Kimilar

Fra : oz3jbp

Dato : 07-09-09 23:07

On 7 Sep., 23:15, "kimilar" <kimilar snabel a gmaill dot com> wrote:
> [...]
>
> hvad kan jeg gøre.?
>
> Du har husket at flytte jumperne tilbage hvor de sad.

hej igen

ja jeg har flyttet dem tilbage men er ikke 100% sikker om de lige
sidder helt rigtig
jeg må prøve at kikke igen.

Jørgen