/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
6 cylindret motorcykel
Fra : Matthias H. Matthies~


Dato : 15-11-09 20:44

Jeg mener at kunne huske, at der for en hel del år siden i MC-revyen,
eller hvad bladet nu hed den gang, var billeder af en 6 cylindret cykel
på 250 ccm.
Nogen der kan bekræfte om min hukommelse stadig fungerer?
Jeg husker også en cykel med 2-hjulstræk via et sindigt remtræk til
forhjulet fra ca. samme årgang.
Og en lille chopper med meget lang forgaffel og et kæmpe (tyk) baghjul.

Ovenstående var nok i slut 60-erne.

Hilsen Matthias

 
 
Ivar (15-11-2009)
Kommentar
Fra : Ivar


Dato : 15-11-09 20:57

Matthias H. Matthiessen skrev:

> Jeg mener at kunne huske, at der for en hel del år siden i MC-revyen, eller
> hvad bladet nu hed den gang, var billeder af en 6 cylindret cykel på 250 ccm.

Den første serieproducerede 6-cylindrede var Bernelli Sei på 750 cc.
Den var fra 1972. Det var en sekscylindret udgave af deres 4-cylindrede
500, som igen var en næsten tro kopi af Honda CB500 Four.
Benelli lavede også en 4-cylindret på 250 cc.


Ivar Magnusson



Hans Paulin (6310) (15-11-2009)
Kommentar
Fra : Hans Paulin (6310)


Dato : 15-11-09 21:04

Matthias H. Matthiessen kom med følgende:
> en lille chopper med meget lang forgaffel og et kæmpe (tyk) baghjul.

Fantic!? http://kortlink.dk/75xq

Min kammy havde én; "Som at gå med en rød hund på gaden" som Mc-Revuen
skrev i testen

> Ovenstående var nok i slut 60-erne.

Året har nok været -77 +-

--
Med venlig hilsen
Hans
www.zofiaoghans.dk



Armand (16-11-2009)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 16-11-09 19:29

Hans Paulin (6310) skrev:
> Matthias H. Matthiessen kom med følgende:
>> en lille chopper med meget lang forgaffel og et kæmpe (tyk) baghjul.
>
> Fantic!? http://kortlink.dk/75xq
>
> Min kammy havde én; "Som at gå med en rød hund på gaden" som Mc-Revuen
> skrev i testen
>
'Blå hund' står der for min nethinde!?

--
Armand.
(der burde huske som en elefant)

Jesper Hedegaard (16-11-2009)
Kommentar
Fra : Jesper Hedegaard


Dato : 16-11-09 23:56


"Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i en meddelelse
news:4b0199b1$0$56777$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Hans Paulin (6310) skrev:
>> Matthias H. Matthiessen kom med følgende:
>>> en lille chopper med meget lang forgaffel og et kæmpe (tyk) baghjul.
>>
>> Fantic!? http://kortlink.dk/75xq
>>
>> Min kammy havde én; "Som at gå med en rød hund på gaden" som Mc-Revuen
>> skrev i testen
>>
> 'Blå hund' står der for min nethinde!?
>
> --
> Armand.
> (der burde huske som en elefant)

Samme her; blå hund.

--
Jesper Hedegaard
BMW F650ST når vejret spiller
Suzuki Jimny når det spilder



Per (15-11-2009)
Kommentar
Fra : Per


Dato : 15-11-09 21:26

Matthias H. Matthiessen wrote:
> Jeg mener at kunne huske, at der for en hel del år siden i MC-revyen,
> eller hvad bladet nu hed den gang, var billeder af en 6 cylindret
> cykel på 250 ccm.
> Nogen der kan bekræfte om min hukommelse stadig fungerer?

Kan det være den her du tænker på

http://world.honda.com/MotoGP/history/RC166/

Det er en klassiker.

mvh. Per


Matthias H. Matthies~ (15-11-2009)
Kommentar
Fra : Matthias H. Matthies~


Dato : 15-11-09 21:36

Per skrev:
> Matthias H. Matthiessen wrote:
>> Jeg mener at kunne huske, at der for en hel del år siden i MC-revyen,
>> eller hvad bladet nu hed den gang, var billeder af en 6 cylindret
>> cykel på 250 ccm.
>> Nogen der kan bekræfte om min hukommelse stadig fungerer?
>
> Kan det være den her du tænker på
>
> http://world.honda.com/MotoGP/history/RC166/
>
> Det er en klassiker.
>
> mvh. Per


Det er da lige den.
I mellemtiden har jeg så fundet chopperen.
Det er en Fantic Chopper. Men den kom så først i 70-erne efter hvad jeg
kan finde ud af.
Hilsen Matthias

Steen Gruby (15-11-2009)
Kommentar
Fra : Steen Gruby


Dato : 15-11-09 21:46

On Sun, 15 Nov 2009 21:25:38 +0100, "Per" <mesked@hotmail.com> wrote:

Hej Per.
>
>Det er en klassiker.
>
Flere af de skrappe "drenge" fra 60'erne har fejret triumfer på den.
F.eks. Jim Redman og Mike Hailwood.
Jeg har set den live på SPA - OH hvilken lyd

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Ducati Paso 750
NSU MAX Special 1956
NSU Super FOX 1958
Velocette Venom Clubman 1960
www.gruby.dk

Leif (15-11-2009)
Kommentar
Fra : Leif


Dato : 15-11-09 22:58

"Steen Gruby" <oz9zi@virker.ikke> skrev i meddelelsen
news:cvp0g55k1ftsuj5seobm9iid9puf1fnoqj@4ax.com...
> On Sun, 15 Nov 2009 21:25:38 +0100, "Per" <mesked@hotmail.com> wrote:
>
> Hej Per.
>>
>>Det er en klassiker.
>>
> Flere af de skrappe "drenge" fra 60'erne har fejret triumfer på den.
> F.eks. Jim Redman og Mike Hailwood.
> Jeg har set den live på SPA - OH hvilken lyd
>
> --
>
> Steen Gruby
> Suzuki XN85 Turbo
> Ducati Paso 750
> NSU MAX Special 1956
> NSU Super FOX 1958
> Velocette Venom Clubman 1960
> www.gruby.dk


He, den kan sgu da itte rende fra en velo med den motor - sølle 6hk

Klip fra siden:

Honda RC166 Specifications

Engine: Air-cooled 4-stroke inline 6-cylinder DOHC 4-valve Gear Train
Displacement: 249.42cm3
Max Power: over 6-PS / 18,000rpm
Max Speed: over 240km/h
Dry Weight: 112kg
Magneto Ignition, 7-Speed Transmission, 6-Carburetor

Eller hvad?

