MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Lyd mangler på youtube
Fra : JensC

Dato : 22-11-09 17:29

Hej NG

Jeg har en pc med windows XP Pro. Lyden virker fint, når jeg afspiller cd'er
eller ser dvd-film, men jeg kan ikke få maskinen til at afspille lyden fra
f.eks. Youtube eller afspille windows-lyd ved opstart og nedlukning.

Er der en, der har en ide?

mvh
Jens

Fra : Fly Christensen

Dato : 23-11-09 17:59

On Sun, 22 Nov 2009 17:28:51 +0100, "JensC" <no.spam@internet.com>
wrote:

> [...]
>eller ser dvd-film, men jeg kan ikke få maskinen til at afspille lyden fra
>f.eks. Youtube eller afspille windows-lyd ved opstart og nedlukning.

Check lydegenskaber og se, hvilken lyddriver, der er angivet. Jeg har
onboard, som fungerer OK. En grafikkortdriver havde installeret en
HD-lyddriver, som overtog. Derefter havde jeg ingen lyd, indtil at jeg
manuelt skiftede tilbage.

Fly

Fra : JensC

Dato : 23-11-09 19:12

Hej Fly

Det vil jeg checke, men hvordan kan det forklare, at jeg har lyd fra
dvd-afspilleren og fra medieplayer, men ikke windows-lyd og lyde fra
internettet?

mvh
Jens

Fra : Chano Andersen

Dato : 23-11-09 20:03

JensC skrev:
> Det vil jeg checke, men hvordan kan det forklare, at jeg har lyd fra
> dvd-afspilleren og fra medieplayer, men ikke windows-lyd og lyde fra
> internettet?

Hvis jeg ikke husker galt, kan man specifikt indstille Mediaplayer og de
fleste DVD-Afspillere, til at benytte en bestemt lydenhed. Det kan man
ikke med browseren eller windows.

- Chano Andersen

Fra : Jens Petersen

Dato : 23-11-09 20:14

On Mon, 23 Nov 2009 20:02:50 +0100, Chano Andersen
<sunsite092009@chanoandersen.dk> wrote:

>Hvis jeg ikke husker galt, kan man specifikt indstille Mediaplayer og de
>fleste DVD-Afspillere, til at benytte en bestemt lydenhed. Det kan man
>ikke med browseren eller windows.

Jo - man angiver hvilken enhed der er "Wivdows Standard".
--
OV1A Jens

Good decisions come from experience. Experience comes from making bad ones

Fra : Chano Andersen

Dato : 24-11-09 01:13

Jens Petersen skrev:

> Jo - man angiver hvilken enhed der er "Wivdows Standard".

Korrekt, men det kan ikke angives specifikt, standard enheden benyttes,
uanset hva' den måtte være. Pisse irriterende, hvis man sætter et USB
headset til, for at snakke på Skype, eller i en SIP Softphone, det
bliver for det meste default enheden, og hvis man ikke ønsker at al lyd
skal igennem headsettet, så skal man ind og ændre det...

- Chano Andersen