Offsite backup til Mac
Fra : Martin Bredthauer

Dato : 17-11-09 16:39

Hvilken offsite backup løsning er efter jeres mening den bedste. Det
skal naturligvis fungere på en Mac og jeg tænker at en EU udbyder måske
er bedre end en US udbyder.

--
Mvh Martin

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 17-11-09 16:53

Martin Bredthauer <spam@talentmedia.dk> wrote:

> Hvilken offsite backup løsning er efter jeres mening den bedste. Det
> skal naturligvis fungere på en Mac og jeg tænker at en EU udbyder måske
> er bedre end en US udbyder.

DropBox:

<https://www.dropbox.com/referrals/NTY5MzAyODk>

/thomas

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 17-11-09 16:58

Martin Bredthauer skrev:
> Hvilken offsite backup løsning er efter jeres mening den bedste. Det
> skal naturligvis fungere på en Mac og jeg tænker at en EU udbyder måske
> er bedre end en US udbyder.

Hvad har du brug for? Dropbox tilbyder jo 2 Gb kvit og frit.

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 17-11-09 17:32

> Hvad har du brug for? Dropbox tilbyder jo 2 Gb kvit og frit.

Har Dropbox kørende og har ikke udforsket det så meget.

Jeg tænker at det skal virke ala timemachine bare offsite. Jeg har hørt
om www.carbonite.com som for ca 5$ i måneden tilbyder sådan en service,
men så tænkte jeg at det måske var bedre at finde en dansk, svensk eller
tysk løsning så ens data ikke skal transporteres så langt (Især føste
grundlæggende backup tager jo lidt tid.) Omvendt så er det vigtigste jo
at udbyderen er af en vis lødighed så de også er der når/hvis backupen
skal bruges :-/

--
Mvh Martin

Fra : Henrik Münster

Dato : 17-11-09 18:34

> [...]

> Hvilken offsite backup løsning er efter jeres mening den bedste. Det
> skal naturligvis fungere på en Mac og jeg tænker at en EU udbyder måske

Jeg har en lille ekstern harddisk stående henne på mit arbejde. En gang
imellem tager jeg min MacBook Pro med derhen og laver en kopi af min
harddisk på den eksterne harddisk. Alternativt kan man tage den eksterne
harddisk med hjem fra arbejde en gang om ugen og lave en kopi på den
hjemme.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 17-11-09 20:08

> [...]
> harddisk på den eksterne harddisk. Alternativt kan man tage den eksterne
> harddisk med hjem fra arbejde en gang om ugen og lave en kopi på den

Bestemt en mulighed, men jeg tror at der er en svag faktor i den model:
mig

--
Mvh Martin

Fra : Per Boll Jørgensen

Dato : 18-11-09 09:52

> [...]

> Hvilken offsite backup løsning er efter jeres mening den bedste. Det
> skal naturligvis fungere på en Mac og jeg tænker at en EU udbyder måske
Ingen tvivl
http://www6.crashplan.com/consumer/index.html
Den er great!
Per

Fra : J.K.Arning

Dato : 18-11-09 10:39

www.mozy.com

Fra : Hans Kruse

Dato : 20-11-09 10:05

On 2009-11-18 10:39:22 +0100, J.K.Arning <jesper.arning@gmail.com> said:

> www.mozy.com

Mozy fungerer også fint på Mac. For en billig penge får man ubegrænset
backup mulighed.

--
Med venlig hilsen/With Kind Regards,
Hans Kruse

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 20-11-09 16:32

Hans Kruse skrev:

> Mozy fungerer også fint på Mac. For en billig penge får man ubegrænset
> backup mulighed.

Uhm :) Time Machine og alting?

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 20-11-09 18:58

Tak for svar til alle. Fandt lige denne gennemgang/test hos macwolrd af
online backup løsninger:

http://www.macworld.com/article/142606/2009/09/online_backup.html

Her får flere af dem i nævner gode ord med på vejen. Så er det jo bare
at gå i gang med at afprøve

--
Mvh Martin

Fra : Peter Farsinsen

Dato : 20-11-09 21:09

Hans Kruse wrote:

> Mozy fungerer også fint på Mac. For en billig penge får man ubegrænset
> backup mulighed.

Virker fint, men det er _ubeskriveligt_ langsomt.

--
Peter Farsinsen
fornavn@efternavn.dk