|
| iPhone & Mercedes Fra : Per Rønne |
Dato : 19-11-09 11:37 |
| | |
Henrik Münster (19-11-2009)
| Kommentar Fra : Henrik Münster |
Dato : 19-11-09 12:24 |
| | |
Thomas von Hassel (19-11-2009)
| Kommentar Fra : Thomas von Hassel |
Dato : 19-11-09 12:36 |
| | |
Henrik Münster (19-11-2009)
| Kommentar Fra : Henrik Münster |
Dato : 19-11-09 16:00 |
|
Thomas von Hassel <thomas@elements.dk> wrote:
> Henrik Münster <henrik@muenster.dk> wrote:
>
> > Det ser da smart ud. Peugeots seneste elbil-koncept har en iPhone
> > siddende midt i styret. På reklamefilmen ser det ud til, at man sætter
> > den i og dermed bruger den som en slags nøgle og formentlig også til at
> > betjene bilen og/eller navigere.
> >
> > < http://www.netcarshow.com/peugeot/2009-bb1_concept/800x600/wallpaper_16
> > .htm>
> > < http://www.netcarshow.com/peugeot/2009-bb1_concept/>
>
> meget kan man sige ... men køn er den ikke ....
Man skal mere se på idéen bag end på udseendet. Når man vænner sig til
den, så er den nu ikke så tosset. Den har lidt samme profil som en
motorcyklist. Det er derfor, forruden skråner fremad. Forestiller man
sig profilen af en motorcyklist, så er den såmænd ganske smart. Men det
er rigtigt, at da de første spionbilleder dukkede op, så troede man, det
var løgn. Som ægte Peugeot-entusiast har jeg naturligvis set den i
virkeligheden
--
Henrik Münster
Esbjerg
Danmark
| |
Thomas von Hassel (19-11-2009)
| Kommentar Fra : Thomas von Hassel |
Dato : 19-11-09 16:10 |
|
Henrik Münster <henrik@muenster.dk> wrote:
> Thomas von Hassel <thomas@elements.dk> wrote:
>
> > Henrik Münster <henrik@muenster.dk> wrote:
> >
> > > Det ser da smart ud. Peugeots seneste elbil-koncept har en iPhone
> > > siddende midt i styret. På reklamefilmen ser det ud til, at man sætter
> > > den i og dermed bruger den som en slags nøgle og formentlig også til at
> > > betjene bilen og/eller navigere.
> > >
> > > < http://www.netcarshow.com/peugeot/2009-bb1_concept/800x600/wallpaper_16
> > > .htm>
> > > < http://www.netcarshow.com/peugeot/2009-bb1_concept/>
> >
> > meget kan man sige ... men køn er den ikke ....
>
> Man skal mere se på idéen bag end på udseendet. Når man vænner sig til
> den, så er den nu ikke så tosset. Den har lidt samme profil som en
> motorcyklist. Det er derfor, forruden skråner fremad. Forestiller man
> sig profilen af en motorcyklist, så er den såmænd ganske smart. Men det
> er rigtigt, at da de første spionbilleder dukkede op, så troede man, det
> var løgn. Som ægte Peugeot-entusiast har jeg naturligvis set den i
> virkeligheden
ja, men det kan jeg ikke se som nogen aerodynamisk fordel ...
/thomas
| |
Henrik Münster (19-11-2009)
| Kommentar Fra : Henrik Münster |
Dato : 19-11-09 17:31 |
|
Thomas von Hassel <thomas@elements.dk> wrote:
> Henrik Münster <henrik@muenster.dk> wrote:
>
> > Man skal mere se på idéen bag end på udseendet. Når man vænner sig til
> > den, så er den nu ikke så tosset. Den har lidt samme profil som en
> > motorcyklist. Det er derfor, forruden skråner fremad. Forestiller man
> > sig profilen af en motorcyklist, så er den såmænd ganske smart. Men det
> > er rigtigt, at da de første spionbilleder dukkede op, så troede man, det
> > var løgn. Som ægte Peugeot-entusiast har jeg naturligvis set den i
> > virkeligheden
>
> ja, men det kan jeg ikke se som nogen aerodynamisk fordel ...