/Leif


Jesper Hedegaard (15-11-2009)
Kommentar
Fra : Jesper Hedegaard


Dato : 15-11-09 23:02


"Leif" <Den.f@@r.du.ikke.her.dk> skrev i en meddelelse
news:4b007956$0$56778$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> "Steen Gruby" <oz9zi@virker.ikke> skrev i meddelelsen
> news:cvp0g55k1ftsuj5seobm9iid9puf1fnoqj@4ax.com...
>> On Sun, 15 Nov 2009 21:25:38 +0100, "Per" <mesked@hotmail.com> wrote:
>>
>> Hej Per.
>>>
>>>Det er en klassiker.
>>>
>> Flere af de skrappe "drenge" fra 60'erne har fejret triumfer på den.
>> F.eks. Jim Redman og Mike Hailwood.
>> Jeg har set den live på SPA - OH hvilken lyd
>>
>> --
>>
>> Steen Gruby
>> Suzuki XN85 Turbo
>> Ducati Paso 750
>> NSU MAX Special 1956
>> NSU Super FOX 1958
>> Velocette Venom Clubman 1960
>> www.gruby.dk
>
>
> He, den kan sgu da itte rende fra en velo med den motor - sølle 6hk
>
> Klip fra siden:
>
> Honda RC166 Specifications
>
> Engine: Air-cooled 4-stroke inline 6-cylinder DOHC 4-valve Gear Train
> Displacement: 249.42cm3
> Max Power: over 6-PS / 18,000rpm
> Max Speed: over 240km/h
> Dry Weight: 112kg
> Magneto Ignition, 7-Speed Transmission, 6-Carburetor
>
> Eller hvad?
>
> /Leif
Har du da set en Velo køre hurgtigere end 240 - ved egen kraft, altså

--
Jesper Hedegaard
BMW F650ST når vejret spiller
Suzuki Jimny når det spilder



Steen Gruby (15-11-2009)
Kommentar
Fra : Steen Gruby


Dato : 15-11-09 23:08

On Sun, 15 Nov 2009 23:01:46 +0100, "Jesper Hedegaard"
<eksisterer@ikke.dk> wrote:

Hej Jesper.

>Har du da set en Velo køre hurgtigere end 240 - ved egen kraft, altså

Aldrig

Jeg tror nu også der er noget galt i opgivelserne på RC166.
Hvis der havde stået 60 HK ville jeg have troet på det.

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Ducati Paso 750
NSU MAX Special 1956
NSU Super FOX 1958
Velocette Venom Clubman 1960
www.gruby.dk

Jesper Hedegaard (16-11-2009)
Kommentar
Fra : Jesper Hedegaard


Dato : 16-11-09 01:29


"Steen Gruby" <oz9zi@virker.ikke> skrev i en meddelelse
news:mou0g5h9am6lindj3m6pkvqqeqdqbrrs9g@4ax.com...
> On Sun, 15 Nov 2009 23:01:46 +0100, "Jesper Hedegaard"
> <eksisterer@ikke.dk> wrote:
>
> Hej Jesper.
>
>>Har du da set en Velo køre hurgtigere end 240 - ved egen kraft, altså
>
> Aldrig
>
> Jeg tror nu også der er noget galt i opgivelserne på RC166.
> Hvis der havde stået 60 HK ville jeg have troet på det.
>
> --
>
> Steen Gruby
> Suzuki XN85 Turbo
> Ducati Paso 750
> NSU MAX Special 1956
> NSU Super FOX 1958
> Velocette Venom Clubman 1960
> www.gruby.dk
Jeg læser HK-angivelsen som et "nogle-og-tres-tal".

Men 18.000 o/m, kaburatorer og magnettænding - mon ikke der ku hives mere ud
af sådan en motor i dag med lidt sprøjt + elektronik ?

Men lyden.....der er hentet som ringetone

--
Jesper Hedegaard
BMW F650ST når vejret spiller
Suzuki Jimny når det spilder



Ukendt (16-11-2009)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 16-11-09 01:56

Jo der kan hentes enda meget mere ud idag , hvis man går ud fra 240 hk som
liter efekt ,
idag laver de jo den nye Kawa 500 ccm 2 takker med ca 200 hk , så det er
jo en liter efefkt på 400 hk

Jeg ved inden for scooter Drag racing hvor de må køre med op til 70 ccm
henter de ca 32 hk ud = 450 hk/l

Så var vores boret Kreidler Florett og Puck Monzaer alså bovlamme i forfold
til , og de der scooter hoveder
er alså ikke dem vi kender fra butiks torvet , der er alså seriøse knægte
imellem
Snakkede med en af dem til et af vores angementer , han havde lige bestilt
et nyt motorhus = 18000 kr uden indmad

PE


oz3bto (16-11-2009)
Kommentar
Fra : oz3bto


Dato : 16-11-09 02:27


"P.E:" <x112kvik4u(a)dotcomprik . dk> skrev i en meddelelse
news:4b00a306$0$56788$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Jo der kan hentes enda meget mere ud idag , hvis man går ud fra 240 hk som
> liter efekt ,
> idag laver de jo den nye Kawa 500 ccm 2 takker med ca 200 hk , så det er
> jo en liter efefkt på 400 hk
>
> Jeg ved inden for scooter Drag racing hvor de må køre med op til 70 ccm
> henter de ca 32 hk ud = 450 hk/l


Med lattergas ja.. Ellers er det omkring de 26hk og et meget smalt
arbejdsområde
Maskinerne der køre banerace med ligger omkring 20 hk

>
> Så var vores boret Kreidler Florett og Puck Monzaer alså bovlamme i
forfold
> til , og de der scooter hoveder
> er alså ikke dem vi kender fra butiks torvet , der er alså seriøse knægte
> imellem
> Snakkede med en af dem til et af vores angementer , han havde lige bestilt
> et nyt motorhus = 18000 kr uden indmad
>
> PE
>


Og det er skræmmende nemt at få dem til at rende stærkere en luftnøgle så
render de 60-70 og en tur forbi THansen så render de 80-90



Per (16-11-2009)
Kommentar
Fra : Per


Dato : 16-11-09 09:12

oz3bto wrote:
> "P.E:" <x112kvik4u(a)dotcomprik . dk> skrev i en meddelelse
> news:4b00a306$0$56788$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>> Jo der kan hentes enda meget mere ud idag , hvis man går ud fra 240
>> hk som liter efekt ,
>> idag laver de jo den nye Kawa 500 ccm 2 takker med ca 200 hk , så
>> det er jo en liter efefkt på 400 hk
>>
>> Jeg ved inden for scooter Drag racing hvor de må køre med op til 70
>> ccm henter de ca 32 hk ud = 450 hk/l
>
>
> Med lattergas ja.. Ellers er det omkring de 26hk og et meget smalt
> arbejdsområde
> Maskinerne der køre banerace med ligger omkring 20 hk

Jeg mener at have set youtube-klip, hvor små-scootere kører fra endda store
MC´ere, som fx. CBR900 osv.

Hvor hurtigt kan de egentlig køre sådan nogle tunede scootere og hvad med
optræk ?

