MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Win7 og Skrivebordsikoner
Fra : Jørgen M. Jørgensen

Dato : 22-11-09 15:32

Har lige skiftet til Win7 (32 bit) fra Vista... så langt så godt.
Jeg sidder med 2 skærme, og plejer at have visse ikoner og genveje
liggende på den sekundære skærm, men af en eller anden grund, ryger
hele pivetøjet over på den primære skærm efter genstart eller log-off.
Hvordan løser jeg det problem?

Jørgen

Fra : Chano Andersen

Dato : 22-11-09 15:50

Jørgen M. Jørgensen skrev:
> [...]
> liggende på den sekundære skærm, men af en eller anden grund, ryger hele
> pivetøjet over på den primære skærm efter genstart eller log-off.

En rigtig genial løsning kunne være Fences fra Stardock. Det tilbyder
nogle muligheder for at organisere ikonerne. Eneste minus er at det kan
blive et problem hvis der er mange nye ikoner, så ligger de sig oven i
hinanden. Men det er bare at have plads nok til at de kan lægge sig pænt.

- Chano Andersen

Fra : Jørgen M. Jørgensen

Dato : 22-11-09 16:37

Chano Andersen kom med denne ide:

> [...]
> problem hvis der er mange nye ikoner, så ligger de sig oven i hinanden. Men
> det er bare at have plads nok til at de kan lægge sig pænt.

Jeg er ikke specielt interesseret i 3. parts prg. Var mere interesseret
i at vide, om der var en eller anden indstilling i Windows jeg måtte
have overset...
Jørgen

Fra : Chano Andersen

Dato : 22-11-09 23:43

Jørgen M. Jørgensen skrev:
> Jeg er ikke specielt interesseret i 3. parts prg. Var mere interesseret
> i at vide, om der var en eller anden indstilling i Windows jeg måtte
> have overset...

Tja, det må du jo egentligt selv om. 3. parts software er det eneste jeg
umiddelbart kender til, der sikre ikonerne ikke flytter sig.

Problemet lyder til at være, at Windows "Glemmer" at der er en ekstra
skræm på, og først efter ikonerne er placeret, finder ud af at der er
to. En mulighed kunne være at prøve at vente lidt længere, inden du
logger på.

Jeg oplever normalt kun problemer, hvis jeg placere ikoner på skærm 2,
og piller den fra. (En bærbar) Ellers har jeg ikke oplevet at der bliver
flyttet på det.. Men har dog også brugt fences i meget lang tid, (For at
sortere ikonerne lidt bedre end windows selv tilbyder) så skal ikke
kunne sige, om det er årsagen til at jeg ikke har oplevet problemet på
min stationære.

- Chano Andersen