/ Forside / Teknologi / Hardware / Mac / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Mac
#NavnPoint
UlrikB 4810
kipros 1675
Klaudi 1010
myg 920
pifo 907
Stouenberg 838
molokyle 830
Bille1948 815
rotw 760
10  EXTERMINA.. 750
Så er der film online
Fra : Steen


Dato : 17-11-09 14:30

Rart at se et fornuftigt tiltag. Nordisk Film tilbyder nu også film til
Mac online
http://www.film2home.dk/dk/film2home-beta.aspx


 
 
Thomas von Hassel (17-11-2009)
Kommentar
Fra : Thomas von Hassel


Dato : 17-11-09 14:44

Steen <isteen@googlemail.com> wrote:

> Rart at se et fornuftigt tiltag. Nordisk Film tilbyder nu også film til
> Mac online
> http://www.film2home.dk/dk/film2home-beta.aspx

stadig kun leje/streaming ...

nogen der har prøvet og set kvaliteten ?

/thomas

Steen (17-11-2009)
Kommentar
Fra : Steen


Dato : 17-11-09 16:05

On 2009-11-17 14:44:14 +0100, thomas@elements.dk (Thomas von Hassel) said:

> Steen <isteen@googlemail.com> wrote:
>
>> Rart at se et fornuftigt tiltag. Nordisk Film tilbyder nu også film til
>> Mac online
>> http://www.film2home.dk/dk/film2home-beta.aspx
>
> stadig kun leje/streaming ...

Man kan da købe en download af film - mente jeg at have set...

> nogen der har prøvet og set kvaliteten ?

Ikke endnu, men når jeg får tid til det, vil jeg da benytte mig af de
gratis filmtilbud


Thomas von Hassel (17-11-2009)
Kommentar
Fra : Thomas von Hassel


Dato : 17-11-09 16:12

Steen <isteen@googlemail.com> wrote:

> On 2009-11-17 14:44:14 +0100, thomas@elements.dk (Thomas von Hassel) said:
>
> > Steen <isteen@googlemail.com> wrote:
> >
> >> Rart at se et fornuftigt tiltag. Nordisk Film tilbyder nu også film til
> >> Mac online
> >> http://www.film2home.dk/dk/film2home-beta.aspx
> >
> > stadig kun leje/streaming ...
>
> Man kan da købe en download af film - mente jeg at have set...

Jeg kunne ikke finde nogen film til download uden DRM...


/thomas

Lyrik (17-11-2009)
Kommentar
Fra : Lyrik


Dato : 17-11-09 08:30

On 17 Nov., 16:11, tho...@elements.dk (Thomas von Hassel) wrote:
> Steen <ist...@googlemail.com> wrote:
> > On 2009-11-17 14:44:14 +0100, tho...@elements.dk (Thomas von Hassel) said:
>
> > > Steen <ist...@googlemail.com> wrote:
>
> > >> Rart at se et fornuftigt tiltag. Nordisk Film tilbyder nu også film til
> > >> Mac online
> > >>http://www.film2home.dk/dk/film2home-beta.aspx
>
> > > stadig kun leje/streaming ...
>
> > Man kan da købe en download af film - mente jeg at have set...
>
> Jeg kunne ikke finde nogen film til download uden DRM...
>
> /thomas

,,,,,,,,,,,,,,,
Jeg så to trailere. Det er dødfødt! Kvaliteten ikke engang på højde
med en gammeldags VHS videofilm!
Go right ahead! It´s Your funeral!

Jens

Brian Vestergaard (17-11-2009)
Kommentar
Fra : Brian Vestergaard


Dato : 17-11-09 16:31

Den 17-11-2009, skrev Thomas von Hassel:
> Steen <isteen@googlemail.com> wrote:

>> Rart at se et fornuftigt tiltag. Nordisk Film tilbyder nu også film til
>> Mac online
>> http://www.film2home.dk/dk/film2home-beta.aspx

> stadig kun leje/streaming ...

Citat...

"Du betaler mellem 39-149:- Filmen, som du nu ejer, downloades til din
pc, og du kan se den lige så mange gange du vll, og når du vil, i høj
kvalitet, på samme måde som hvis du køber en film i en butik"

Citat slut... der står ejer, ikke lejer

--
Venligst / Regards
Brian Vestergaard (2620)



Jørgen Tietze (17-11-2009)
Kommentar
Fra : Jørgen Tietze


Dato : 17-11-09 16:38

Thomas von Hassel <thomas@elements.dk> wrote:

> Steen <isteen@googlemail.com> wrote:
>
> > Rart at se et fornuftigt tiltag. Nordisk Film tilbyder nu også film til
> > Mac online
> > http://www.film2home.dk/dk/film2home-beta.aspx
>
> stadig kun leje/streaming ...
>
> nogen der har prøvet og set kvaliteten ?

