Timecapsule
Fra : Palle

Dato : 22-11-09 21:38

Eller rettere: Timemaschine USB på en Airport Extreme.

Jeg er lidt utryg ved den. Jeg har prøvet at recover random filer for
at se om den holder, og det gør den.

Men jeg kan ikke lide den sparse fil som den laver?! Hvofor kan den
ikke lave en almindelig filstruktur som når man laver en timemachine
direkte på Mac'en?

http://ducktrucks.dk/screenshots/c00db31273ab94e8d4ccdfd9a5022d51.png

Hvad har det på sig?

--
Palle

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 22-11-09 21:40

Palle <palle@ducktrucks.dk> wrote:

> [...]
>
> Men jeg kan ikke lide den sparse fil som den laver?! Hvofor kan den
> ikke lave en almindelig filstruktur som når man laver en timemachine

nu er det jo heller ikke en "normal" filstruktur når den gør det på en
disk sluttet direkte til mac'en. Og hvis du mounter det sparesimage så
vil du se samme struktur.

Spareimage er nødvendigt for at få hardlinks til at virke korrekt når
det skal køre over netværk (afp).

/thomas

Fra : Palle

Dato : 22-11-09 21:53

On 2009-11-22 21:40:21 +0100, thomas@elements.dk (Thomas von Hassel) said:

> [...]
> vil du se samme struktur.
>
> Spareimage er nødvendigt for at få hardlinks til at virke korrekt når

Mægtigt!

Med "normal" mente jeg nok også mere at man rent faktisk kunne se hvad
det var der var i filerne. Men jeg er for træt tror jeg. Noget med en
boksekamp i nat...

--
Palle

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 22-11-09 22:06

Palle skrev:
> [...]
>
> Men jeg kan ikke lide den sparse fil som den laver?! Hvofor kan den ikke
> lave en almindelig filstruktur som når man laver en timemachine direkte

Jeg ved ikke om jeg har forstået det rigtigt, men at den der sparse fil
er et diskbillede den arbejder med?