Tro mig. Den kommer aldrig op på en hastighed, hvor det får betydning.
Bilen er netop lavet, så den kan køres med knallertkørekort af 16-årige
i lande med andre regler for den slags end Danmark.
--
Henrik Münster
Esbjerg
Danmark
| |
Niels Jørgen Kruse (19-11-2009)
| Kommentar Fra : Niels Jørgen Kruse |
Dato : 19-11-09 18:44 |
|
Henrik Münster <henrik@muenster.dk> wrote:
> Thomas von Hassel <thomas@elements.dk> wrote:
>
> > Henrik Münster <henrik@muenster.dk> wrote:
> >
> > > Det ser da smart ud. Peugeots seneste elbil-koncept har en iPhone
> > > siddende midt i styret. På reklamefilmen ser det ud til, at man sætter
> > > den i og dermed bruger den som en slags nøgle og formentlig også til at
> > > betjene bilen og/eller navigere.
> > >
> > > < http://www.netcarshow.com/peugeot/2009-bb1_concept/800x600/wallpaper_16
> > > .htm>
> > > < http://www.netcarshow.com/peugeot/2009-bb1_concept/>
> >
> > meget kan man sige ... men køn er den ikke ....
>
> Man skal mere se på idéen bag end på udseendet. Når man vænner sig til
> den, så er den nu ikke så tosset. Den har lidt samme profil som en
> motorcyklist. Det er derfor, forruden skråner fremad. Forestiller man
> sig profilen af en motorcyklist, så er den såmænd ganske smart. Men det
> er rigtigt, at da de første spionbilleder dukkede op, så troede man, det
> var løgn. Som ægte Peugeot-entusiast har jeg naturligvis set den i
> virkeligheden
Den ser ud som om den konstant er midt i en katastrofeopbremsning.
--
Mvh./Regards, Niels Jørgen Kruse, Vanløse, Denmark
| |
KentBM (19-11-2009)
| Kommentar Fra : KentBM |
Dato : 19-11-09 15:28 |
|
Henrik Münster skrev:
> Det ser da smart ud. Peugeots seneste elbil-koncept har en iPhone
> siddende midt i styret. På reklamefilmen ser det ud til, at man sætter
> den i og dermed bruger den som en slags nøgle og formentlig også til at
> betjene bilen og/eller navigere.
>
> < http://www.netcarshow.com/peugeot/2009-bb1_concept/800x600/wallpaper_16
> .htm>
Det forbliver forhåbentlig som et koncept. En ting er motorcykel
styrringen, men at de også har indført indvendige spejle, som
nødvendigvis må bliver forstyrret af skuldrene/armene ganske som på
visse italienske motorcykelmærker, det er dog tåbelig.
--
Kent
| |
Henrik Münster (19-11-2009)
| Kommentar Fra : Henrik Münster |
Dato : 19-11-09 17:23 |
|
KentBM <kentmF_JERNagnussen@aim.com> wrote:
> Det forbliver forhåbentlig som et koncept. En ting er motorcykel
> styrringen, men at de også har indført indvendige spejle, som
> nødvendigvis må bliver forstyrret af skuldrene/armene ganske som på
> visse italienske motorcykelmærker, det er dog tåbelig.
Det er ikke spejle. Det er kameraer, der er anbragt bagpå udhænget fra
forlygterne. Det, du kan se i kabinen, er de små skærme, der viser, hvad
kameraerne ser. Peugeot har lavet motorcykler i over 100 år. De ved
godt, hvordan det skal laves
--
Henrik Münster
Esbjerg
Danmark
| |
Thomas von Hassel (19-11-2009)
| Kommentar Fra : Thomas von Hassel |
Dato : 19-11-09 17:31 |
|
Henrik Münster <henrik@muenster.dk> wrote:
> KentBM <kentmF_JERNagnussen@aim.com> wrote:
>
> > Det forbliver forhåbentlig som et koncept. En ting er motorcykel
> > styrringen, men at de også har indført indvendige spejle, som
> > nødvendigvis må bliver forstyrret af skuldrene/armene ganske som på
> > visse italienske motorcykelmærker, det er dog tåbelig.
