Vedr. Webcam
Fra : Karsten Nielsen

Dato : 06-09-09 13:21

Hej gruppe.

Jeg har været ude og købe mig et Logitech Quickcam Pro 9000, med
indbygget microfon.

Nu er problemmet bare at når jeg optager en video kommer lyden ikke
med.
Via kontrolpanelet kan jeg se på indikatoren at den godt nok reagerer
på lyde..

Jeg syntes næsten at jeg har prøvet alt min intet har virket indtil
nu.

Skal måske lige sige at jeg bruger Windows Vista 32 bit

Håber at der sidder en derude som kan hjælpe med at få det løst.

Mvh
Karsten

Fra : simon

Dato : 06-09-09 14:18

Karsten Nielsen skrev:
> [...]
>
> Skal måske lige sige at jeg bruger Windows Vista 32 bit
>
> Håber at der sidder en derude som kan hjælpe med at få det løst.

Hej.
Jeg har også et Logitech webcam med indbygget mikrofon, det er en
tidligere model - 4000.
Nu har jeg kun installeret driverne og ikke selve Logitechs program.
Har lige prøvet at lave et par optagelser i Google's Picasa 3.
Der var både lyd og billede med.
Jeg kører med Vista Premium 32 bit.
Har du prøvet at højreklikke på dit højtalerikon til højre på
proceslinien? og vælge lydenhder -> optagelse ->
Der skulle du gerne have et grønt hak på mikrofonen til din
Pro 9000, samt bevægelse på "bjælken" til højre når du siger noget.

/simon

Fra : simon

Dato : 06-09-09 14:30

simon skrev:

> [...]
> Der skulle du gerne have et grønt hak på mikrofonen til din
> Pro 9000, samt bevægelse på "bjælken" til højre når du siger noget.

Måske noget mere her:
http://logitech-en-emea.custhelp.com/cgi-bin/logitech_en_emea.cfg/php/enduser/std_adp.php?p_faqid=9274&p_created=1227730706&p_sid=AiNQVfHj&p_accessibility=0&p_redirect=&p_lva=&p_sp=cF9zcmNoPTEmcF9zb3J0X2J5PSZwX2dyaWRzb3J0PSZwX3Jvd19jbnQ9NCw0JnBfcHJvZHM9Mjc3Niw1LDE5MTMmcF9jYXRzPSZwX3B2PTMuMTkxMyZwX2N2PSZwX3BhZ2U9MSZwX3NlYXJjaF90ZXh0PW5vIHNvdW5k&p_li=&p_topview=1

/simon

Fra : Henning Larsen

Dato : 07-09-09 10:49

"Karsten Nielsen" <k-nielsen@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Skal måske lige sige at jeg bruger Windows Vista 32 bit
>
> Håber at der sidder en derude som kan hjælpe med at få det løst.

Har du sikret dig at webcamets mikrofon er valgt som standardenhed for
"Indspilning af lyd" i Lydenheder i Kontrolpanel. Ofte er det lydkortet der
her står som standardenhed.

Henning