MS Windows
briani 27239
Alle de der ikoner i min systray... hvorda~
Fra : carjuth

Dato : 19-11-09 12:51

Hej,

Min systray er fyld op med alle mulige ikoner...
Hvordan administrerer man dem lettest...?
Der findes sikkert et lille værktøj der kan administrere alle de hersens
ikoner...
Hovr kan jeg downloade det?
Eller følger der noget med XP ???
Hvilket kan I anbefale

--
Hilsen
Carsten

Fra : Ole C

Dato : 19-11-09 13:05

carjuth skrev blandt andet:

> [...]
> Hvordan administrerer man dem lettest...?
> Der findes sikkert et lille værktøj der kan administrere alle de

I første omgang kan du gemme nogle af dem:
Højreklik på proceslinien - vælg Egenskaber>Meddelelseområde (- så vidt jeg
husker også i XP).
Dernæst skal du overveje om de forskellige programmer overhovedet skal have
lov til at placere ikoner der. Mange programmer lægger ikoner i
meddelelsesområdet, fordi de så er delvis startet, men spørgsmålet er om man
har brug for at de startes nogle få millisekunder hurtigere....
Hvis ikke der i de enkelte programmer er mulighed for at koble den slags
fra, kan du skrive "msconfig" (uden anførselstegnene) i Start>Kør - og på
fanebladet Start fjerne markeringen ud for de programmer du ikke ønsker
startet samtidig med Windows.
En nemmere metode er at hente dette gratis program:
http://www.mlin.net/StartupCPL.shtml som lægger sig i Kontrolpanel.

--
vh
Ole C