>
> Det er ikke spejle. Det er kameraer, der er anbragt bagpå udhænget fra
> forlygterne. Det, du kan se i kabinen, er de små skærme, der viser, hvad
> kameraerne ser. Peugeot har lavet motorcykler i over 100 år. De ved
> godt, hvordan det skal laves
mener du ikke "scootere" ? ;)
/thomas
| |
Henrik Münster (19-11-2009)
| Kommentar Fra : Henrik Münster |
Dato : 19-11-09 19:04 |
|
Thomas von Hassel <thomas@elements.dk> wrote:
> Henrik Münster <henrik@muenster.dk> wrote:
>
> > Det er ikke spejle. Det er kameraer, der er anbragt bagpå udhænget fra
> > forlygterne. Det, du kan se i kabinen, er de små skærme, der viser, hvad
> > kameraerne ser. Peugeot har lavet motorcykler i over 100 år. De ved
> > godt, hvordan det skal laves
>
> mener du ikke "scootere" ? ;)
Det var da også uheldigt. Normalt kalder de det for motorcykler, men når
man klikker på det, ryger man ind på en hjemmeside, der hedder
<peugeotscootes.fr>. Det er da rigtigt, at blandt de nyere modeller
ligner de fleste scootere. Der er dog undtagelser som f.eks. RX9, der
ligner en rigtig motorcykel, selv om den kun har 50 ccm motor.
Motorstørrelsen på de andre modeller går op til 500 ccm, og det er da
meget pænt.
< http://www.peugeotscooters.fr/produit.php?page=469>
< http://www.peugeotscooters.fr/produit.php?page=34>
--
Henrik Münster
Esbjerg
Danmark
| |
KentBM (19-11-2009)
| Kommentar Fra : KentBM |
Dato : 19-11-09 15:32 |
|
Per Rønne skrev:
> Ja, hvad mener I:
>
> < http://ing.dk/artikel/104200-smid-bilnoeglen-ud-og-brug-mobilen?utm_med
> ium=email&utm_source=nyhedsbrev&utm_campaign=ingformiddag>
>
En gang overflødig lir til folk med for mange penge.
Når der nu er systemer, hvor du beholder nøglen i lommen. Bilen låser
automatisk op, når du nærmer dig. Og du starter bilen ved et tryk på en
knap stadigvæk uden at tage nøglen op.
Hvorfor så begynde at rode med mobiltelefon? Men selvfølgelig, når
mobiltelefonen kommer med en (sikker?) RFID-chip indbygget, så behøver
du ikke din nøgle længere.
--
Kent
| |
Thomas von Hassel (19-11-2009)
| Kommentar Fra : Thomas von Hassel |
Dato : 19-11-09 15:50 |
|
KentBM <kentmF_JERNagnussen@aim.com> wrote:
> Per Rønne skrev:
> > Ja, hvad mener I:
> >
> > < http://ing.dk/artikel/104200-smid-bilnoeglen-ud-og-brug-mobilen?utm_med
> > ium=email&utm_source=nyhedsbrev&utm_campaign=ingformiddag>
> >
> En gang overflødig lir til folk med for mange penge.
>
> Når der nu er systemer, hvor du beholder nøglen i lommen. Bilen låser
> automatisk op, når du nærmer dig. Og du starter bilen ved et tryk på en
> knap stadigvæk uden at tage nøglen op.
>
> Hvorfor så begynde at rode med mobiltelefon? Men selvfølgelig, når
> mobiltelefonen kommer med en (sikker?) RFID-chip indbygget, så behøver
> du ikke din nøgle længere.
Det smarteste jeg har set i den retning er Zipcar i USA hvor du kan leje
og låse den ønskede bil op via din iPhone ... her giver det nemlig
mening da du jo ikke har adgang til den alm. nøgle.
/thomas
| |
|
|