MS Windows
briani 27239
Lave en batchfil dr viser ipconfig ved ops~
Fra : carjuth

Dato : 19-11-09 12:45

Hej!

Når jeg starter computeren op, har jeg brug for at se den ip-adresse, min
udbyder giver mig (jeg kan desværre ikke få/købe fast ip-adresse).
I stedet for at køre cmd
og så skrive ipconfig
har jeg tænkt mig at lave en batchfil med kommandoen ipconfig.

Så jeg laver simpelthent en bat-fil med en linje:
ipconfig
Denne bat-fil ligger jeg i Start

Når den kører, skriver den ikke ip-adressen, men skriver bare kommandoen -
viser ikke noget....
Til gengæld gør den det igen og igen og igen

Se her:

ipconfig

ipconfig

ipconfig

ipconfig

ipconfig

ipconfig

Hvad gør jeg (forkert) ????

--
Hilsen
Carsten

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 19-11-09 14:32

On Thu, 19 Nov 2009 12:44:53 +0100, "carjuth"
<cjt@fjerndennetekst-callisto.dk> wrote:

> [...]
>har jeg tænkt mig at lave en batchfil med kommandoen ipconfig.
>
>Så jeg laver simpelthent en bat-fil med en linje:

Prøv med dette indhol istedet:
REM ****START*************
ipconfig
pause
REM****SLUT************

Ellers kan du få ipadresse og meget andet som tekst på skrivebordets
baggrund http://technet.microsoft.com/en-us/sysinternals/bb897557.aspx

/Hans

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 19-11-09 14:55

Hans Kjaergaard:

<snip>

> Ellers kan du få ipadresse og meget andet som tekst på
> skrivebordets baggrund
> http://technet.microsoft.com/en-us/sysinternals/bb897557.aspx

Sysinternals. Det var sgu' et godt køb for Micro$oft!

Og Vista med kun 512 MB RAM

--
2GB RAM should be enough for anyone.

Fra : Rado

Dato : 19-11-09 16:01

On 19 Nov 2009 13:54:35 GMT, Axel Hammerschmidt <hlexa@hotmail.com>
wrote:

>Hans Kjaergaard:
>
><snip>

>Sysinternals. Det var sgu' et godt køb for Micro$oft!
>
>Og Vista med kun 512 MB RAM

Rigtige mænd bruger swapfil...

--
Rado

Demokrati: To ulve og et får der stemmer om
hvad de skal have til middag...

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 20-11-09 00:25

Det vil kun vise den interne IP adresse og den er ret ligegyldig. Din
Eksterne IP kan du f.eks. se på http://myip.dk/

Regards Jens Peter Karlsen.

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 20-11-09 11:49

On Fri, 20 Nov 2009 00:25:29 +0100, Jens Peter Karlsen
<jpkarlsen@mvps.org> wrote:

>Det vil kun vise den interne IP adresse og den er ret ligegyldig.
Det kommer sandelig an på hvorledes man er koblet op mod internettet,
er man bag en NAT (en router) så er enes interne IP ikke særlig
anvendelig, men sidder man direkte på, er den et direkte udtryk for
hvilken IP man har på internettet.

/Hans

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 20-11-09 18:32

Ja, men almindelige mennesker har typisk ikke den slags forbindelser
og han har allerede sagt at han ikke kunne få fast IP.

Regards Jens Peter Karlsen.

Fra : Morten Christensen

Dato : 20-11-09 22:16

Jens Peter Karlsen skrev den 20-11-2009 18:31:
> Ja, men almindelige mennesker har typisk ikke den slags forbindelser
> og han har allerede sagt at han ikke kunne få fast IP.

> Regards Jens Peter Karlsen.

Men han har ikke sagt, at han er bag en router.

Morten Christensen

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 20-11-09 23:35

> Ja, men almindelige mennesker har typisk ikke den slags forbindelser
> og han har allerede sagt at han ikke kunne få fast IP.

Jo det er ganske normalt at der leveres 2, 4 eller et andet antal
dynamiske IP'er - og der er det direkte ud af huset.....

Jan

--
Med venlig hilsen Jan Vestergaard

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 21-11-09 01:28

Såh, hvem tilbyder det?

