Hvordan ser man sin IP?
Fra : Steen

Dato : 21-11-09 16:48

Cisco har lige lagt en app ud til iPhone.
Der kan man fx angive sin IP, og få undersøgt ditten & datten.
Hvordan tjekker jeg lige min IP-adresse (på min MacBook)?

Fra : Lars Kongshøj

Dato : 21-11-09 17:00

Steen skrev:
> Cisco har lige lagt en app ud til iPhone.
> Der kan man fx angive sin IP, og få undersøgt ditten & datten.
> Hvordan tjekker jeg lige min IP-adresse (på min MacBook)?

http://myip.dk/

Forudsat at du ikke sidder bag NAT.

Ellers ifconfig fra en terminal.

Applikationen virker næppe ind i et NAT'et netværk.

/Lars

Fra : Steen

Dato : 21-11-09 17:11

On 2009-11-21 17:00:19 +0100, Lars Kongshøj <lars_kongshoj@hotmail.com> said:

> http://myip.dk/
>
> Forudsat at du ikke sidder bag NAT.
>
> Ellers ifconfig fra en terminal.
>
> Applikationen virker næppe ind i et NAT'et netværk.
>
> /Lars

Tak for det.
Det giver nu ikke noget særligt overblik at taste sim IP ind i Ciscos app

Fra : Karl Antz

Dato : 21-11-09 17:31

Steen <isteen@googlemail.com> wrote:

> Cisco har lige lagt en app ud til iPhone.
> Der kan man fx angive sin IP, og få undersøgt ditten & datten.
> Hvordan tjekker jeg lige min IP-adresse (på min MacBook)?

Der findes en widget ved navn Networkstat - findes her:
<widgetschmie.de> - som desuden viser en del andre oplysninger om
netværket - meget praktisk synes jeg
--
Karl Antz
Albaniensgade 4,1th

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 21-11-09 17:32

Steen skrev:
> Cisco har lige lagt en app ud til iPhone.
> Der kan man fx angive sin IP, og få undersøgt ditten & datten.
> Hvordan tjekker jeg lige min IP-adresse (på min MacBook)?

Den på lokalnettet eller den som dem ude i verdenen ser dig komme fra?

Den første kan du se i Netværktøj. Den anden på
http://whatismyipaddress.com/

Fra : Steen

Dato : 21-11-09 23:34

On 2009-11-21 17:31:38 +0100, Thorbjørn Ravn Andersen
<nospam0002@gmail.com> said:

> Den på lokalnettet eller den som dem ude i verdenen ser dig komme fra?
>
> Den første kan du se i Netværktøj. Den anden på http://whatismyipaddress.com/

Der kan man bare se hvor lidt jeg ved om den slags...
Jeg vidste ikke man havde to IP-adresser

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 21-11-09 23:42

Steen skrev:

> Der kan man bare se hvor lidt jeg ved om den slags...
> Jeg vidste ikke man havde to IP-adresser

Hvis de to er forskellige, har du højst tænkeligt en NAT-router mellem
din Mac og det store stygge internet.

NAT betyder at man kan nøjes med _et_ IP-nummer fra din udbyder uanset
hvor mange maskiner du har stående. Det er ret fikst hvis man er udbyder :)

Fra : Steen

Dato : 22-11-09 19:33

On 2009-11-21 23:41:33 +0100, Thorbjørn Ravn Andersen

En Airport Express

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 22-11-09 19:39

Steen skrev:

> En Airport Express

Ok, det kan den godt finde ud af. 10 klienter så vidt jeg husker.

Grundlæggende - hvis du kan have mere end en computer koblet op mod din
udbyder og du kun betaler for ét IP-nummer, så er det på den måde det er
gjort.