Det er vist meget beta. Til streaming check evt. <theauteurs.com> i
stedet.

Følgende konstateret efter overfladisk test med FF 3.5.5 på SL:
Ved oprettelse af bruger kan man vælge mellem kønnene "Man" og "Kvinde".
Der er tilsyneladende noget galt med deres validering af fødselsdatoer.
De skriver formatet som ddMMÅÅÅÅ, men det er vist nærmere ÅÅÅÅMMDD. Der
skulle være gratis leje ved brug af værdikode:

"Brug denne værdi-kode ved betaling: 193520445936"

Men hvis man vil leje en film starter seancen med indtastning af
kreditkortoplysninger når netforindelsen er testet. Det finder jeg ikke
synderligt betryggende.

Det kan godt være at de reklamerer med en ny og forbedret hjemmeside,
meeen de skulle da vist have haft nogen til lige at gå den igennem med
grovfilen (eller også ville jeg helst ikke vide hvordan deres tidligere
side var). Check f.eks. denne formulering:

"Med alle vores spændende nyheder følelses det lidt som et udmærket
tilfælde til at introducere en ny og forbedret hjemmeside."

Der er ikke noget som når selv teksten er i beta.

De skal dog have en stor cadeau for selve designet. Udlejning af video
ligger jo ofte ved siden af et pizzaria og det har de ramt rigtig godt -
der er i hvert fald flere stilmæssige paralleller med <JustEat.dk>.

~ Jørgen

Martin Bredthauer (17-11-2009)
Kommentar
Fra : Martin Bredthauer


Dato : 17-11-09 17:43

Jørgen Tietze <tietze@mail.dk> wrote:

> "Brug denne værdi-kode ved betaling: 193520445936"
>
> Men hvis man vil leje en film starter seancen med indtastning af
> kreditkortoplysninger når netforindelsen er testet. Det finder jeg ikke
> synderligt betryggende.

Her http://www.film2home.dk/dk/film2home-beta.aspx kan du læse:

"For at du skal kunne teste vores nye forbedrede hjemmeside, tilbyder
vi på film2home på disse gratis leje film i november.

Brug denne værdi-kode ved betaling: 193520445936"

Bemærk ordet "disse" som henviser til de 3 fantastiske gode film under
teksten.

Jeg prøvede det af med "Top Gun" i går og synes det virkede ganske fint.
Okay kvalitet og stabil drift igennem den time jeg orkede at se

For sådan nogle sofakartofler som vi er i vores familie kunne det godt
ske at vi lejede film via nettet i stedet for at smutte ned på tanken
efter samme film på dvd. Men helst ville jeg handle på iTunes store



--
Mvh Martin
mailto://spam@talentmedia.dk | AIM://mbredthauer
Hvis det eneste værktøj man har er en hammer, ligner alle problemer søm!

Jørgen Tietze (17-11-2009)
Kommentar
Fra : Jørgen Tietze


Dato : 17-11-09 18:21

Martin Bredthauer <spam@talentmedia.dk> wrote:

> Jørgen Tietze <tietze@mail.dk> wrote:
>
> > "Brug denne værdi-kode ved betaling: 193520445936"
> >
> > Men hvis man vil leje en film starter seancen med indtastning af
> > kreditkortoplysninger når netforindelsen er testet. Det finder jeg ikke
> > synderligt betryggende.
>
> Her http://www.film2home.dk/dk/film2home-beta.aspx kan du læse:
>
> "For at du skal kunne teste vores nye forbedrede hjemmeside, tilbyder
> vi på film2home på disse gratis leje film i november.
>
> Brug denne værdi-kode ved betaling: 193520445936"
>
> Bemærk ordet "disse" som henviser til de 3 fantastiske gode film under
> teksten.
>
> Jeg prøvede det af med "Top Gun" i går og synes det virkede ganske fint.
> Okay kvalitet og stabil drift igennem den time jeg orkede at se
>
> For sådan nogle sofakartofler som vi er i vores familie kunne det godt
> ske at vi lejede film via nettet i stedet for at smutte ned på tanken
> efter samme film på dvd. Men helst ville jeg handle på iTunes store

Arrh - man skal trykke på "Värdekod"-tabben jaja, det havde jeg overset!


Endnu et lille finurligt ord man skal "Anerkende" betingelserne - det er
da åbent for fortolkning, hvad man så gør. Gad vide om det har noget med
appreciative inquiry at gøre?

~ Jørgen

Martin Bredthauer (17-11-2009)
Kommentar
Fra : Martin Bredthauer


Dato : 17-11-09 20:08

Jørgen Tietze <tietze@mail.dk> wrote:

> Endnu et lille finurligt ord man skal "Anerkende" betingelserne - det er
> da åbent for fortolkning, hvad man så gør. Gad vide om det har noget med
> appreciative inquiry at gøre?

Ja, sprogligt er det noget af et "sjovt" site.

--
Mvh Martin
mailto://spam@talentmedia.dk | AIM://mbredthauer
Hvis det eneste værktøj man har er en hammer, ligner alle problemer søm!

Henrik Münster (17-11-2009)
Kommentar
Fra : Henrik Münster


Dato : 17-11-09 18:34

Jørgen Tietze <tietze@mail.dk> wrote:

> De skal dog have en stor cadeau for selve designet. Udlejning af video
> ligger jo ofte ved siden af et pizzaria og det har de ramt rigtig godt -
> der er i hvert fald flere stilmæssige paralleller med <JustEat.dk>.

Gad vide om det er manden bag Just-eat, der står bag? Jeg så lige i en
tv-udsendelse, at han har en ny forretningsplan på vej, hvor han vil
bringe noget til internettet, der ikke har været der før.
--
Henrik Münster
Esbjerg
Danmark

Thomas von Hassel (17-11-2009)
Kommentar
Fra : Thomas von Hassel


Dato : 17-11-09 18:46

Henrik Münster <henrik@muenster.dk> wrote:

> Jørgen Tietze <tietze@mail.dk> wrote:
>
> > De skal dog have en stor cadeau for selve designet. Udlejning af video
> > ligger jo ofte ved siden af et pizzaria og det har de ramt rigtig godt -
> > der er i hvert fald flere stilmæssige paralleller med <JustEat.dk>.
>
> Gad vide om det er manden bag Just-eat, der står bag? Jeg så lige i en
> tv-udsendelse, at han har en ny forretningsplan på vej, hvor han vil
> bringe noget til internettet, der ikke har været der før.

er han svensker ?... for film2home ser ud til at være baseret i sverige
...

/thomas

Henrik Münster (17-11-2009)
Kommentar
Fra : Henrik Münster


Dato : 17-11-09 23:05

Thomas von Hassel <thomas@elements.dk> wrote:

> Henrik Münster <henrik@muenster.dk> wrote:
>
> > Jørgen Tietze <tietze@mail.dk> wrote:
> >
> > > De skal dog have en stor cadeau for selve designet. Udlejning af video
> > > ligger jo ofte ved siden af et pizzaria og det har de ramt rigtig godt -
> > > der er i hvert fald flere stilmæssige paralleller med <JustEat.dk>.
> >
> > Gad vide om det er manden bag Just-eat, der står bag? Jeg så lige i en
> > tv-udsendelse, at han har en ny forretningsplan på vej, hvor han vil
> > bringe noget til internettet, der ikke har været der før.
>
> er han svensker ?... for film2home ser ud til at være baseret i sverige

Han er vist dansker. Han talte i hvert fald dansk. Han bor i Spanien, og
han viste den bygning, hvor hans nye firma skulle være. Det var altså
også i Spanien. De sproglige finurligheder på hjemmesiden, der er blevet
vist i denne tråd, kunne da tyde på en maskinoversættelse til dansk. Det
kunne også pege på, at teksten oprindeligt er lavet på et fremmed sprog
som f.eks. spansk.
--
Henrik Münster
Esbjerg
Danmark

Henrik Münster (17-11-2009)
Kommentar
Fra : Henrik Münster


Dato : 17-11-09 23:07

Henrik Münster <henrik@muenster.dk> wrote:

> Thomas von Hassel <thomas@elements.dk> wrote:
>
> > Henrik Münster <henrik@muenster.dk> wrote:
> >
> > > Jørgen Tietze <tietze@mail.dk> wrote:
> > >
> > > > De skal dog have en stor cadeau for selve designet. Udlejning af video
> > > > ligger jo ofte ved siden af et pizzaria og det har de ramt rigtig godt -
> > > > der er i hvert fald flere stilmæssige paralleller med <JustEat.dk>.
> > >
> > > Gad vide om det er manden bag Just-eat, der står bag? Jeg så lige i en
> > > tv-udsendelse, at han har en ny forretningsplan på vej, hvor han vil
> > > bringe noget til internettet, der ikke har været der før.
> >
> > er han svensker ?... for film2home ser ud til at være baseret i sverige
>
> Han er vist dansker. Han talte i hvert fald dansk. Han bor i Spanien, og
> han viste den bygning, hvor hans nye firma skulle være. Det var altså
> også i Spanien. De sproglige finurligheder på hjemmesiden, der er blevet
> vist i denne tråd, kunne da tyde på en maskinoversættelse til dansk. Det
> kunne også pege på, at teksten oprindeligt er lavet på et fremmed sprog
> som f.eks. spansk.

Jeg opdagede lige en omtale i Wikipedia. Han er dansker, men fik idéen i
Norge:

<http://da.wikipedia.org/wiki/Just-Eat>
--
Henrik Münster
Esbjerg
Danmark

Henrik Münster (17-11-2009)
Kommentar
Fra : Henrik Münster


Dato : 17-11-09 23:11

Henrik Münster <henrik@muenster.dk> wrote:

> Henrik Münster <henrik@muenster.dk> wrote:
>
> > Thomas von Hassel <thomas@elements.dk> wrote:
> >
> > > Henrik Münster <henrik@muenster.dk> wrote:
> > >
> > > > Jørgen Tietze <tietze@mail.dk> wrote:
> > > >
> > > > > De skal dog have en stor cadeau for selve designet. Udlejning af
> > > > > video ligger jo ofte ved siden af et pizzaria og det har de ramt
> > > > > rigtig godt - der er i hvert fald flere stilmæssige paralleller
> > > > > med <JustEat.dk>.
> > > >
> > > > Gad vide om det er manden bag Just-eat, der står bag? Jeg så lige i
> > > > en tv-udsendelse, at han har en ny forretningsplan på vej, hvor han
> > > > vil bringe noget til internettet, der ikke har været der før.
> > >
> > > er han svensker ?... for film2home ser ud til at være baseret i sverige
> >
> > Han er vist dansker. Han talte i hvert fald dansk. Han bor i Spanien, og
> > han viste den bygning, hvor hans nye firma skulle være. Det var altså
> > også i Spanien. De sproglige finurligheder på hjemmesiden, der er blevet
> > vist i denne tråd, kunne da tyde på en maskinoversættelse til dansk. Det
> > kunne også pege på, at teksten oprindeligt er lavet på et fremmed sprog
> > som f.eks. spansk.
>
> Jeg opdagede lige en omtale i Wikipedia. Han er dansker, men fik idéen i
> Norge:
>
> <http://da.wikipedia.org/wiki/Just-Eat>

Ellers var det bare et dumt gæt fra min side. Film2home ser ud til at
have adskillige år på bagen. Så er det spændende, hvad Jesper Buch så
finder på. Det skulle være noget, der ikke er online nu, men som bliver
epokegørende, når det kommer online.
--
Henrik Münster
Esbjerg
Danmark

Thomas von Hassel (17-11-2009)
Kommentar
Fra : Thomas von Hassel


Dato : 17-11-09 23:14

Henrik Münster <henrik@muenster.dk> wrote:

> Så er det spændende, hvad Jesper Buch så
> finder på. Det skulle være noget, der ikke er online nu, men som bliver
> epokegørende, når det kommer online.

tja ... det meste er jo forsøgt før, succesen er jo hvis det lykkes at
gøre et koncept til en sund forretning ...

/thomas

Steen (18-11-2009)
Kommentar
Fra : Steen


Dato : 18-11-09 14:33

On 2009-11-17 23:14:21 +0100, thomas@elements.dk (Thomas von Hassel) said:

> Henrik Münster <henrik@muenster.dk> wrote:
>
>> Så er det spændende, hvad Jesper Buch så
>> finder på. Det skulle være noget, der ikke er online nu, men som bliver
>> epokegørende, når det kommer online.
>
> tja ... det meste er jo forsøgt før, succesen er jo hvis det lykkes at
> gøre et koncept til en sund forretning ...
>
> /thomas

Lovefilm har også forsøgt at levere stream af film, ved siden af deres
almindelige filmudlejning.
Hvor godt det rent faktisk virker ved jeg ikke, jeg foretrækker at
proppe en kiks i maskinen


Thomas von Hassel (17-11-2009)
Kommentar
Fra : Thomas von Hassel


Dato : 17-11-09 23:09

Henrik Münster <henrik@muenster.dk> wrote:

> Thomas von Hassel <thomas@elements.dk> wrote:
>
> > Henrik Münster <henrik@muenster.dk> wrote:
> >
> > > Jørgen Tietze <tietze@mail.dk> wrote:
> > >
> > > > De skal dog have en stor cadeau for selve designet. Udlejning af video
> > > > ligger jo ofte ved siden af et pizzaria og det har de ramt rigtig godt -
> > > > der er i hvert fald flere stilmæssige paralleller med <JustEat.dk>.
> > >
> > > Gad vide om det er manden bag Just-eat, der står bag? Jeg så lige i en
> > > tv-udsendelse, at han har en ny forretningsplan på vej, hvor han vil
> > > bringe noget til internettet, der ikke har været der før.
> >
> > er han svensker ?... for film2home ser ud til at være baseret i sverige
>
> Han er vist dansker. Han talte i hvert fald dansk. Han bor i Spanien, og
> han viste den bygning, hvor hans nye firma skulle være. Det var altså
> også i Spanien. De sproglige finurligheder på hjemmesiden, der er blevet
> vist i denne tråd, kunne da tyde på en maskinoversættelse til dansk. Det
> kunne også pege på, at teksten oprindeligt er lavet på et fremmed sprog
> som f.eks. spansk.

næppe .. domænerne er ejet af et svensk firma som er distributør af
bl.a. dvd'er

<https://www.dk-hostmaster.dk/index.php?id=42&query=film2home.dk&submit=
S%F8g>

<http://www.bonver.se/lang_uk/index.htm>

/thomas


Henrik Münster (17-11-2009)
Kommentar
Fra : Henrik Münster


Dato : 17-11-09 23:12

Thomas von Hassel <thomas@elements.dk> wrote:

> Henrik Münster <henrik@muenster.dk> wrote:
>
> > Han er vist dansker. Han talte i hvert fald dansk. Han bor i Spanien, og
> > han viste den bygning, hvor hans nye firma skulle være. Det var altså
> > også i Spanien. De sproglige finurligheder på hjemmesiden, der er blevet
> > vist i denne tråd, kunne da tyde på en maskinoversættelse til dansk. Det
> > kunne også pege på, at teksten oprindeligt er lavet på et fremmed sprog
> > som f.eks. spansk.
>
> næppe .. domænerne er ejet af et svensk firma som er distributør af
> bl.a. dvd'er
>
> <https://www.dk-hostmaster.dk/index.php?id=42&query=film2home.dk&submit=
> S%F8g>
>
> <http://www.bonver.se/lang_uk/index.htm>

Må jeg lige forsvare mig med, at det faktisk var Jørgen Tietze, der fik
den tanke, at hjemmesiden ligner Just-Eats hjemmeside?
--
Henrik Münster
Esbjerg
Danmark

Thomas von Hassel (17-11-2009)
Kommentar
Fra : Thomas von Hassel


Dato : 17-11-09 23:18

Henrik Münster <henrik@muenster.dk> wrote:

> Thomas von Hassel <thomas@elements.dk> wrote:
>
> > Henrik Münster <henrik@muenster.dk> wrote:
> >
> > > Han er vist dansker. Han talte i hvert fald dansk. Han bor i Spanien, og
> > > han viste den bygning, hvor hans nye firma skulle være. Det var altså
> > > også i Spanien. De sproglige finurligheder på hjemmesiden, der er blevet
> > > vist i denne tråd, kunne da tyde på en maskinoversættelse til dansk. Det
> > > kunne også pege på, at teksten oprindeligt er lavet på et fremmed sprog
> > > som f.eks. spansk.
> >
> > næppe .. domænerne er ejet af et svensk firma som er distributør af
> > bl.a. dvd'er
> >
> > <https://www.dk-hostmaster.dk/index.php?id=42&query=film2home.dk&submit=
> > S%F8g>
> >
> > <http://www.bonver.se/lang_uk/index.htm>
>
> Må jeg lige forsvare mig med, at det faktisk var Jørgen Tietze, der fik
> den tanke, at hjemmesiden ligner Just-Eats hjemmeside?

ja :) ... men de fleste sider er efthånden centeret i midsten, ca.
900-930px i bredden og rød er et populært farveskema ;)

/thomas

Jørgen Tietze (17-11-2009)
Kommentar
Fra : Jørgen Tietze


Dato : 17-11-09 23:21

Henrik Münster <henrik@muenster.dk> wrote:

> Jørgen Tietze <tietze@mail.dk> wrote:
>
> > De skal dog have en stor cadeau for selve designet. Udlejning af video
> > ligger jo ofte ved siden af et pizzaria og det har de ramt rigtig godt -
> > der er i hvert fald flere stilmæssige paralleller med <JustEat.dk>.
>
> Gad vide om det er manden bag Just-eat, der står bag? Jeg så lige i en
> tv-udsendelse, at han har en ny forretningsplan på vej, hvor han vil
> bringe noget til internettet, der ikke har været der før.

En anden reference - nu er det jo et filmsted - kunne være til det
underjordiske laboratorium Wildifre fra sci-fi klassikeren Andromeda
Strain fra 1971. Det er et spørgsmål om nuance. Her er der på en af
etagerne computerrum i rød-orange. Se f.eks. følgende billeder:

<http://picasaweb.google.com/stefan.bruemmer/AndromedaStrain#51943232533
20411746>
<http://www.sandcastlevi.com/movies/sf-1970s.htm>

~ Jørgen

Hans Kruse (18-11-2009)
Kommentar
Fra : Hans Kruse


Dato : 18-11-09 11:54

On 2009-11-17 14:30:00 +0100, Steen <isteen@googlemail.com> said:

> Rart at se et fornuftigt tiltag. Nordisk Film tilbyder nu også film til
> Mac online
> http://www.film2home.dk/dk/film2home-beta.aspx

Jeg så TopGun (gratis) på min 30" HP skærm og det lignede normal DVD
kvalitet. Filmen kørte flydende som om det havde været en DVD hele
vejen igennem. En lidt irriterende ting er, at kursoren ikke forsvinder
fra billedet sådan som er vant til med filmfremvisere.

--
Med venlig hilsen/With Kind Regards,
Hans Kruse
www.hanskrusephotography.com, www.hanskruse.com,
http://www.facebook.com/pages/Hans-Kruse-Photography/271477435625


Thomas von Hassel (18-11-2009)
Kommentar
Fra : Thomas von Hassel


Dato : 18-11-09 12:01

Hans Kruse <hans.kruse@mail.tele.dk> wrote:

> On 2009-11-17 14:30:00 +0100, Steen <isteen@googlemail.com> said:
>
> > Rart at se et fornuftigt tiltag. Nordisk Film tilbyder nu også film til
> > Mac online
> > http://www.film2home.dk/dk/film2home-beta.aspx
>
> Jeg så TopGun (gratis) på min 30" HP skærm og det lignede normal DVD
> kvalitet. Filmen kørte flydende som om det havde været en DVD hele
> vejen igennem. En lidt irriterende ting er, at kursoren ikke forsvinder
> fra billedet sådan som er vant til med filmfremvisere.

Men det er jo lige det .. hvormange vil sidde foran deres computer for
at se en hel film ... ?

/thomas

Henrik Münster (18-11-2009)
Kommentar
Fra : Henrik Münster


Dato : 18-11-09 12:13

Thomas von Hassel <thomas@elements.dk> wrote:

> Hans Kruse <hans.kruse@mail.tele.dk> wrote:
>
> > Jeg så TopGun (gratis) på min 30" HP skærm og det lignede normal DVD
> > kvalitet. Filmen kørte flydende som om det havde været en DVD hele
> > vejen igennem. En lidt irriterende ting er, at kursoren ikke forsvinder
> > fra billedet sådan som er vant til med filmfremvisere.
>
> Men det er jo lige det .. hvormange vil sidde foran deres computer for
> at se en hel film ... ?

Det kommer vel an på, hvordan ens hjem er indrettet. Hvis du har en
dagligstue med et komfortabelt sofaarrangement foran fjernsynet, mens
din computer står på et lille kontor med en enkelt skrivebordsstol, så
har du svært ved at se fornøjelsen ved at se film på computeren.
Andre har måske en lille lejlighed eller et kollegieværelse,
hvor computeren står i stuen sammen med fjernsynet. Andre bruger måske
ligefrem computeren som fjernsyn. En 30" skærm er da en glimrende
størrelse at se fjernsyn på. I de tilfælde kan det være fint at se film
på computeren.
Endelig har Apple jo et produkt, der hedder Apple TV. Er det
ikke netop beregnet til at få film fra computeren vist på fjernsynet?
Det var jo også en mulighed.
--
Henrik Münster
Esbjerg
Danmark

Thomas von Hassel (18-11-2009)
Kommentar
Fra : Thomas von Hassel


Dato : 18-11-09 12:20

Henrik Münster <henrik@muenster.dk> wrote:

> Endelig har Apple jo et produkt, der hedder Apple TV. Er det
> ikke netop beregnet til at få film fra computeren vist på fjernsynet?
> Det var jo også en mulighed.

nu var det specifikt ifbm. nævnte tjenste hvor du jo hvis du lejer skal
køre det på din computer og være online mens du gør det.

