MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Windows 7 dual boot
Fra : kristian

Dato : 18-11-09 10:08

Kunne godt tænke mig at have to installationer af Win7 på min
harddisk, som jeg kan dual boote imellem.
Den "anden" installation skal selvfølgelig ligge på sin egen
partition.Formålet med den er at have et sted at prøve alle mulige
programmer, indstillinger og diverse shareware af.
Men kan det lade sig gøre når der er tale om samme licens ?

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 18-11-09 13:52

Ja, og der skulle heller ikke være noget galt med det legale i det.

Regards Jens Peter Karlsen.

Fra : Jens Jensen

Dato : 18-11-09 15:12

Jens Peter Karlsen skrev, Den 18-11-2009 13:51:
> Ja, og der skulle heller ikke være noget galt med det legale i det.

Man må kun installere en enkelt kopi. Fra Windows 7 Home Premiums EUKA
punkt 2a: "Én kopi pr. Computer. Med undtagelse af hvad der er tilladt i
Afsnit 2 (b), må De kun installere én kopi af softwaren på én computer.
Denne computer er den "licenserede computer"."

Den nævnte undtagelse i afsnit 2b omhandler family pack.

EULA kan hentes fra: http://www.microsoft.com/about/legal/useterms/.

Fra : J

Dato : 18-11-09 16:15

"Jens Jensen" <a@a.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
> Denne computer er den "licenserede computer"."
>
> Den nævnte undtagelse i afsnit 2b omhandler family pack.

Måske Per Larsen kommer og siger Fanden, hvis man gør det?