Julebuffet i storkøbenhavn
Fra : Jes

Dato : 20-11-09 01:12

Hej gruppe

Jeg leder efter et sted hvor familien (10 personer - 3 generationer)
kan spise en julebuffet sammen en lørdag i december til frokost.

Når jeg googler julefrokost og lign. så er det kun aftenarrengementer
der dukker op...

Det geografiske skal være mellem fra københavn og så indenfor området
Roskilde - Køge - Lyngby.

De seneste år har vi være på regattapavilionen - der er for så vidt i
orden, men forandring fryder... så hvis der nogen der har gode forslag
vil de blive gransket

Jes

Fra : Jeppe Vestergaard

Dato : 22-11-09 09:20

> Jeg leder efter et sted hvor familien (10 personer - 3 generationer)
> kan spise en julebuffet sammen en lørdag i december til frokost.

Espehus har ganske vidst ikke buffet, men kvaliteten er til gengæld helt i
top. Jeg har flere gange spist frokost der i forretnings-øjemed. Hele
menukortet er præget af gode danske retter, og de slår sig primært op som
frokost-restaurant. Omgivelserne er også hyggelige.

Tilføjelse: mens jeg skrev indlægget kan jeg faktisk se på deres hjemmeside,
at de laver en julebuffet hvis man er mindst 12 personer. Giv dem et kald og
spørg om I evt. kan få det samme hvis I er 10 personer - ejeren er rigtig
flink.

http://www.espehus.dk/selskabsmenu/100002.shtml

--
Jeppe Vestergaard, Roskilde

Fra : Jakob Langgaard

Dato : 22-11-09 22:46

>Jeg leder efter et sted hvor familien (10 personer - 3 generationer)
>kan spise en julebuffet sammen en lørdag i december til frokost.

Sidste år var jeg inviteret ind på Bjørnekælderen, og det glemmer jeg
ikke - super lækker, lidt peppet-op, traditionel julefrokost menu:

http://www.bjornekaelderen.dk/index.php?page=17

og jeg har ikke nogle aktier eller anden interesse i firmaet

/Jakob

Fra : Jes

Dato : 23-11-09 01:02

On 22 Nov., 22:46, Jakob Langgaard <n...@mine.com> wrote:

> [...]
>
> http://www.bjornekaelderen.dk/index.php?page=17
>
> og jeg har ikke nogle aktier eller anden interesse i firmaet

Tak for et par bud - det bekræfter at det ikke myldre med steder der
tilbyder julebuffet til frokost - der satses ret ensidigt på
selskaber. Nogen steder så meget at de ingen gang overvejer at skrive
det i deres annoncer - så er det ved at blive lidt for indforstået.

Bjørnekælderen ser godt ud - men det er ikke buffet, og når 3.
generation nogen gange beslutter sig for at de kun skal spises
fiskefilet og ris alamande, så er bordservering ikke den smarteste
ide....

Jes

Fra : Jeppe Vestergaard

Dato : 28-11-09 15:35

> Jeg leder efter et sted hvor familien (10 personer - 3 generationer)
> kan spise en julebuffet sammen en lørdag i december til frokost.

Hej Jes.

Jeg har idag spist frokost på Rådhuskælderen i Roskilde. De havde en
jule-buffét, som var meget populær blandt restaurantens gæster. Det kostede
vidst omkring 200 kroner per person. Bag mig sad bl.a. et selskab på 12-14
personer, som lød til at holde fødselsdag derinde og så købe buffét til
alle.

Jeg købte dog bare en enkelt ret, hvor kvaliteten ikke fejlede noget. Udover
idag har jeg kun været der én gang tidligere, men også med positive
oplevelser.

--
Jeppe Vestergaard, Roskilde

Fra : Jebir

Dato : 28-11-09 15:42

> [...]
>
> De seneste år har vi være på regattapavilionen - der er for så vidt i
> orden, men forandring fryder... så hvis der nogen der har gode forslag

Jeg søgte for en uges tid siden et sted til en gruppe der skulle på
udflugt til KBH.
Vi endte på Hercegovina lige over for hovedbanegården mod Tivoli -
http://www.hercegovina.dk/

Vi havde hørt både for og imod, men jeg vil varmt anbefale stedet -
hyggelig atmosfære, professionelle medarbejdere og god mad! Dog er deres
julebuffet (se menuen på hjemmesiden) ikke decideret gammeldags dansk
julemad, men du kan finde både steg, rødkål og ris a la mande, spædet op
med spændende ting og sager.

Vi endte med at være 45 personer der i onsdags, og alle gik derfra mætte
og tilfredse!

- Mikkel