MS Windows
briani 27239
http://onecare.live.com/
Fra : emjeppesen

Dato : 23-11-09 07:43

Jeg har en ny maskine med win7 -64, som jeg lige kørte igennem på
http://onecare.live.com/site/da-dk/center/whatsnew.htm

Onecare er kommet til win 7 og jeg var godtnok overrasket over alle
skrald, som havde samlet sig i såvel registreringsdatabasen som
temporære filer.
Det ser ikke ud til at win7 er bedre til at rydde op en de øvrige
versioner
Efter onecareskanningen ville jeg lige prove om CCleaner kunne finde
noget og det var med siden fuld på
Register/skan efter problemer

Hilsen emj

Fra : Kurt Lund

Dato : 23-11-09 09:36

"emjeppesen" <emj@> skrev i meddelelsen

> [...]
> versioner
> Efter onecareskanningen ville jeg lige prove om CCleaner kunne finde

Win 7 er Vista, den har bare været på kur så hvorfor skulle den være bedre ?

Mvh
Kurt

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 23-11-09 10:04

"Kurt Lund" skrev i en meddelelse
> Win 7 er Vista, den har bare været på kur så hvorfor skulle den være
> bedre ?
> Kurt

Ja - Win7 ser Ok ud - men er langt fra perfekt.

Jeg havde planer om at skifte fra XP til Win7 - men det er udsat på
ubestemt tid, så længe MS stadig kommer med opdateringer til XP - og det
skulle de gøre nogle år endnu.

Win7 kan ikke noget, jeg har brug for, som XP ikke kan - så jeg ser
ingen grund til at skifte lige nu.

Jan

--
Med venlig hilsen Jan Vestergaard

Fra : emjeppesen

Dato : 23-11-09 10:38

Kurt Lund skrev:

>Win 7 er Vista, den har bare været på kur så hvorfor skulle den være bedre ?

Jeg kender slet ikke Vista, men er egentlig godt tilfreds med win 7.

Hilsen emj

Fra : Poul Johannsen

Dato : 23-11-09 16:59

Hej

> Jeg har en ny maskine med win7 -64, som jeg lige kørte igennem på
> http://onecare.live.com/site/da-dk/center/whatsnew.htm

Øv scanneren virker stadig ikke til vista.
Får denne besked :

Vi beklager. Denne version af Windows Live OneCare-sikkerhedsscanneren
fungerer ikke med webbrowseren eller operativsystemet.

Du skal have Windows XP Home Edition, Windows XP Professional, Windows 2000
Professional, Windows 2000 Server, Windows Server 2003, Windows Vista eller
Windows 7. Du skal også have enten Microsoft Internet Explorer 6.0 eller
MSN® 9.0 eller nyere.

Hmmm. Jeg har vista 32 bit med internet explorer 8.0

Mvh Poul

Fra : /John

Dato : 23-11-09 17:46

"Poul Johannsen" <poul.johannsen@sport.xx> skrev i en meddelelse

> Øv scanneren virker stadig ikke til vista.

"Microsoft(s) ... Security Essentials ... erstatter Microsofts tidligere
betalingsløsning, Windows Live Onecare":
<
http://www.version2.dk/artikel/12296-microsofts-security-essentials-klar-til-download?highlight=onecare >

"vi forventer, at en dansk udgave af Microsoft Security Essentials bliver
frigivet omkring årsskiftet,« siger produktchef for management og security
hos Microsoft Danmark, Morten Juul Nielsen, til Version2":
<
http://www.version2.dk/artikel/12302-engelsksproget-security-essentials-snart-klar-til-dansk-download?highlight=Security+Essentials >

"ifølge en ny test af antivirus-software, er Microsofts løsning blandt de
bedste til at finde og fjerne malware":
<
http://www.version2.dk/artikel/12776-microsofts-gratis-antivirus-er-bedre-end-betalingssoftware?highlight=Security+Essentials >

Gratis Security Essentials (engelsk version) kan downloades fx her:
< http://www.filehippo.com/search?q=Security+Essentials >

John

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 24-11-09 01:05

"Poul Johannsen" <poul.johannsen@sport.xx> skrev i meddelelsen
> Hej

> Øv scanneren virker stadig ikke til vista.

Det er så ikke korrekt. Jeg har lige scannet min vista med ovenstående
program. Det er 32 bit version. Husker du at sige ja til at installere
active-x modulet, samt at der står, at der ikke må være blokeret for popup
vinduer?

Kurt