>
>>
>> Så var vores boret Kreidler Florett og Puck Monzaer alså bovlamme i
>> forfold til ,


Meget muligt, men sådan nogle knallerter var og er altså 100 gange mere cool
at køre på end en scooter. Tænk at så mange unge mennesker er kejserens nye
klæder, og tror at det er sejt/smart at køre på scooter. Det ser så tåbeligt
ud.

Der er INTET sejt overhovedet ved en scooter - udover at det er et praktisk
køretøj. Men er unge mennesker - bare se deres tøjstil LOL - vent til de
bliver ældre og de vil kunne se deres fejl - nå men det er jo en helt anden
snak


>
> Og det er skræmmende nemt at få dem til at rende stærkere en
> luftnøgle så render de 60-70 og en tur forbi THansen så render de
> 80-90

Ja det er nok derfor de er populære - for de har hverken køreegenskaber,
stel eller bremser til at kunne køre så stærkt.

mvh. Per


Jesper Hedegaard (16-11-2009)
Kommentar
Fra : Jesper Hedegaard


Dato : 16-11-09 10:49


"Per" <mesked@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:4b010955$0$56789$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> oz3bto wrote:
>> "P.E:" <x112kvik4u(a)dotcomprik . dk> skrev i en meddelelse
>> news:4b00a306$0$56788$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>>> Jo der kan hentes enda meget mere ud idag , hvis man går ud fra 240
>>> hk som liter efekt ,
>>> idag laver de jo den nye Kawa 500 ccm 2 takker med ca 200 hk , så
>>> det er jo en liter efefkt på 400 hk
>>>
>>> Jeg ved inden for scooter Drag racing hvor de må køre med op til 70
>>> ccm henter de ca 32 hk ud = 450 hk/l
>>
>>
>> Med lattergas ja.. Ellers er det omkring de 26hk og et meget smalt
>> arbejdsområde
>> Maskinerne der køre banerace med ligger omkring 20 hk
>
> Jeg mener at have set youtube-klip, hvor små-scootere kører fra endda
> store MC´ere, som fx. CBR900 osv.
>
> Hvor hurtigt kan de egentlig køre sådan nogle tunede scootere og hvad med
> optræk ?
>
>>
>>>
>>> Så var vores boret Kreidler Florett og Puck Monzaer alså bovlamme i
>>> forfold til ,
>
>
> Meget muligt, men sådan nogle knallerter var og er altså 100 gange mere
> cool at køre på end en scooter. Tænk at så mange unge mennesker er
> kejserens nye klæder, og tror at det er sejt/smart at køre på scooter. Det
> ser så tåbeligt ud.
>
> Der er INTET sejt overhovedet ved en scooter - udover at det er et
> praktisk køretøj. Men er unge mennesker - bare se deres tøjstil LOL - vent
> til de bliver ældre og de vil kunne se deres fejl - nå men det er jo en
> helt anden snak
>
>
>>
>> Og det er skræmmende nemt at få dem til at rende stærkere en
>> luftnøgle så render de 60-70 og en tur forbi THansen så render de
>> 80-90
>
> Ja det er nok derfor de er populære - for de har hverken køreegenskaber,
> stel eller bremser til at kunne køre så stærkt.
>
> mvh. Per
Et eller andet sted har jeg et klip med - svjh .- en gammel Vespa - monteret
med en 750 ccm 4-benet maskine.
Den rykkede....

--
Jesper Hedegaard
BMW F650ST når vejret spiller
Suzuki Jimny når det spilder



Ukendt (16-11-2009)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 16-11-09 11:07

De hurtigste kører 201 m på ca 8 sek og 60 fod på 2 sek topfart på ca 120
km/t hvor en alm streetbike tal siger 1,7 /6,5- 180
men man skal ikke glemme at det er 70 ccm og nogen 80 ccm , og så er det jo
egenligt ikke knallerter mere

Ja den der 750 ccm scooter film er lidt sjov

PE



>


Armand (16-11-2009)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 16-11-09 19:27

Per skrev:
>
>
> Meget muligt, men sådan nogle knallerter var og er altså 100 gange mere
> cool at køre på end en scooter. Tænk at så mange unge mennesker er
> kejserens nye klæder, og tror at det er sejt/smart at køre på scooter.
> Det ser så tåbeligt ud.
>
Tjaeh :-/
Vi har et hyr med at lære tilkommerne i byens RR-projekt at koble til
samt skifte gear. De der allerede måtte have gjort erfaringer med
motoriseret kørsel har højest kørt på en scooter og opfatter 'gearede'
knallerter som absolut oldschool, akkurat som vi andre (bortset fre
'nogle' drømmere) ser på et-cylindrede stødstangs motorcykler med ca.
30HK :-|
Faktisk har vi måttet bruge store ord for at rette nogle knægte ind til
højre når de fandt ud af at fire på koblingen og derved få den 5-gearede
til at lyde som en fed scooter!

> Der er INTET sejt overhovedet ved en scooter - udover at det er et
> praktisk køretøj. Men er unge mennesker - bare se deres tøjstil LOL -
> vent til de bliver ældre og de vil kunne se deres fejl - nå men det er
> jo en helt anden snak
>
Jeg tror ikke at mine skolekammeraters knallert-tøjstil var meget
anderledes, bortset fra at jeg fik lov til at købe mig en sej læderjakke
med rødt foer, hvilket min kammerat på Maxi ikke måtte for sine forældre
(han var jo en pæn dreng fra et pænt hjem). Selv blandt klubkammerater
har jeg set både tynde bomuldsjakker og sejlersko som motorcykelbeklædning!


> .....de har hverken køreegenskaber, stel eller bremser til at kunne køre så stærkt.
>
Emborg startede vist scootersnakken med bl.a. at nævne hvor seriøse at
nogen iblandt er.
Jeg kan give et eksempel:
<http://www.gratisupload.dk/download/36197/>


--
Armand.

Ole Hansen (16-11-2009)
Kommentar
Fra : Ole Hansen


Dato : 16-11-09 12:57

Jesper Hedegaard wrote:

> Men lyden.....der er hentet som ringetone

For s*tan den lyder godt! http://www.youtube.com/watch?v=pAYcqSTVBY4

--
Ole Hansen

Armand (16-11-2009)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 16-11-09 19:07

Jesper Hedegaard skrev:
> "Steen Gruby" <oz9zi@virker.ikke> skrev i en meddelelse
> news:mou0g5h9am6lindj3m6pkvqqeqdqbrrs9g@4ax.com...
>> On Sun, 15 Nov 2009 23:01:46 +0100, "Jesper Hedegaard"
>> <eksisterer@ikke.dk> wrote:
>>
>> Hej Jesper.
>>
>>> Har du da set en Velo køre hurgtigere end 240 - ved egen kraft, altså
>> Aldrig
>>
>> Jeg tror nu også der er noget galt i opgivelserne på RC166.
>> Hvis der havde stået 60 HK ville jeg have troet på det.
>>
>> --
>>
>> Steen Gruby
>> Suzuki XN85 Turbo
>> Ducati Paso 750
>> NSU MAX Special 1956
>> NSU Super FOX 1958
>> Velocette Venom Clubman 1960
>> www.gruby.dk
> Jeg læser HK-angivelsen som et "nogle-og-tres-tal".
>
> Men 18.000 o/m, kaburatorer og magnettænding - mon ikke der ku hives mere ud
> af sådan en motor i dag med lidt sprøjt + elektronik ?
>
- - - Endsamt vandkøling!

Honda begyndte at race for alvor i '59 - Det er en helvedes til
udvikling der er foretaget på de få mellemliggende år!
Det bliver mig til stedse større forundring af englænderne ikke på nogen
måde har taget bestik af hvor hurtigt at tingene ville ske (á CB750f tre
år senere)

--
Armand.

Steen Gruby (16-11-2009)
Kommentar
Fra : Steen Gruby


Dato : 16-11-09 19:21

On Mon, 16 Nov 2009 19:07:08 +0100, Armand <armand@mc-chaufforerne.dk>
wrote:

Hej Armand.
>
>Honda begyndte at race for alvor i '59 - Det er en helvedes til
>udvikling der er foretaget på de få mellemliggende år!

Der er een faktor der skulle blive betydende.
Ingeniørkunst kombineret med computerens fremmarch.

>Det bliver mig til stedse større forundring af englænderne ikke på nogen
>måde har taget bestik af hvor hurtigt at tingene ville ske (á CB750f tre
>år senere)

Japanerne begyndte tidligt at regne på hvad der skulle til at få en
motor til at holde, og fik dermed optimeret ydeevnen og samtidig
reduceret vægten.
Englænderne levede stadig på "erfaringerne" de gode motorbyggere
havde, og blev overhalet i den grad at vandet drev.

Jeg så den film du vist selv en gang sendte mig om Suzuki RE5's
tilblivelse.
Filmen som sådan gav et ganske godt billede i "how to do", men det der
virkelig gjorde indtryk på mig var gensynet med den første mainframe
computer jeg havde fornøjelsen af at fejlfinde og vedligeholde på -
RCA's Spectra 70/35 eller som den hed i Europa, Siemens System
4004/35.
Den havde japanerne fuld gang i for at lave beregninger på motoren.
Englænderne gik stadig rundt om sænksmedekassen med hammeren i hånd og
hovedet på skrå - Det var i 1973

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Ducati Paso 750
NSU MAX Special 1956
NSU Super FOX 1958
Velocette Venom Clubman 1960
www.gruby.dk

"J.C.Kløve" (16-11-2009)
Kommentar
Fra : "J.C.Kløve"


Dato : 16-11-09 21:50

Steen Gruby skrev:
> On Mon, 16 Nov 2009 19:07:08 +0100, Armand <armand@mc-chaufforerne.dk>
> wrote:
>

> Jeg så den film du vist selv en gang sendte mig om Suzuki RE5's
> tilblivelse.
> Filmen som sådan gav et ganske godt billede i "how to do", men det der
> virkelig gjorde indtryk på mig var gensynet med den første mainframe
> computer jeg havde fornøjelsen af at fejlfinde og vedligeholde på -
> RCA's Spectra 70/35 eller som den hed i Europa, Siemens System
> 4004/35.
> Den havde japanerne fuld gang i for at lave beregninger på motoren.
> Englænderne gik stadig rundt om sænksmedekassen med hammeren i hånd og
> hovedet på skrå - Det var i 1973
>
Den film vil jeg gerne se
Hvor(dan) kan den erhverves?

--
Dun@nt
1KSFau Hvidguld
DFMC: http://www.dfmc.dk/?id=223 - DMCN #745 - DMC - MCTC
http://dunant65.blogspot.com/

Veset (16-11-2009)
Kommentar
Fra : Veset


Dato : 16-11-09 22:04

On Mon, 16 Nov 2009 21:49:31 +0100, "J.C.Kløve" <jck@aats.dk> wrote:

>Den film vil jeg gerne se
>Hvor(dan) kan den erhverves?

Mon ikke det er den her jeg har fundet på youtube:
http://www.youtube.com/watch?v=SkPeB1rAagU
http://www.youtube.com/watch?v=biYUqHpOq9c ?

--
Veset
Honda XRV 750 AT
http://www.dfmc.dk/?id=362

Steen Gruby (16-11-2009)
Kommentar
Fra : Steen Gruby


Dato : 16-11-09 22:06

On Mon, 16 Nov 2009 21:49:31 +0100, "J.C.Kløve" <jck@aats.dk> wrote:

Hej Kløve.
>>
>Den film vil jeg gerne se
>Hvor(dan) kan den erhverves?

Youtube (again):
http://www.youtube.com/watch?v=SkPeB1rAagU
http://www.youtube.com/watch?v=biYUqHpOq9c&NR=1

Go' kiggelyst

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Ducati Paso 750
NSU MAX Special 1956
NSU Super FOX 1958
Velocette Venom Clubman 1960
www.gruby.dk

Jesper Hedegaard (16-11-2009)
Kommentar
Fra : Jesper Hedegaard


Dato : 16-11-09 23:53


"Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i en meddelelse
news:4b01949f$0$56770$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Jesper Hedegaard skrev:
>> "Steen Gruby" <oz9zi@virker.ikke> skrev i en meddelelse
>> news:mou0g5h9am6lindj3m6pkvqqeqdqbrrs9g@4ax.com...
>>> On Sun, 15 Nov 2009 23:01:46 +0100, "Jesper Hedegaard"
>>> <eksisterer@ikke.dk> wrote:
>>>
>>> Hej Jesper.
>>>
>>>> Har du da set en Velo køre hurgtigere end 240 - ved egen kraft, altså
>>>>
>>> Aldrig
>>>
>>> Jeg tror nu også der er noget galt i opgivelserne på RC166.
>>> Hvis der havde stået 60 HK ville jeg have troet på det.
>>>
>>> --
>>>
>>> Steen Gruby
>>> Suzuki XN85 Turbo
>>> Ducati Paso 750
>>> NSU MAX Special 1956
>>> NSU Super FOX 1958
>>> Velocette Venom Clubman 1960
>>> www.gruby.dk
>> Jeg læser HK-angivelsen som et "nogle-og-tres-tal".
>>
>> Men 18.000 o/m, kaburatorer og magnettænding - mon ikke der ku hives mere
>> ud af sådan en motor i dag med lidt sprøjt + elektronik ?
>>
> - - - Endsamt vandkøling!
>
> Honda begyndte at race for alvor i '59 - Det er en helvedes til udvikling
> der er foretaget på de få mellemliggende år!
> Det bliver mig til stedse større forundring af englænderne ikke på nogen
> måde har taget bestik af hvor hurtigt at tingene ville ske (á CB750f tre
> år senere)
>
> --
> Armand.

Tjah - englænderne kørte vel videre på en blanding af renomeet, kolonitiden
og sammenholdet mellem slufferne fra kostskolerne.
Har lidt kendskab til Herlufholms-drengene herhjemme og deres broderskab.
Det siges at mange hænger mere med deres gamle kammerater derfra end med
deres nærmeste familie og at de i forretningssammenhæng helst forfremmer
hinanden - uanset faglige kvalifikationer.
F.eks. var der vist mange af dem blandt ØK's ledelse.....i england kørte
kostskoledrengene åbenbart mere en et enkelt firma i sænk i den periode

--
Jesper Hedegaard
BMW F650ST når vejret spiller
Suzuki Jimny når det spilder



Ukendt (15-11-2009)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 15-11-09 22:56

Man kan da ikke bare sige hvilken lyd den har uden at ligge et lydklip på

Det findes der garanteret en EU lov om så her den

http://www.youtube.com/watch?v=_QUjlsBNRME&feature=related

Honda lavede jo også deres 125 ccm 5 cyl GP

Med lyd ;)

http://www.youtube.com/watch?v=qMVNAYqnRT0&feature=related

Pe
















Ukendt (15-11-2009)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 15-11-09 23:15

Fandt lige et must see klip fra 61 IOM

Fra den gang mænd var mænd selvom hastigheden var en anden , men flere
vejstrækninger og sving er de samme

http://world.honda.com/MotoGP/history/1961-Races/video/01/index.html



"P.E>







Ukendt (16-11-2009)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 16-11-09 00:08

"P.E:" <x112kvik4u(a)dotcomprik . dk> skrev i meddelelsen
news:4b007904$0$56775$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Man kan da ikke bare sige hvilken lyd den har uden at ligge et lydklip på
>
> Det findes der garanteret en EU lov om så her den
>
> http://www.youtube.com/watch?v=_QUjlsBNRME&feature=related
>
> Pe

Det er da vist ikke den 6 cylindrede du linker til der?

Er det ikke denne her du mener istedetfor?
http://www.youtube.com/watch?v=pAYcqSTVBY4&NR=1

/Bent



Ukendt (16-11-2009)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 16-11-09 00:22

Tja tjov måske er det bare fordi jeg ikke lige nåede at høre alle takterne ,
eller er det fordi den er ved at knaste på det ene tændrør :)

Men 125 ccm er den 5 cyl , og 250 ccm er den 6 cyl , og kan se at dem der
oploader også er i tvivl om hvad der er hvad , og har kikket lidt på div
films af dem og udstødninger har de fra 2 til 6 , men lyden er rimelig ens
på dem alle ;)

PE , som dog aldrig har hørt nogen af dem irl, tror jeg ikke




Ukendt (16-11-2009)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 16-11-09 00:46

"P.E:" <x112kvik4u(a)dotcomprik . dk> skrev i meddelelsen
news:4b008d1a$0$56795$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Tja tjov måske er det bare fordi jeg ikke lige nåede at høre alle takterne
> , eller er det fordi den er ved at knaste på det ene tændrør :)
>
> Men 125 ccm er den 5 cyl , og 250 ccm er den 6 cyl , og kan se at dem der
> oploader også er i tvivl om hvad der er hvad , og har kikket lidt på div
> films af dem og udstødninger har de fra 2 til 6 , men lyden er rimelig ens
> på dem alle ;)
>
> PE , som dog aldrig har hørt nogen af dem irl, tror jeg ikke

Ja ok, jeg har heller ikke hørt dem irl... )
Det var mere det at du linkede til en model RC 161 årg. 1960 hvor den "kun"
kører med fire 4 lydpotter, hvorimod model RC 166 årg. 1966 har 6
lydpotter.
Derfor troede jeg lige i første omgang at det var en 4 cyl. du havde linket
til,
indtil jeg kiggede på denne side:
http://world.honda.com/SEEVERT/racingbikes/

/Bent




Kai K. Agerschou (16-11-2009)
Kommentar
Fra : Kai K. Agerschou


Dato : 16-11-09 16:40

Nu er det vinter og man kunne jo osse gøre som hamher:
http://www.youtube.com/watch?v=4OSFUC3-ars
Selvom den ikke er med 6 cylindre.

"Bent Eriksen" <bbe[AT]tdcadsl[DOT]dk> skrev i meddelelsen
news:4b0092c1$0$36571$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> "P.E:" <x112kvik4u(a)dotcomprik . dk> skrev i meddelelsen
> news:4b008d1a$0$56795$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>> Tja tjov måske er det bare fordi jeg ikke lige nåede at høre alle
>> takterne , eller er det fordi den er ved at knaste på det ene tændrør :)
>>
>> Men 125 ccm er den 5 cyl , og 250 ccm er den 6 cyl , og kan se at dem der
>> oploader også er i tvivl om hvad der er hvad , og har kikket lidt på div
>> films af dem og udstødninger har de fra 2 til 6 , men lyden er rimelig
>> ens på dem alle ;)
>>
>> PE , som dog aldrig har hørt nogen af dem irl, tror jeg ikke
>
> Ja ok, jeg har heller ikke hørt dem irl... )
> Det var mere det at du linkede til en model RC 161 årg. 1960 hvor den
> "kun"
> kører med fire 4 lydpotter, hvorimod model RC 166 årg. 1966 har 6
> lydpotter.
> Derfor troede jeg lige i første omgang at det var en 4 cyl. du havde
> linket til,
> indtil jeg kiggede på denne side:
> http://world.honda.com/SEEVERT/racingbikes/
>
> /Bent
>
>
>


Ulvir (16-11-2009)
Kommentar
Fra : Ulvir


Dato : 16-11-09 18:30

"Kai K. Agerschou" <kaiager@stofanet.dk> skrev i meddelelsen
news:4b017260$0$1686$ba624c82@nntp06.dk.telia.net...
> Nu er det vinter og man kunne jo osse gøre som hamher:
> http://www.youtube.com/watch?v=4OSFUC3-ars
> Selvom den ikke er med 6 cylindre.

http://www.ozebook.com/mcnews/mgV8/MotoGuzziV8.htm
Eller ønske sig en Guzzi- med 8 cylindre..



Jesper Hedegaard (16-11-2009)
Kommentar
Fra : Jesper Hedegaard


Dato : 16-11-09 18:58


"Ulvir" <bonzodoodog@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:4b018c17$0$56772$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> "Kai K. Agerschou" <kaiager@stofanet.dk> skrev i meddelelsen
> news:4b017260$0$1686$ba624c82@nntp06.dk.telia.net...
>> Nu er det vinter og man kunne jo osse gøre som hamher:
>> http://www.youtube.com/watch?v=4OSFUC3-ars
>> Selvom den ikke er med 6 cylindre.
>
> http://www.ozebook.com/mcnews/mgV8/MotoGuzziV8.htm
> Eller ønske sig en Guzzi- med 8 cylindre..
>
>

Er V8 ikke ved at være for almindeligt ?
Her er da lidt andet at kigge på:
http://www.magacin.dk/motorcykler/artikler/vis.php?elementID=543

--
Jesper Hedegaard
BMW F650ST når vejret spiller
Suzuki Jimny når det spilder



Ukendt (18-11-2009)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 18-11-09 17:24



"Jesper Hedegaard" <eksisterer@ikke.dk> skrev i meddelelsen
news:4b01929f$0$277$14726298@news.sunsite.dk...
>
>
> Er V8 ikke ved at være for almindeligt ?
> Her er da lidt andet at kigge på:
> http://www.magacin.dk/motorcykler/artikler/vis.php?elementID=543
>
> Jesper Hedegaard

Den kan da godt overgås af denne amerikanske V12´er som er bygget
sammen af 2 stk. Honda CBX 6 cyl. motorer, egentlig imponerende at
de kan få det hele til at virke - den bagerste motor løber jo baglæns!
http://www.youtube.com/watch?v=OEe6c3KIUB4&NR=1

/Bent


Ukendt (18-11-2009)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 18-11-09 17:35

Eller denne Kawasaki 2300 V12.......
http://www.youtube.com/watch?v=TkggvRjk0eE&NR=1

/Bent

Armand (19-11-2009)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 19-11-09 00:33

Bent Eriksen skrev:
>
>.... 2 stk. Honda CBX 6 cyl. motorer, egentlig imponerende at
> de kan få det hele til at virke - den bagerste motor løber jo baglæns!
>
I grunden er det vel bare at endevende knastakslerne så de kører den
rigtige vej :-/
Om dét så lader sig gøre i praksis med CBX'ens to-delte knastaksler er
en anden sag!

--
Armand.

Armand (16-11-2009)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 16-11-09 19:44

Bent Eriksen skrev:
>
> Det var mere det at du linkede til en model RC 161 årg. 1960 hvor den "kun"
> kører med fire 4 lydpotter, hvorimod model RC 166 årg. 1966 har 6
> lydpotter.
> Derfor troede jeg lige i første omgang at det var en 4 cyl. du havde
> linket til,
> indtil jeg kiggede på denne side:
> http://world.honda.com/SEEVERT/racingbikes/
>
>
Øhh?
161'eren ér firecylindret!

--
Armand.

Ukendt (16-11-2009)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 16-11-09 22:19

"Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i meddelelsen
news:4b019d36$0$56783$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> Øhh?
> 161'eren ér firecylindret!
>
> Armand.

Ok, det vidste jeg så ikke!

Og det ved P.E. så heller ikke da han netop linkede til en
YouTube video med en RC 161 model, overskriften på
denne tråd er jo "6 cylindret motorcykel".

P.E. skriver i et af hans indlæg:
Men 125 ccm er den 5 cyl , og 250 ccm er den 6 cyl , og kan se at dem der
oploader også er i tvivl om hvad der er hvad , og har kikket lidt på div
films af dem og udstødninger har de fra 2 til 6 , men lyden er rimelig ens
på dem alle ;)

Derfor troede jeg at alle Honda´s 250 ccm racere fra dengang var 6 cyl.
uanset antallet af lydpotter!

/Bent


Steen Gruby (16-11-2009)
Kommentar
Fra : Steen Gruby


Dato : 16-11-09 22:28

On Mon, 16 Nov 2009 22:18:35 +0100, "Bent Eriksen"
<bbe[AT]tdcadsl[DOT]dk> wrote:

Hej Bent.
>
>Derfor troede jeg at alle Honda´s 250 ccm racere fra dengang var 6 cyl.
>uanset antallet af lydpotter!
>
Det er også noget forvirrende.
Da RC166 kom på "banen" havde Honda's mekkere demonteret to lydpotter
og to karburatorer for at forvirre konkurrenterne til at tro at det
var endnu en 4 cy. motor.
I nattens mulm og mørke monterede man det manglende -
Hemmelighedskræmmeri var (er) der nok af.

At man monterede den 6 cyl. motor med fire "lyddæmpere" kan jo skyldes
vægtreduktion.
Og kald det lige lyddæmpere een gang til - Ingenting med noget udenom
og et mægtigt hul i enden
Den går ikke i dag.

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Ducati Paso 750
NSU MAX Special 1956
NSU Super FOX 1958
Velocette Venom Clubman 1960
www.gruby.dk

Ukendt (16-11-2009)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 16-11-09 22:50

Det var faktisk en af grundene til jeg ikke skrev model i mit svar
Synes ikke der var hoved eller hale i de udstødninger Haha
Men svaret er jo kommet

PS det er sku en af de fedeste tråde i år

Pss Er jeg den eneste der kan lugte noget Motul/Castrol Racing olie lugt ,

Psss Armand hvad med du foreslog Youtupe lidt mere end lyd , hvad med DUFT

PE



Armand (16-11-2009)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 16-11-09 23:14

P.E: skrev:
> Det var faktisk en af grundene til jeg ikke skrev model i mit svar
> Synes ikke der var hoved eller hale i de udstødninger Haha
> Men svaret er jo kommet
>
> PS det er sku en af de fedeste tråde i år
>
> Pss Er jeg den eneste der kan lugte noget Motul/Castrol Racing olie lugt ,
>
> Psss Armand hvad med du foreslog Youtupe lidt mere end lyd , hvad med DUFT
>
Bare vent - Ligesom at du i '85 ikke fattede at de muligheder, vi sidder
med i hænderne lige nu, ville komme, så lander duft-option'en nok engang
inden det næste tyve-år

--
Armand.

Ukendt (17-11-2009)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 17-11-09 00:23

"P.E:" <x112kvik4u(a)dotcomprik . dk> skrev i meddelelsen
news:4b01c908$0$56771$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Det var faktisk en af grundene til jeg ikke skrev model i mit svar
> Synes ikke der var hoved eller hale i de udstødninger Haha
> Men svaret er jo kommet
>
> PS det er sku en af de fedeste tråde i år
>
> PE

Ok, så havde jeg alligevel ret i det jeg skrev igår -
at RC 161 var en 4 cyl. model - ifølge Armand )

Ja, det er en tråd der trigger mig for jeg har selv haft et par 6 cyl.
CBX´ere,
både af første og sidste årgang (78 og 83´er model), så ja - herlig tråd!

/Bent


Armand (17-11-2009)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 17-11-09 06:13

Bent Eriksen skrev:
> "P.E:" <x112kvik4u(a)dotcomprik . dk> skrev i meddelelsen
> news:4b01c908$0$56771$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>> Det var faktisk en af grundene til jeg ikke skrev model i mit svar
>> Synes ikke der var hoved eller hale i de udstødninger Haha
>> Men svaret er jo kommet
>>
>> PS det er sku en af de fedeste tråde i år
>>
> Ok, så havde jeg alligevel ret i det jeg skrev igår -
> at RC 161 var en 4 cyl. model - ifølge Armand )
>
Sidestory:
Når 125'eren var en 5-cylindret skyldtes det at den var udviklet ud fra
Honda's 50ccm twin

> Ja, det er en tråd der trigger mig for jeg har selv haft et par 6 cyl.
> CBX´ere,
>
En anden er skam også ramt, qua Sei'en

--
Armand.

Armand (16-11-2009)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 16-11-09 23:11

Bent Eriksen skrev:
> "Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i meddelelsen
> news:4b019d36$0$56783$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>>
>> Øhh?
>> 161'eren ér firecylindret!
>>
> Ok, det vidste jeg så ikke!
>
Den linkede Honda-side er ikke særlig teknisk informativ, men prøv at
søge på typenummeret (á RCxxx) i det lille felt øverst th. på sitet og
du finder sider der har de primære tekniske detaljer (med lidt
fingersnilde kan man ændre RC-nummeret og årgangen i browserens
adresselinie og springe direkte til samme beskrivelse af de øvrigt nævnte!).

> Og det ved P.E. så heller ikke da han netop linkede til en
> YouTube video med en RC 161 model, overskriften på
> denne tråd er jo "6 cylindret motorcykel".
>
Det kan hænde at nogen er mere årvågne end andre!?

> P.E. skriver i et af hans indlæg:
> Men 125 ccm er den 5 cyl , og 250 ccm er den 6 cyl , og kan se at dem der
> oploader også er i tvivl om hvad der er hvad , og har kikket lidt på div
> films af dem og udstødninger har de fra 2 til 6 , men lyden er rimelig ens
> på dem alle ;)
>
Jeg synes ikke engang at kunne få en 5-cylindret frem fra den bageste
hjernebark, men Wikipedia kan jo klarlægge omfanget af glemsomhed: RC149
fra '66

> Derfor troede jeg at alle Honda´s 250 ccm racere fra dengang var 6 cyl.
> uanset antallet af lydpotter!
>
Historisk set tror jeg nok at, som så ofte set indenfor motorsporten, så
satte en reglements-ændring (á kun to-takts motorer?) en stopper for
løjerne hvorved at begge multicylindrede kun kom ud at køre dét år.
Mon ikke at Guzzi's V8 ligeledes er fra '66 :-/

--
Armand.

Ukendt (17-11-2009)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 17-11-09 00:12

Apropos 6 cylindrede MC´er, så er det en skam at denne MC aldrig
kom i en gade version, for jeg synes at det er en af de mere
vellykkede 6 cyl. MC´ere med hensyn til vindmodstand.
Honda kom aldrig med en V6 motor selvom der var rygter
om at de ville lave en sådan motor til deres VFR modeller.
http://laverda.dk/index.php?v6

/Bent


Ukendt (17-11-2009)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 17-11-09 00:48

Og så er der jo også den nye 6 cyl. concept BMW
som der er skrevet lidt om i en anden tråd.
<http://www.gizmag.com/bmw-concept-6-six-cylinder-motorcycle/13346/?utm_source=Gizmag+Subscribers&utm_campaign=f99d749f87-UA-2235360-4&utm_medium=email>

/Bent


Armand (17-11-2009)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 17-11-09 06:11

Bent Eriksen skrev:
> Apropos 6 cylindrede MC´er, så er det en skam at denne MC aldrig
> kom i en gade version, for jeg synes at det er en af de mere
> vellykkede 6 cyl. MC´ere med hensyn til vindmodstand.
> Honda kom aldrig med en V6 motor selvom der var rygter
> om at de ville lave en sådan motor til deres VFR modeller.
> http://laverda.dk/inde
>
Laverda'en ER fed, og forøvrigt også fra min samtid; men efterhånden
synes jeg at den er blevet lidt (desparat?) ikoniseret af flokken af
motocyklisti tifosi
Primo: Der blev altså kun bygget to af dem inden at Laverda opgav projektet!
Dernæst, så husker jeg at de slog hastighedsrekorden på leMans
(motorcyklerne kører på GP-strækningen og kommer ikke på
Mulsanne-langsiden!) men så langtfra var hurtigst rundt. En væsentlig
årsag dertil var både vægt og længde der skilte sig markant ud fra
konkurrenternes ditto.
Og så var det altså i de år hvor Honda's RCB(1000) dominerede
endurance-klassen helt og holdent, forøvrigt med specifikationer ingen
gad vende sig om efter i dag: ca. 120hk og 190kg
Men dét viser jo atter at udviklingen går forrygende!

--
Armand.
(der var på leMans til 24 Heures du Moto i '79, dengang hvor privatteams
stadig tog kampen op v.h.a. Laverda 1000 og MotoGuzzi LeMans')

Armand (17-11-2009)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 17-11-09 21:05

Bent Eriksen skrev:
>
> Honda kom aldrig med en V6 motor selvom der var rygter
> om at de ville lave en sådan motor til deres VFR modeller.
>
>
Mnjarh :-/
Eftersom Honda, ved overgangen til firetakt i GP-klassen, satsede på en
V5 var der mange der regnede med at der ikke ville være langt derfra og
til at lancere en tilsvarende til gaden.
Men siden er reglerne (som allerede dengang planlagt) ændret til 800ccm,
hvorved at Honda er havnet på V4 og V5 derfor ikke længere har den samme
race-magi.


--
Armand.

Ukendt (17-11-2009)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 17-11-09 08:54

On Mon, 16 Nov 2009 23:11:07 +0100, Armand wrote:

> Historisk set tror jeg nok at, som så ofte set indenfor motorsporten, så
> satte en reglements-ændring (á kun to-takts motorer?)

Naeh, det var max 4 cylindre, og max 6 gear for 500 cc +, og 2 cylindre, 6
gear under 500 cc, som satte

> en stopper for løjerne hvorved at begge multicylindrede kun kom ud at køre dét år.
> Mon ikke at Guzzi's V8 ligeledes er fra '66 :-/

Guzzi'en er 10 år ældre, sidste tur var i 57

--
mvh
Orla Pedersen
http://www.tfv-org.dk
http://www.tfv-org.dk/general/clearout oprydning, opdateret 2-11-08

Seth (17-11-2009)
Kommentar
Fra : Seth


Dato : 17-11-09 14:07

Armand <armand@mc-chaufforerne.dk> wrote in
news:4b01cde2$0$56768$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk:

> Bent Eriksen skrev:
>> "Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i meddelelsen
>> news:4b019d36$0$56783$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>>>
>>> Øhh?
>>> 161'eren ér firecylindret!
>>>
>> Ok, det vidste jeg så ikke!
>>
> Den linkede Honda-side er ikke særlig teknisk informativ, men prøv at
> søge på typenummeret (á RCxxx) i det lille felt øverst th. på sitet og
> du finder sider der har de primære tekniske detaljer (med lidt
> fingersnilde kan man ændre RC-nummeret og årgangen i browserens
> adresselinie og springe direkte til samme beskrivelse af de øvrigt
> nævnte!).
>
>> Og det ved P.E. så heller ikke da han netop linkede til en
>> YouTube video med en RC 161 model, overskriften på
>> denne tråd er jo "6 cylindret motorcykel".
>>
> Det kan hænde at nogen er mere årvågne end andre!?
>
>> P.E. skriver i et af hans indlæg:
>> Men 125 ccm er den 5 cyl , og 250 ccm er den 6 cyl , og kan se at dem
>> der oploader også er i tvivl om hvad der er hvad , og har kikket lidt
>> på div films af dem og udstødninger har de fra 2 til 6 , men lyden er
>> rimelig ens på dem alle ;)
>>
> Jeg synes ikke engang at kunne få en 5-cylindret frem fra den bageste
> hjernebark, men Wikipedia kan jo klarlægge omfanget af glemsomhed:
> RC149 fra '66
>
>> Derfor troede jeg at alle Honda´s 250 ccm racere fra dengang var 6
>> cyl. uanset antallet af lydpotter!
>>
> Historisk set tror jeg nok at, som så ofte set indenfor motorsporten,
> så
> satte en reglements-ændring (á kun to-takts motorer?) en stopper for
> løjerne hvorved at begge multicylindrede kun kom ud at køre dét år.
> Mon ikke at Guzzi's V8 ligeledes er fra '66 :-/
>

Moto Guzzi V8 er fra 1957
_
Seth

Seth (17-11-2009)
Kommentar
Fra : Seth


Dato : 17-11-09 14:12

Seth <sendenemailtilmig@gmail.com> wrote in
news:Xns9CC68F9BB916Dsendenemailtilmiggma@130.225.254.104:

> Armand <armand@mc-chaufforerne.dk> wrote in
> news:4b01cde2$0$56768$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk:
>
>> Bent Eriksen skrev:
>>> "Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i meddelelsen
>>> news:4b019d36$0$56783$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>>>>
>>>> Øhh?
>>>> 161'eren ér firecylindret!
>>>>
>>> Ok, det vidste jeg så ikke!
>>>
>> Den linkede Honda-side er ikke særlig teknisk informativ, men prøv at
>> søge på typenummeret (á RCxxx) i det lille felt øverst th. på sitet og
>> du finder sider der har de primære tekniske detaljer (med lidt
>> fingersnilde kan man ændre RC-nummeret og årgangen i browserens
>> adresselinie og springe direkte til samme beskrivelse af de øvrigt
>> nævnte!).
>>
>>> Og det ved P.E. så heller ikke da han netop linkede til en
>>> YouTube video med en RC 161 model, overskriften på
>>> denne tråd er jo "6 cylindret motorcykel".
>>>
>> Det kan hænde at nogen er mere årvågne end andre!?
>>
>>> P.E. skriver i et af hans indlæg:
>>> Men 125 ccm er den 5 cyl , og 250 ccm er den 6 cyl , og kan se at dem
>>> der oploader også er i tvivl om hvad der er hvad , og har kikket lidt
>>> på div films af dem og udstødninger har de fra 2 til 6 , men lyden er
>>> rimelig ens på dem alle ;)
>>>
>> Jeg synes ikke engang at kunne få en 5-cylindret frem fra den bageste
>> hjernebark, men Wikipedia kan jo klarlægge omfanget af glemsomhed:
>> RC149 fra '66
>>
>>> Derfor troede jeg at alle Honda´s 250 ccm racere fra dengang var 6
>>> cyl. uanset antallet af lydpotter!
>>>
>> Historisk set tror jeg nok at, som så ofte set indenfor motorsporten,
>> så
>> satte en reglements-ændring (á kun to-takts motorer?) en stopper for
>> løjerne hvorved at begge multicylindrede kun kom ud at køre dét år.
>> Mon ikke at Guzzi's V8 ligeledes er fra '66 :-/
>>
>
> Moto Guzzi V8 er fra 1957
> _
> Seth
>

Og jeg korrigerer lige mig selv; Den er sidst produceret i 1957 men blev
vist produceret fra 1955.
_
Seth

Ulvir (17-11-2009)
Kommentar
Fra : Ulvir


Dato : 17-11-09 17:08

"Seth" <sendenemailtilmig@gmail.com> skrev i meddelelsen
news:Xns9CC68F9BB916Dsendenemailtilmiggma@130.225.254.104...

> Moto Guzzi V8 er fra 1957

og den ku' køre 280..




Armand (16-11-2009)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 16-11-09 19:38

Bent Eriksen skrev:
>
>
> Er det ikke denne her du mener istedetfor?
> http://www.youtube.com/watch?v=pAYcqSTVBY4&NR=1
>
Hvad pokker er dét for et 'panel' at man starter op for sidst i dét klip??

--
Armand.

Ukendt (16-11-2009)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 16-11-09 22:21



"Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i meddelelsen
news:4b019bd7$0$56777$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Bent Eriksen skrev:
>>
>>
>> Er det ikke denne her du mener istedetfor?
>> http://www.youtube.com/watch?v=pAYcqSTVBY4&NR=1
>>
> Hvad pokker er dét for et 'panel' at man starter op for sidst i dét klip??
>
> Armand.

Det ved jeg intet om, spørg istedet yuki2000 som har uploadet
klippet til YouTube!

/Bent


Armand (16-11-2009)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 16-11-09 19:35

P.E: skrev:
> Man kan da ikke bare sige hvilken lyd den har uden at ligge et lydklip på
>
Per's WordlsHonda.com -link indeholdt nu også lyd!

> Det findes der garanteret en EU lov om så her den
>


> http://www.youtube.com/watch?v=_QUjlsBNRME&feature=related
>
> Honda lavede jo også deres 125 ccm 5 cyl GP
>
> Med lyd ;)
>
> http://www.youtube.com/watch?v=qMVNAYqnRT0&feature=related
>
Youtube rykker som (også) lydarkiv!

--
Armand.

Richard (16-11-2009)
Kommentar
Fra : Richard


Dato : 16-11-09 13:24

On 15 Nov., 20:44, "Matthias H. Matthiessen" <matthies...@dioder.dk>
wrote:
> Nogen der kan bekræfte om min hukommelse stadig fungerer?

Andre har i det mindste hjulpet dig med nr 1 og 3 med gode glimt fra
det forrige aartusinde...

> Jeg husker også en cykel med 2-hjulstræk via et sindigt remtræk til
> forhjulet fra ca. samme årgang.

....og nr 2 finder du faktisk omtalt flere gange herinde det seneste
aarti: Cyklen med tohjulstraek var sikkert Trail-Breaker fra Rokon,
www.rokon.com

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177459
Tips : 31964
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408181
Brugere : 218881

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste