MS Windows
briani 27239
Kære Alle: Hjælp!! Program skal først sta~
Fra : carjuth

Dato : 22-11-09 13:13

Hej

Jeg har et program som skal starte op sammen med windows.
Jeg lægger genvej i "Start"
Det starter godt nok op med Windows, men............

Problemet er at der først skal være internetforbindelse for at programmet
skal starte op.
Ellers virker det nemlig ikke..
Der kommer automatisk netforbindelse efter et stykke tid, så jeg tænkte på:

Kan man få programmet til at starte op automatisk et antal minutter efter
Windows er startet op....?

Håber en eller anden kan hjælpe mig... Det er meget vigtigt for mig

--
Hilsen
Carsten

Fra : Rado

Dato : 22-11-09 13:31

On Sun, 22 Nov 2009 13:13:05 +0100, "carjuth"
<cjt@fjerndennetekst-callisto.dk> wrote:

>Kan man få programmet til at starte op automatisk et antal minutter efter
>Windows er startet op....?

Kopier det her VB script over i Notepad/Notesblok:

set WshShell = CreateObject("WScript.Shell")
WScript.Sleep 1000
WshShell.Run """C:\Program Files\Program\program.exe"""

og indsæt stien til det program du ønsker at forsinke. Sleep
kommandoen forsinker starten med 1 sekund for hver 1000, dvs. vil du
f.ex. forsinke det 20 sekunder indsætter du 20000.

Gem filen i Start mappen med endelsen .vbs (f.ex. start.vbs).

Virker fint i XP, om Vista og W7 med alt det sikkerhedshalløj der er i
dem tilllader det at køre uden videre ved jeg ikke.

--
Rado

Demokrati: To ulve og et får der stemmer om
hvad de skal have til middag...

Fra : Fly Christensen

Dato : 22-11-09 13:44

> [...]

>Windows er startet op....?
>
>Håber en eller anden kan hjælpe mig... Det er meget vigtigt for mig

Uden at jeg selv kan gøre det så:

En batch-fil som starter med at udføre en forsinkelse på X sekunder.
Derefter startes programmet med den kommando, som du har lagt i "Start".

Fly

Fra : bannimann

Dato : 23-11-09 09:00

"carjuth" <cjt@fjerndennetekst-callisto.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Windows er startet op....?
>
> Håber en eller anden kan hjælpe mig... Det er meget vigtigt for mig

Der er flere fine råd, men du KUNNE jo også bare installere Startup
Delayer - det er freeware - og så kan du SELV bestemme, hvilke programmer,
der skal starte hvornår og hvor lang tid forsinkelsen skal være - det virker
perfekt her.

http://www.snapfiles.com/get/startdelay.html

Fra : carjuth

Dato : 01-12-09 17:17