Men hvis deres non-drm download film evt. kan konverteres til AppleTV
format så måske.



/thomas

Ukendt (18-11-2009)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 18-11-09 13:10

Hej Thomas,

> Men det er jo lige det .. hvormange vil sidde foran deres computer for
> at se en hel film ... ?

Du har aldrig om at man kan koble et fjernsyn til computeren med en ledning?

--
Jens Kristian Søgaard, Mermaid Consulting ApS,
jens@mermaidconsulting.dk,
http://www.mermaidconsulting.com/

Thomas von Hassel (18-11-2009)
Kommentar
Fra : Thomas von Hassel


Dato : 18-11-09 13:14

Jens Kristian Søgaard <jens@mermaidconsulting.dk> wrote:

> Hej Thomas,
>
> > Men det er jo lige det .. hvormange vil sidde foran deres computer for
> > at se en hel film ... ?
>
> Du har aldrig om at man kan koble et fjernsyn til computeren med en ledning?

jojo :)

Jeg tænker bare at hvis det skal ud til hr. og fru. danmark så skal det
være nemt og ukompliceret at få det ud på husalteret ...

Kig f.eks. på http://www.roku.com/ for en hardware løsning

/thomas

Ukendt (18-11-2009)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 18-11-09 15:41

Hej,

> Jeg tænker bare at hvis det skal ud til hr. og fru. danmark så skal det
> være nemt og ukompliceret at få det ud på husalteret ...

Det er selvfølgelig rigtigt - men mange der vil den slags har vel købt
sig et Windows Medie Center eller lign. hvor man kan afspille det fra.

Alternativt en STB fra fx Stofa, som man kan leje film på.

--
Jens Kristian Søgaard, Mermaid Consulting ApS,
jens@mermaidconsulting.dk,
http://www.mermaidconsulting.com/

Per Rønne (18-11-2009)
Kommentar
Fra : Per Rønne


Dato : 18-11-09 13:36

Jens Kristian Søgaard <jens@mermaidconsulting.dk> wrote:

> > Men det er jo lige det .. hvormange vil sidde foran deres computer for
> > at se en hel film ... ?
>
> Du har aldrig om at man kan koble et fjernsyn til computeren med en ledning?

Tjae, jeg har da i hvert fald et par kabler. miniDVI->DVI, DVI->HDMI,
sat sammen så jeg kan se film i iTunes på mit 32" fjernsyn i dagligstuen
.... det er blot at sætte MacBook'en ind ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk
Errare humanum est, sed in errore perseverare turpe

Ukendt (18-11-2009)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 18-11-09 15:42

Hej,

> Tjae, jeg har da i hvert fald et par kabler. miniDVI->DVI, DVI->HDMI,

Ja, så er du jo åbenbart ikke i målgruppen af alm. danskere ifølge Thomas.

--
Jens Kristian Søgaard, Mermaid Consulting ApS,
jens@mermaidconsulting.dk,
http://www.mermaidconsulting.com/

Thomas von Hassel (18-11-2009)
Kommentar
Fra : Thomas von Hassel


Dato : 18-11-09 16:49

Jens Kristian Søgaard <jens@mermaidconsulting.dk> wrote:

> Hej,
>
> > Tjae, jeg har da i hvert fald et par kabler. miniDVI->DVI, DVI->HDMI,
>
> Ja, så er du jo åbenbart ikke i målgruppen af alm. danskere ifølge Thomas.

ok så .. hvormange kender du der har en deres computer sluttet til
fjernsynet som ikke i forvejen er teknik interesserede ?

/thomas

Ukendt (18-11-2009)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 18-11-09 16:53

Hej,

>>> Tjae, jeg har da i hvert fald et par kabler. miniDVI->DVI, DVI->HDMI,
>> Ja, så er du jo åbenbart ikke i målgruppen af alm. danskere ifølge Thomas.

> ok så .. hvormange kender du der har en deres computer sluttet til
> fjernsynet som ikke i forvejen er teknik interesserede ?

Når jeg ser dit spørgsmål fornemmer jeg, at du tror jeg mener noget
andet end dig?

--
Jens Kristian Søgaard, Mermaid Consulting ApS,
jens@mermaidconsulting.dk,
http://www.mermaidconsulting.com/

Thomas von Hassel (18-11-2009)
Kommentar
Fra : Thomas von Hassel


Dato : 18-11-09 16:57

Jens Kristian Søgaard <jens@mermaidconsulting.dk> wrote:

> Hej,
>
> >>> Tjae, jeg har da i hvert fald et par kabler. miniDVI->DVI, DVI->HDMI,
> >> Ja, så er du jo åbenbart ikke i målgruppen af alm. danskere ifølge Thomas.
>
> > ok så .. hvormange kender du der har en deres computer sluttet til
> > fjernsynet som ikke i forvejen er teknik interesserede ?
>
> Når jeg ser dit spørgsmål fornemmer jeg, at du tror jeg mener noget
> andet end dig?

Nej, jeg er bare nysgerrig om du har andre data end jeg har ...

/thomas

Ukendt (18-11-2009)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 18-11-09 18:53

Hej,

> Nej, jeg er bare nysgerrig om du har andre data end jeg har ...

Hvorfor skulle jeg have det?

--
Jens Kristian Søgaard, Mermaid Consulting ApS,
jens@mermaidconsulting.dk,
http://www.mermaidconsulting.com/

Thomas von Hassel (18-11-2009)
Kommentar
Fra : Thomas von Hassel


Dato : 18-11-09 21:44

Jens Kristian Søgaard <jens@mermaidconsulting.dk> wrote:

> Hej,
>
> > Nej, jeg er bare nysgerrig om du har andre data end jeg har ...
>
> Hvorfor skulle jeg have det?

det lød på dig som om den alm. dansker helt naturligt har en
pc/mediecenter sat til husalteret ...

Det tror jeg nu ikke .. folk i almindelighed vil have noget der bare
virker, som ikke skal sættes op eller opdateres eller på andre måde
holdes i hånden i det daglige. Så for at video on demand over ip skal ud
til den brede befolkning så skal det ske via en boks, roku, TiVi,
AppleTV for den sags skyld ...

/thomas

Ukendt (18-11-2009)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 18-11-09 21:48

Hej,

> det lød på dig som om den alm. dansker helt naturligt har en
> pc/mediecenter sat til husalteret ...

Øh, jeg skrev da netop det modsatte?

--
Jens Kristian Søgaard, Mermaid Consulting ApS,
jens@mermaidconsulting.dk,
http://www.mermaidconsulting.com/


Hans Kruse (18-11-2009)
Kommentar
Fra : Hans Kruse


Dato : 18-11-09 18:43

On 2009-11-18 12:01:14 +0100, thomas@elements.dk (Thomas von Hassel) said:

> Men det er jo lige det .. hvormange vil sidde foran deres computer for
> at se en hel film ... ?

Godt spørgsmål. For mig er det en fin løsning, når jeg ser noget min
kone ikke gider se og hun beslaglægger fjernsynet eller det ikke kan
ses på fjernsynet, så ser jeg det på min 30" skærm i mit arbejdsværelse
fra min sofa. Det er nok ikke så ualmindeligt endda. Det samme gælder
udsendelser fra DR.DK, som jeg ikke har set og gerne vil se. Det
fungerer jo også godt og i forbavsende god kvalitet undtagen når der
ikke er for meget traffik.

--
Med venlig hilsen/With Kind Regards,
Hans Kruse
www.hanskrusephotography.com, www.hanskruse.com,
http://www.facebook.com/pages/Hans-Kruse-Photography/271477435625


Niels Jørgen Kruse (18-11-2009)
Kommentar
Fra : Niels Jørgen Kruse


Dato : 18-11-09 19:11

Thomas von Hassel <thomas@elements.dk> wrote:

> Hans Kruse <hans.kruse@mail.tele.dk> wrote:
>
> > On 2009-11-17 14:30:00 +0100, Steen <isteen@googlemail.com> said:
> >
> > > Rart at se et fornuftigt tiltag. Nordisk Film tilbyder nu også film til
> > > Mac online
> > > http://www.film2home.dk/dk/film2home-beta.aspx
> >
> > Jeg så TopGun (gratis) på min 30" HP skærm og det lignede normal DVD
> > kvalitet. Filmen kørte flydende som om det havde været en DVD hele
> > vejen igennem. En lidt irriterende ting er, at kursoren ikke forsvinder
> > fra billedet sådan som er vant til med filmfremvisere.
>
> Men det er jo lige det .. hvormange vil sidde foran deres computer for
> at se en hel film ... ?

Hvis man har en iMac på 20" og derover, er det vel ret oplagt at
pensionere den som TV+DVR, når man køber en ny?

--
Mvh./Regards, Niels Jørgen Kruse, Vanløse, Denmark

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177552
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408847
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste