MS Windows
briani 27239
Windows 7 (opgraderingspakke)
Fra : IKJ

Dato : 23-11-09 14:28

Jeg påtænker at anskaffe Win7 som skal erstatte min XP installation

Flere tilbyder Win7 til ca kr.800,- og beskriver produktet: Windows 7
Home Premium (da). i parantes anført (Opgraderingspakke)

Opgradere fra XP, er dette muligt.??

Hellere vil jeg lave en ren nyinstallation, kan "Opgraderingspakke" bruges
til det

hilsen IKJ

Fra : Philip Nunnegaard

Dato : 23-11-09 17:27

IKJ skrev:

> Flere tilbyder Win7 til ca kr.800,- og beskriver produktet: Windows 7
> Home Premium (da). i parantes anført (Opgraderingspakke)
>
> Opgradere fra XP, er dette muligt.??

Ifølge Microsoft selv duer opgraderingspakken kun til opgradering fra Vista.
Ren nyinstallation eller opgradering fra XP kræver (ifølge MS) den pakke
der koster omkring 1500 kr.

--
Philip - http://www.chartbase.dk | http://www.hitsurf.dk

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 23-11-09 17:56

Den vil heller ikke opgradere XP.
Kun nyinstallation er mulig.
Ellers opgrader til Vista og derfra til WIN7.

Regards Jens Peter Karlsen.

Fra : Philip Nunnegaard

Dato : 23-11-09 18:49

Jens Peter Karlsen skrev:
> Den vil heller ikke opgradere XP.
> Kun nyinstallation er mulig.

OK! Nu skrev trådstarter at han under alle omstændigheder ønskede en
komplet nyinstallation, så til det er 1500 kroners-pakken formentlig ok.

--
Philip - http://www.chartbase.dk | http://www.hitsurf.dk

Fra : Jens Jensen

Dato : 23-11-09 18:14

Philip Nunnegaard skrev, Den 23-11-2009 17:27:
> Ifølge Microsoft selv duer opgraderingspakken kun til opgradering fra
> Vista.
> Ren nyinstallation eller opgradering fra XP kræver (ifølge MS) den pakke
> der koster omkring 1500 kr.

Det har du misforstået, men det undrer mig ikke, for det kommer an på,
hvad man ligger i ordet opgradere. Det jeg læser på Microsofts sider er,
at man kan bruge en Windows 7 opgraderingspakke, hvis man har en XP, men
programmer og data bliver ikke overført ved installation af
opgraderingspakken. Se her:
http://windows.microsoft.com/da-DK/windows7/products/upgrade?os=win7.

Fra : Philip Nunnegaard

Dato : 23-11-09 19:01

Jens Jensen skrev:

> [...]
> at man kan bruge en Windows 7 opgraderingspakke, hvis man har en XP, men
> programmer og data bliver ikke overført ved installation af

Jeg synes ikke at det fremgår af den side om det kan klares via 800
kroners-pakken.
Som jeg forstod det da jeg stod i butikken for et par uger siden, duede
opgraderingspakken kun hvis man havde Vista og i øvrigt ikke ønskede en
komplet nyinstallation.

Som jeg forstår trådstarter, ønsker han en komplet nyinstallation.

--
Philip - http://www.chartbase.dk | http://www.hitsurf.dk

Fra : Jens Jensen

Dato : 23-11-09 20:12

Philip Nunnegaard skrev, Den 23-11-2009 19:01:
> Jeg synes ikke at det fremgår af den side om det kan klares via 800
> kroners-pakken.

Det står ikke så tydeligt, men der står, at man kan bruge et
opgraderingsmedie, og at filer, programmer og indstillinger ikke bliver
bevaret.

Fra : Jens Jensen

Dato : 23-11-09 19:35

IKJ skrev, Den 23-11-2009 14:27:
> Hellere vil jeg lave en ren nyinstallation, kan "Opgraderingspakke" bruges
> til det

Det skulle den kunne ved at følge fremgangsmåden beskrevet her:
http://www.winsupersite.com/win7/clean_install_upgrade_media.asp.

Fra : Kurt Hansen

Dato : 24-11-09 07:07

On Mon, 23 Nov 2009 19:35:08 +0100, Jens Jensen wrote:

> Det skulle den kunne ved at følge fremgangsmåden beskrevet her:
> http://www.winsupersite.com/win7/clean_install_upgrade_media.asp.

Så mangler vi kun nogle få oplysninger:

Kan man opgradere en dansk XP?

Hvor købes denne opgraderingspakke (billigst)?

Hvis man har en OEM XP, får man så en fuld licens, eller vil det stadig
være en OEM?
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 24-11-09 14:10

Mit tidligere indlæg om ikke at kunne opgradere XP gælder også dansk
XP.

Regards Jens Peter Karlsen.

Fra : Jens Jensen

Dato : 24-11-09 15:43

Kurt Hansen skrev, Den 24-11-2009 07:07:
> Kan man opgradere en dansk XP?

Jeg har forstået det sådan, at man kan opgradere sin licens til en dansk
XP med en dansk opgraderingspakke. Men det er kun licensen, som
opgraderes. Ved installationen bevares hverken programmer eller data fra XP.

> Hvor købes denne opgraderingspakke (billigst)?

Jeg ville kikke på edbpriser.dk.

> Hvis man har en OEM XP, får man så en fuld licens, eller vil det stadig
> være en OEM?

Som jeg har forstået det, så er det stadig en OEM.

Fra : Peter Brandt Jørgens~

Dato : 28-11-09 14:57

"IKJ" <ikjsletdette@surfmail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Opgradere fra XP, er dette muligt.??
>
> Hellere vil jeg lave en ren nyinstallation, kan "Opgraderingspakke" bruges

Hej

Bag på pakken til en opgradering til Win7 står der at man kan opgradere fra
XP! DOG står der også at man skal tage backup af programmer og data! = den
laver nok en ren installation!

Peter Brandt Jørgensen
peterFJERNES@peterbj.dk
www.peterbj.dk (Nu over 1000 vitser og sprogblomster!!!)