iPhone for begyndere
Fra : Hans Houmøller

Dato : 21-11-09 20:53

Har siddet og kigget lidt på nettet, da jeg er på udkig efter en gps og
falder over en iPhone. I annoncen står følgende:

"Uden abonnement og bindinger!

Da enheden skal aktiveres via Apples iTunes bør du hente dette ved køb
af denne model.
Hent det nyeste iTunes her"

Hvad betyder det lige?

...... og så lidt mere:
Umiddelbart kiggede jeg på Apples hjemmeside for at se lidt nærmere på
iPhone, men da jeg har en udmærket mobiltelefon, synes jeg springet er
noget stort for at få en gps, selvom jeg godt kan se, at der er en del
funktioner oveni.

Hans

Fra : Ukendt

Dato : 21-11-09 21:00

Hej,

> Da enheden skal aktiveres via Apples iTunes bør du hente dette ved køb

> Hvad betyder det lige?

At telefonen ikke virker før den har været sat til en computer med iTunes.

> iPhone, men da jeg har en udmærket mobiltelefon, synes jeg springet er
> noget stort for at få en gps, selvom jeg godt kan se, at der er en del
> funktioner oveni.

Hvis du skal bruge GPS-navigation til bilen, så køb en sådan. Den er
sikkert bedre til formålet end en iPhone og samtidigt billigere.

jens@mermaidconsulting.dk,
http://www.mermaidconsulting.com/

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 21-11-09 21:05

Hans Houmøller <hanshoumoller@mail.dk> wrote:

> [...]
> iPhone, men da jeg har en udmærket mobiltelefon, synes jeg springet er
> noget stort for at få en gps, selvom jeg godt kan se, at der er en del

Det er som der står skrevet: En ny iPhone skal aktiveres via iTunes...
Der for kræver det jo at man har iTunes (gerne i nyeste aftapning)
installeret

Hvis du blot går efter en GPS så er iPhone dels "overkill" og dels er en
alm. GPS, efter mine erfaringer, bedre til at fange og fastholde sat.

Så lige en test af et par billige GPS'er fra TomTom og Navigon på
Politiken.dk. Her fik Navigon'en en MEGET positiv omtale.

--
Mvh Martin

Fra : Hans Houmøller

Dato : 21-11-09 21:23

Tak til Jens Kristian og Martin for hurtige og brugbare svar.
Jeg vil så kigge nærmere på gps, som anbefalet af jer.
Hans