Regards Jens Peter Karlsen.

Fra : Mogens Nielsen

Dato : 21-11-09 12:44

Jens Peter Karlsen skrev:
> Såh, hvem tilbyder det?

Stofa.

Mogens

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 21-11-09 18:15

Ifølge deres hjemmeside tilbyder de ikke noget sådant. De tilbyder dog
en fast IP.
Dynamisk tildelte virker såvidt jeg kan se på samme måde som hos alle
andre.

Regards Jens Peter Karlsen.

Fra : Mogens Nielsen

Dato : 21-11-09 18:28

Jens Peter Karlsen skrev:
> Ifølge deres hjemmeside tilbyder de ikke noget sådant. De tilbyder dog
> en fast IP.
> Dynamisk tildelte virker såvidt jeg kan se på samme måde som hos alle
> andre.

Du får op til 5 dynamiske ipadresser hvis du har trådløst hos Stofa.

Mogens

Fra : Henning

Dato : 21-11-09 19:12

On Sat, 21 Nov 2009 18:27:50 +0100, Mogens Nielsen
<willemoesgade@gmail.nospam> wrote:

>Du får op til 5 dynamiske ipadresser hvis du har trådløst hos Stofa.

Hvilke IP-adresser? På deres eget lukkede net (dvs. en 192.x.x.x,
10.x.x.x el.lign.) eller en offentlig adresse? Taget i betragtning af
puljen af offentlige adresser er ved at være opbrugt overrasker det
mig meget, hvis de rask giver giver 5 til hver kunde.

Fra : Mogens Nielsen

Dato : 21-11-09 20:17

Henning skrev:

> Hvilke IP-adresser? På deres eget lukkede net (dvs. en 192.x.x.x,
> 10.x.x.x el.lign.) eller en offentlig adresse?

Offentlig

Mogens

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 21-11-09 22:55

Det tvivler jeg stærkt på.
Kør ipconfig på hver af computerne og skriv IP adressen ned.
Besøg derefter http://myip.dk/ fra hver PC og sammenlign den eksterne
IP adresse som den oplyser om med computerens interne IP adresse. De
skal være parvis ens for at det du hævder er sandt men jeg tror nu at
du vil opdage at den eksterne adresse er den samme for alle computere
mens alle interne IP'er ligger i et af de private IP adresse områder:
192.168.*.*
10.*.*.*
172.16-31.*.*

Dette gælder ikke nødvendigvis for en enkelt PC tilkoblet direkte til
Kabelmodemet.

Regards Jens Peter Karlsen.

On Sat, 21 Nov 2009 20:17:00 +0100, Mogens Nielsen

Fra : Mogens Nielsen

Dato : 22-11-09 10:35

Jens Peter Karlsen skrev:
> [...]
> du vil opdage at den eksterne adresse er den samme for alle computere
> mens alle interne IP'er ligger i et af de private IP adresse områder:

Du skal ikke forklare mig hvordan en IP er ekstern eller intern. Det ved
jeg alt om.

Stofas er ekstern og ligger bl.a. i 62.107.x.x

Mogens

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 22-11-09 13:53

Hvorfor svarer du så ikke på spørgsmålet?

Regards Jens Peter Karlsen.

On Sun, 22 Nov 2009 10:34:55 +0100, Mogens Nielsen

Fra : Mogens Nielsen

Dato : 22-11-09 13:57

Jens Peter Karlsen skrev:
> Hvorfor svarer du så ikke på spørgsmålet?

Du får det sidst gang for prins Knud:

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 22-11-09 16:14

Du svarer stadig ikke på hvad der blev spurgt om. Er den interne IP
den samme som den eksterne? Se mit tidligere indlæg for hvordan du
afgør dette.

Regards Jens Peter Karlsen.

On Sun, 22 Nov 2009 13:57:28 +0100, Mogens Nielsen

Fra : Mogens Nielsen

Dato : 22-11-09 18:08

Jens Peter Karlsen skrev:
> Du svarer stadig ikke på hvad der blev spurgt om. Er den interne IP
> den samme som den eksterne? Se mit tidligere indlæg for hvordan du
> afgør dette.

Jeg skal ikke teste for noget jeg ved. Jeg har jo skrevet at du får op
til 5 eksterne IP. At du så ikke tror på det, er ikke mit problem.

Du spurgte om hvem der tilbyder det, og det svar fik du.

Mogens

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 22-11-09 18:27

Med andre ord det er bare noget du tror og du vil ikke teste af frygt
for at tage fejl.
Det er det eneste man kan konkludere da testen jo er nem og ikke tager
mere end 2 minutter per PC.

Regards Jens Peter Karlsen.

On Sun, 22 Nov 2009 18:07:43 +0100, Mogens Nielsen

Fra : Rado

Dato : 22-11-09 13:17

On Sat, 21 Nov 2009 19:11:37 +0100, Henning <no.mail@all.invalid>
wrote:

> [...]
>puljen af offentlige adresser er ved at være opbrugt overrasker det
>mig meget, hvis de rask giver giver 5 til hver kunde.

Nu er de jo ved at opgradere protokollen så på et eller andet
tidspunkt er der jo masser at tage af igen. Mon ikke det er det de
satser på?

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 21-11-09 19:45

> Såh, hvem tilbyder det?

Jeg har tidligere haft det med 6 dynamiske IP-adresser hos Tdc indtil
for et par år siden - jeg ved ikke om de stadig leverer det.....

Jan

--
Med venlig hilsen Jan Vestergaard

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 21-11-09 22:56

Ja 6 private ip adresser.

Regards Jens Peter Karlsen.

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 22-11-09 02:30

"Jens Peter Karlsen" skrev i en meddelelse
> Ja 6 private ip adresser.

Kald dem hvad du vil - det var 6 ip-adresser ud af huset, der alle kunne
ses udefra.

Jan

--
Med venlig hilsen Jan Vestergaard

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 22-11-09 03:17

Ja, og det er det sidste der ikke var muligt.
Kender udmærket tilbuddet da jeg selv havde det (skiftede hurtigt).
I gamle dage da Routere var dyre sendte TDC Routere med der var
begrænset i antallet af computere der kunne tilsluttes (du skulle
betale for at få låst op for flere i routeren (nu sender de ikke
routere med)) men nu hvor Routere ikke koster ret meget har de opgivet
den taktik da man jo bare kan købe sin egen router for et par hundrede
kr. og sætte til.

Regards Jens Peter Karlsen.

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 22-11-09 10:53

> Ja, og det er det sidste der ikke var muligt.

Joda - det fungerede uden router, så hver PC fik sin egen dynamiske Ip
ud af huset......

Jan

--
Med venlig hilsen Jan Vestergaard

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 22-11-09 11:22

> Ja, og det er det sidste der ikke var muligt.

http://kundeservice.tdc.dk/privat/faq.php?id=5962

Jan

--
Med venlig hilsen Jan Vestergaard

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 22-11-09 14:16

Ser ud til at det er forældet hvad der står der, når man kikker på
hvad de tilbyder ser man tydeligt at Modemet kun har en port så skal
der sluttes mere end en computer til skal der altså sættes en router
på. Desuden fremgår det stadig ikke der om den dynamiske IP der
tildeles ligger i det private adresse område eller ikke.
Se min vejledning som jeg postede tidligere om hvordan man finder ud
af det.

Regards Jens Peter Karlsen.

Fra : Mogens Nielsen

Dato : 22-11-09 15:29

Jens Peter Karlsen skrev:
> [...]
> hvad de tilbyder ser man tydeligt at Modemet kun har en port så skal
> der sluttes mere end en computer til skal der altså sættes en router

En switch kan gøre tricket.

Mogens

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 22-11-09 15:48

"Jens Peter Karlsen" skrev i en meddelelse
> Modemet kun har en port så skal
> der sluttes mere end en computer til skal der altså sættes en router
> på.

Da jeg havde Tdc brugte jeg blot en switch - så kom alle 6 PC'er direkte
på internettet med hver sin dynamiske eksterne IP (80.xxx.xxx.xxx)

Jan (der ikke gider pensle det mere ud efterhånden)

--
Med venlig hilsen Jan Vestergaard