MS Windows
briani 27239
XP startes på andet bundkort
Fra : Peter.P

Dato : 19-11-09 23:17

Min vens bundkort røg sig en tur, så jeg har skaffet ham et lign.
Dog er chipset forskellige:
Det gamle havde:SiS746FX
Det "nye": Northbridge: SiS® 741+ Southbridge: SiS® 963L
Begge bundkort er fra ASRock. (K7S8X - K7S41).

Hvordan redder jeg hans XP med de funktioner der er låst til system og
bundkort. f.eks. hans Outlook, Outlooken er det vigtigste?

Fra : Henrik Sørensen

Dato : 20-11-09 08:15

Peter.P skrev:
> [...]
>
> Hvordan redder jeg hans XP med de funktioner der er låst til system og
> bundkort. f.eks. hans Outlook, Outlooken er det vigtigste?
Du kan altid sætte en ny hd i som du ligger styresystemet på og så
overføre data fra den gamle.

Fra : Ole C

Dato : 20-11-09 10:42

Peter.P skrev blandt andet:

> [...]
>
> Hvordan redder jeg hans XP med de funktioner der er låst til system og
> bundkort. f.eks. hans Outlook, Outlooken er det vigtigste?

Prøv at lave en "reparations-installation" af XP.
Der er flere som i tidens løb har skrevet om, at de er sluppet heldigt fra
store hardwareudskiftninger på den måde.

--
vh
Ole C

Fra : Peter.P

Dato : 20-11-09 03:37

On 20 Nov., 08:14, Henrik Sørensen <stei...@paradis.tdcadsl.dk> wrote:
> Peter.P skrev:> Min vens bundkort røg sig en tur, så jeg har skaffet ham et lign.

> Du kan altid sætte en ny hd i som du ligger styresystemet på og så
> overføre data fra den gamle.

Duer ikke, jeg kan få alle ting, ja men ikke programmer til at virke,
specielt ikke Outlook, da den er låst med de *PST filer til
bundkortet....

Fra : Henning

Dato : 20-11-09 12:28

>Duer ikke, jeg kan få alle ting, ja men ikke programmer til at virke,
>specielt ikke Outlook, da den er låst med de *PST filer til
>bundkortet....

Pst-fil låst til et stykke hardware? Det har jeg aldrig hørt om?

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 20-11-09 19:35

"Peter.P" <peterpavia@gmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]

Duer ikke, jeg kan få alle ting, ja men ikke programmer til at virke,
specielt ikke Outlook, da den er låst med de *PST filer til

En fil kan ikke låses til bundkortet. Hvis du kan få den ud skal der bare
tages ejerskab på filen, så kører den igen.
Men ellers skulle en reparations installation være nemmeste måde at få gang
i det hele på.
I med install cd. Første gang du tilbydes rep. springer du over men næste
gang er når den har fundet den eksisterende xp installation. Der skal du
vælge en reparation i stedet for. Det har jeg gjort utallige gange med godt
resultat. Typisk skal der efterfølgende lige installeres nye drivere til
chipset, audio osv. Alt det der hører til bundkortet. Derudover en ny
antivirus og måske enkelte andre drivere, men alle programmer m.m. er
intakte og lige til at bruge igen.

Kurt

Fra : Infinity

Dato : 20-11-09 22:55

Peter.P wrote:
> [...]
>
> Hvordan redder jeg hans XP med de funktioner der er låst til system og
> bundkort. f.eks. hans Outlook, Outlooken er det vigtigste?

Det burde kunne lade sig gøre via Repair.

Start op på CD'en, vel at mærke en CD der har samme niveau som systemet,
altså evt med SP3, og samme sprog selvfølgelig.

Når du booter på CD'en kommer du til Installation og derefter kommer en
Repair mulighed.

Jeg har gjort det en gang og det gik fint, men tog 100 år.

--
/Infinity